Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Němci vybrali klasická auta do čtvrt milionu. Nechybí kachna, staré Volkswageny ani Trabant

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
Partnerský Auto Bild připravil pestrý seznam klasických vozů, které mohou být do budoucna zajímavou investicí, a navíc za ně nedáte majlant. Které to jsou?

Pokud se vám někdy do rukou dostal Auto Bild Klassik, případně jeho česká verze Auto Tip Klassik, určitě víte, že němečtí tvůrci úzce spolupracují se společností Classic Data. Ta se dlouhodobě věnuje sledování trhu s veterány a youngtimery, analyzuje vývoj cen jednotlivých modelů a přináší zajímavá data včetně informací o tom, které vozy mohou být do budoucna zajímavou investicí.

Německý Auto Bild se i tentokrát ponořil do nejčerstvějších dat a sestavil žebříček dvaapadesáti atraktivních klasik, které můžete pořídit do deseti tisíc eur (v přepočtu necelých 260 tisíc korun). To se ale bavíme o těch nejdražších kouscích. Seznam čítá i vozy, na které vám stačí uspořit desetitisíce. Tedy pokud vám nevadí, že to bude Trabant nebo Wartburg.

Všechny klasiky ve výběru mají společné to, že jde o stav 2, což zástupci Classic Data na oficiálních stránkách vysvětlují jako „vůz v dobrém stavu s lehkými známkami opotřebení. Vůz je buď v zachovalém původním stavu, případně po profesionální renovaci, technicky a vizuálně bezchybný, avšak s nepatrnými známkami opotřebení“. Je to sice trochu kostrbaté, ale pointu chápeme…

A jaké poklady tedy v seznamu čítajícím přes pět desítek automobilů jsou? Začínáme těmi cenově dostupnými, mezi kterými najdeme socialistickou legendu Trabant 601. Kousek ve slušném stavu může přijít na 2800 eur, což je v přepočtu lehce přes 70 tisíc korun. O něco dražší už je Wartburg 353, jenž má hodnotu vyčíslenou na 3800 eur, tedy necelých sto tisíc korun.

Hledáte-li mezi klasikami něco reprezentativního, určitě vás potěší plejáda stříbrných šípů. Na listině totiž najdeme hned jedenáct exemplářů stuttgartské automobilky v různých hodnotách. Zatímco za Mercedes 190D (W 201) byste dali 3900 eur (101 tisíc korun), podstatně hodnotnější verze 200/8 (W 115) a 230 (W 123) už se šplhají k hranici oněch deseti tisíc eur.

Neméně zajímavé je zastoupení další německé automobilky – Volkswagenu. Tady Classic Data doporučují jedničkový Golf, hlavně pak kabriolet, jehož cena v zachovalém stavu atakuje v přepočtu hranici čtvrt milionu korun. Nechybí ani doporučení první generace Pola, mexického Brouka či Scirocca druhé generace.

Není to ale jen o velkých německých automobilkách, ve výčtu najdeme také unikátní vozy jako Autobianchi A112, Suzuki Capuccino, Glas Goggomobil TS 300 či Saab 96 V4. Patříte-li zase mezi zájemce o některou z francouzských ikon automobilismu, Classic Data samozřejmě doporučují Renault R4 či legendární „kachnu“ 2 CV.

Pokud zaostříme na nejlepší desítku, pod hodnotu 9800 eur (254 tisíc korun) se nedostaneme. Uzavírá ji právě „kachna“, před kterou se vyjma zmiňovaných Mercedesů objevuje ještě Audi V8 quattro, Fiat 500 D, Opel Manta A, Ford Capri 1600 GT a konečně Mazda RX-7, jejíž hodnota ve stavu 2 je dle výše zmíněného zdroje rovných deset tisíc eur. Kompletní žebříček zajímavých klasik do této částky najdete v níže přiložené tabulce.

