Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Němci chtějí zakázat jízdu na motorce o svátcích a nedělích. Ty elektrické mohou dostat výjimku

Stanislav Kolman
Diskuze (68)

Spolková rada v Německu apeluje na snížení hluku způsobeném dopravními prostředky. V rámci této akce chce zakázat cesty motorkářů o svátcích a nedělích.

Německo v posledních měsících vyrazilo do boje proti hlučným strojům na tamních silnicích. Do budoucna by pro motocykly měla platit maximální hodnota 80 dB (A), přičemž jakékoliv výrazné překročení této hranice může policie trestat zabavením vozidla.

Má jít o prevenci před dodatečnými úpravami motocyklů, které jejich akustický projev ještě zvýrazňují. Osmdesát decibelů je však hodně nízká hranice, s níž mohou mít problém i majitelé neupravených sériových motorek.

Tím ale opatření zdaleka nekončí. Spolková rada dále navrhuje, aby vešlo v platnost omezení pro jízdu na motorce v nedělích a o svátcích, důvodem jsou znovu emise hluku a klid, který by takové opatření mělo přinést. Návrh teď poputuje k vládě, která může rozhodnou o jeho implementaci. Pro rozhodnutí však nejsou stanoveny žádné pevné lhůty. Zároveň se pracuje s myšlenkou, že by daný zákaz neplatil pro majitele tichých elektrických motorek.

Spokojenost s aktuální situací v této problematice vyjádřil ministr dopravy Bádensko-Württemberska Winfried Hermann (Zelení). Podle něj došlo k důležitému pokroku v ochraně proti hluku motocyklů. Zároveň ale dodává, že ještě zdaleka nedosáhl svého cíle.

O slovo se pochopitelně přihlásila i tamní asociace motorkářů. Ti hluk rovněž považují za problém, nechápou ale, proč se připravovaná legislativa zaměřuje jen a pouze na motocykly. Podle předsedy Michaela Lenzena jde o jasnou diskriminaci motorkářů, řešit by se přeci měla problematika také u dalších dopravních prostředků.

Obdobně striktní bylo v zavádění přísných opatření také Rakousko, které na několika silničkách u hranic s Německem zakázalo vjezd motocyklů, které mají statický hluk vyšší než 95 dB (A). Říká, že takových motorek je v zemi jen asi 7 %, přesto se omezení dotýká i sériových strojů. Zákaz začne platit od 10. června a potrvá do konce října. Za jeho porušení hrozí pokuta v přepočtu necelých šest tisíc korun.

Stanislav Kolman
Diskuze (68)

Doporučujeme

13. 6. 2020 05:46
Re: Re: Parada
Neviem aký je limit, no napríklad moje BMW R1150R má podľa TP 86 dB a moja Honda CB1100EX 90 dB.
Mnoho nových motoriek (napríklad Kawasaki Z900, Ducati Multistrada a mnoho ďalších) majú dokonca z výroby viac ako 95 dB
3. 6. 2020 18:40
Bezpecnost
Ono je lépe slyšet motorku do predu
Než se všimnout na poslední chvilku motorky vedle auta :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
3. 6. 2020 17:46
Re: Jak krok za krokem přicházíme o svobodu
Čerokí,
Ono ty tři barvy jsou vzájemně neoddělitelně spojeny. Smíchej si rudou a zelenou, vyjde ti hnědá. Nejen v politice, ale i v barevném spektru
A všem nejde o nic jiného, nežli o moc - absolutní a nade všemi
Avatar - Mikesus
3. 6. 2020 11:34
Re: Hluk.....
Jak je to prezentováno, tak s tím také nesouhlasím, ale snížení hluku to chce. Někteří obtěžují hlukem hodně, nejen motorky.
Avatar - Mikesus
3. 6. 2020 11:33
Re: Parada
To byl ten problém, nikdo nechtěl vědět reálné emise. Hybridy ty reálné emise mají, i když jen na prvních 100 km, což se mi také moc nelíbí.
Ptal jsem se, kolik je limit při homologaci ( já to nevím ), když tu jsou stížnosti, že daný limit 80 dB je nižší než u homologace.