Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německá snaha o propagace syntetických e-paliv pohořela, získala jen pár podpisů

Ondřej Mára
Diskuze (176)

Pod prohlášení k investicím do syntetických e-paliv se podepsalo jen Česko, Japonsko a Maroko.

Německá vláda chtěla využít nedávný mnichovský autosalon k získání podpory pro syntetická e-paliva, která by měla představovat alternativní cestu k omezení dopravních emisí a především by měla zachránit spalovací motory. Dobrou myšlenku se ale bohužel nepodařilo dotáhnout až do zdárného finále, jak informoval web Politico.

Německý ministr dopravy Volker Wissing měl v rámci připraveného prohlášení vyzývat státy k investicím do nových továren na výrobu ekologických syntetických e-paliv, sdílení know-how a obhajování tzv. „technologické neutrality“ ve vývoji technologií čisté přepravy, což lze přeložit jako výzvu, aby se všichni nespoléhali pouze na technologii bateriových elektromobilů.

Video se připravuje ...

Jak ovšem Politico upozorňuje, pod prohlášení se nakonec podepsaly pouze tři státy: Česko, Japonsko a Maroko. V případě Česka a Japonska je situace jasná – obě země jsou velkými výrobci automobilů. Maroko pak doufalo v možnost zapojit se do nového odvětví výrobou vodíku ze zelené energie získané z větrných a solárních elektráren. Podpisů ale bohužel nebylo dost.

Připomeňme, že tzv. syntetická e-paliva by měla vznikat spojením oxidu uhličitého, zachyceného ze vzduchu, a vodíku vyrobeného ze zelených zdrojů. Výsledné palivo by pak mělo být možné spalovat v klasických motorech bez vzniku nových emisí CO2. Komplikací celého plánu jsou však vysoké náklady na tento proces a málo existujících zařízení, která zatím vyrábí omezené množství e-paliv.

Německo obhajuje e-paliva tím, že by mohla přispět k dekarbonizaci obrovského množství již jezdících automobilů, i proto požaduje výjimku ze zákazu nových automobilů a dodávek se spalovacími motory, který má platit od roku 2035. V tomto úsilí je navíc silným spojencem Německa i Itálie. Proti rozhodnutí EU se však dlouhodobě staví i Česká republika.

Údajně přitom existuje předpoklad, že EU sice počítá s využitím syntetických e-paliv, ovšem nikoliv v automobilech. Použita by měla být například v leteckém odvětví či v jiných přepravních službách, kde vznikají velké emise a baterie se nezdají být optimální náhradou.

Ondřej Mára
Diskuze (176)

Doporučujeme

20. 9. 2023 15:44
Re: Čekal někdo něco jiné?
To neni to, co Hendly rozporoval. :D

Zkus preslapnout.
20. 9. 2023 15:29
Re: toz tak
a cil Porsche je dostat se z dnesni ceny 7 dolaru za litr na 2.
Bez dopravy, dane, marze….
Avatar - Barrichello
20. 9. 2023 14:40
Re: toz tak
Počítáš to krásně, ale úplně špatně. Výrobní cena benzínu bez marže rafginerije je 8,50-14 Kč, dle jednotlivé země a složitosti těžby ropy.
Zbytek sou všechno spotřební dan, dph, bio složka, marže rafinerie (cca 2-6 kč) a marže benzínky 1-3,80 Kč) :-) :-) :-)

Na spotřební dani tě okrade stát, nebot v PL je spotřební dan 8,30, tady 12,80..(na litru)


při dnešních cenách benzínu jde tedy cca 22 kč státu, bilosložka 23,50, marže pumpy v půměru 2 kč -25,50 a marže rafinerky 29-30 Kč. Zbytek je výrobní cena benzínu. :-)
V zemích mimo EU je výrobní cena méně kvalitního a méně oktanového benzínu pod 10 kč :-)
Avatar - Barrichello
20. 9. 2023 14:31
Re: Má to smysl
V Chile v listopadu mlha do 11:15 ? Fakt?
Nebo je tam v lednu a únoru běžně - 12 až -36? Jako v Evropě nebo USA

:-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
20. 9. 2023 14:29
Re: Má to smysl
Co je přitahuje ted, že všichni kupují Caynee, X5,X6, Urusy, Culilinany, Bentayagy, MB G, Range Rovery, Escalade, Navigatory, Pamaery, Sklasse, 7er, A8, Ghosty, FlyingSpury, Continetaly, Phantomy, všechny sportáky a supersporty, všechny další suv od mercedesu, fordu, chevroletu , gmc atd atd

A nikdo z nich nekupuje Teslu S a X :-) :-) :-)