52 zajímavých klasik do 10.000 eur podle Auto Bildu
VůzRoky výrobyCena (v eurech)
Mazda RX-71977-198610.000
Ford Capri 1600 GT1972-19739900
Opel Manta A1970-19759900
Mercedes 230 (W 123)1976-19809900
Fiat 500 D1960-19659800
Mercedes 200/8 (W 115)1973-19769800
Audi V8 quattro1991-19949800
Citroën 2 CV1965-19709800
Volvo 145 S Kombi1969-19749600
Mercedes 300 SE (W 126)1985-19879600
Mercedes 300 D (W 123)1976-19859600
VW Golf 1 Cabrio1979-19839300
Mercedes 240 D (W 123)1976-19829200
Opel Rekord C1966-19719200
Fiat 500 F1965-19729000
Mercedes 250 (W 123)1976-19829000
Mercedes 200 (W 123)1976-19808800
Mercedes 200 D (W 123)1982-19858700
Saab 96 V41966-19698600
Ford Capri II1974-19778600
Mini 1100 special1977-19818500
Mercedes 280 S (W 126)1979-19858500
Glas Goggomobil TS 300 Coupé1957-19657900
Ford Mustang III1979-19867900
BMW Baur TC 318i1983-19857700
Peugeot 204 Coupé1966-19707700
VW Brouk 1200 (Mexiko)1964-20037600
BMW 318 (E21)1975-19807400
VW Scirocco 2 16V1985-19927400
Peugeot 5041968-19707200
Wartburg 3111956-19617000
Suzuki Cappucino1991-19977000
Volvo 1421967-19746800
Mazda MX-5 (N/A)1990-19946400
Ford Granada II1977-19816100
VW Golf 11975-19786000
Renault R41975-19835900
BMW 520i (E28)1981-19875700
VW Passat1973-19775700
Audi 801972-19765600
VW Polo (86)1975-19795500
Opel Rekord E (E2)1982-19865200
Opel Ascona B1976-19815100
Ford Taunus 2000-V61976-19795000
Autobianchi A1121969-19784900
Peugeot 3041969-19724800
Opel Kadett C1974-19794700
Mercedes 250 D (W 124)1985-19894500
Mercedes 200 E Kat (W 124)1989-19924200
Mercedes 190D (W 201)1982-19883900
Wartburg 3531966-19743800
Trabant 6011974-19902800

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
Avatar - speedfred
14. 11. 2018 10:02
Re: investice nevím, ale láska ano
>:D :yes: s tebou je niekdy aj sranda.
Avatar - Stejsn
14. 11. 2018 08:45
No toho shnilýho mercka
na před - předposlední foce bych na semeno teda rozhodně nekupoval 8-s
Avatar - Ada je zase tady
14. 11. 2018 08:23
Re: investice nevím, ale láska ano
Oktávka 1 generace kombi nikdy 1,6mpi neměla. [odkaz]
Avatar - rokyta.p
13. 11. 2018 21:12
investice nevím, ale láska ano
To se divím, že se tady o tom píše. Většinou je tu každý nový model zaklínadlo, který musíme ihned mít hlava nehlava a najednou tohle. Ještě se tvoří skupinka kaziš*ků, která chce držení staršího auta do budoucna zpoplatnit Rozhodující je podle mě stav a tovární původnost. Kandidátů je samozřejmě víc: Alfa164, Audi 100 gen C4, e32, e34, Citroen XM, w123, w124, w140, R129, Patrol Y60, Calibra, Landcruiser 80, Volvo 960, Saab 900 ...

Slabší káva potom Fiat Tipo typ160, Fiat Uno, Ford Sierra, P205, P405, Vento, Golf 4, Carina E.

Jedno dne v budoucnu si dovedu představit Oktávku 1 gen kombi s 1.6mpi po face a Defender 110.
13. 11. 2018 20:22
něco na tom nesedí
Opel Rekord E2 s vyšší cenou než Opel Kadett C? To se mi nezdá...