Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německo navrhuje výjimku ze zákazu spalovacích motorů pro syntetická paliva

Ondřej Mára
Diskuze (24)

I po roce 2035 by tak mohla být prodávána nová auta se spalovacími motory, ovšem spalovat by musela pouze CO2 neutrální syntetická paliva.

Jak už nejspíš všichni dobře víme, EU nedávno schválila návrh, podle kterého by se od roku 2035 měly na území členských států prodávat nové automobily už jen s nulovými emisemi. V podstatě se tak jedná o zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory, což by údajně mělo urychlit přesun k elektromobilitě a podpořit boj za ochranu klimatu.

Není ale také žádným tajemstvím, že toto rozhodnutí bude mít obrovské dopady na automobilový průmysl, s čímž se v důsledku vážou i poměrně zásadní dopady pro státy, kde automobilový průmysl tvoří podstatnou část státního hospodářství.

Video se připravuje ...

Mezi tradičně největší výrobce automobilů v Evropě patří Německo, které podle informací Reuters podniklo kroky, které by mohly životnost spalovacích motorů ještě prodloužit. Navrhuje totiž možnost, že by i po roce 2035 mohly být prodávány nové vozy spalující syntetická paliva, která jsou CO2 neutrální.

Komise by měla předložit návrh, jakým způsobem lze používat e-paliva, nebo jak regulovat spalovací motory poháněné klimaticky-neutrálními palivy,“ cituje Reuters Michaela Theurera, německého státního tajemníka pro dopravu.

Během pondělního příjezdu na zasedání ministrů dopravy a energetiky EU ve Stockholmu měl Theurer dále uvést, že Německo sice je přesvědčeno, že bateriové elektromobily jsou správnou cestou, současně ale požaduje, aby byly podporovány i další technologie s nulovými emisemi CO2.

Potřebujeme vodíkové technologie a taky e-paliva, zejména v těžkých strojích a kamionové dopravě,“ cituje jeho slova Reuters. Tzv. e-paliva se přitom vyrábí za použití již zachycených emisí CO2, čímž by se emise při jejich spalování měly kompenzovat. Tato environmentálně šetrnější paliva se přitom již nyní vyrábí a používají.

Video se připravuje ...

Nedávno přijatý zákon, který stanovil rok 2035 jako deadline pro nové vozy se spalovacími motory, by přitom měl obsahovat část, podle které by komise měla předložit návrh, jak by se nová vozidla spalující CO2 neutrální paliva mohla prodávat i po roce 2035, pokud to bude v souladu s klimatickými cíli, dodává Reuters.

Adina Valeanová, komisařka EU pro dopravu, pak měla během tiskové konference uvést, že obavy Německa sdílí mnoho lidí v oblasti dopravy. Debata na toto téma by tak podle ní stále neměla být uzavřena.

Ondřej Mára
Diskuze (24)

Doporučujeme

Avatar - kuk
7. 3. 2023 01:11
Re: Syntetická paliva
Ano rozumíš tomu dobře, je to idiocie na n-tou, stejně jako vodík. Oba jsou to jen systémy na maření energie, tedy přesně to čeho se chcem v dnešním světě vyvarovat. :no: :no: :no:
Avatar - kuk
7. 3. 2023 01:08
Re: Sodovka.
To z tvý huby taky. 8-s :D :-!
Avatar - kuk
7. 3. 2023 01:07
Je to jen zoufalý pokus o prodloužení spalováků
Syntetická paliva jsou po vodíku hned ta největší neekonomická, neefektivní a neekologická hovadina, kterou tlačej ropáci a dinosauři. Na jejich výrobu je potřeba obludný možství elektrický energie, aby se posleze spálily pojízdnejch kamnech jménem spalovací automobily s účiností sotva 30 %. To už je lepší na tu elektriku rovnou jezdit než jí takhle plýtvat jako naprostý idiot a hovado!!!
epaliva můžou bejt 100x uhlíkově neutrální, ale stejně jejich spalováním vznikaj koncentrované jedy, který budou nadále lítat z výfuku do našich plic. Toho nás nezbavěj. ;-\
Avatar - Mokrous
4. 3. 2023 19:02
Re: Syntetická paliva
Tak proč se proti němu tak zuřivě bojuje, když je ho tak hrozně málo? :D
4. 3. 2023 17:55
Re: Syntetická paliva
Díky. Jenom pro upřesnění : "Oxid uhličitý (CO2) je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu, který je běžnou součástí zemské atmosféry (0,04%)." Ze vzduchu se dá dostat dusík a kyslík, ale oxidu uhličitého je v něm prostě hrozně málo.