Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati končí s motory V8. Rozlučka bude velmi speciální!

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Během červencového festivalu v Goodwoodu představí značka poslední dva modely s motory V8.

První modele značky Maserati s motorem V8 byl závodní speciál V8RI, představený v roce 1939. Prvním silničním modelem s osmiválcovým motorem se pak v roce 1959 stalo Maserati 5000 GT. Výroba motoru Maserati V8 probíhala do roku 2002, v následujících letech pak automobilka používala osmiválec Ferrari-Maserati, vyvinutý a vyráběný společností Ferrari.

Pro mnohé se tak motory V8 staly jedním ze symbolů značky s trojzubcem ve znaku, jenže jejich čas se krátí. Dlouhodobá dohoda mezi italskými značkami se pomalu chýlí ke konci, což bude pro 3,8litrový twin-turbo přeplňovaný motor znamenat konec. Maserati se s ním ale hodlá důstojně rozloučit.

Video se připravuje ...

Během Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který se bude konat v červenci, představí modely Ghibli 334 Ultima a Levante V8 Ultima, což by měly být finální a vrcholné verze těchto modelů s motory V8. Oba modely budou vycházet z vrcholné výbavy Trofeo a měly by tvořit důstojnou tečku za čtyřiašedesátiletou historií, během které mělo vzniknout přes 100.000 vozů značky s motorem V8.

Modely Levante, Ghibli a Quattroporte ve vrcholné specifikaci Trofeo by se podle automobilky měly přestat vyrábět koncem roku 2023, v prodeji ale zůstanou i během roku 2024. Nástupcem osmiválců se pak ve vrcholných verzích stane přeplňovaný 3,0litrový motor V6 Nettuno, který byl představen s modelem MC20 a dostal se i pod kapotu modelů Grecale a GranTurismo.

Motor Nettuno V6 přitom nejspíš nedokáže navázat na dlouholetou tradici motorů V8. Značka plánuje během roku 2025 nabízet všechny modely rovněž v čistě elektrickém provedení. Od roku 2030 už by pak měla být výhradně elektrická.

Video se připravuje ...

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

12. 5. 2023 16:38
Re: Alessandro DeTomaso by se divil
Když jim ho Ferrari nedá, tak ho mít nebudou. Nic společného s emisema.
Avatar - Barrichello
12. 5. 2023 14:48
Alessandro DeTomaso by se divil
kdyby byl ještě naživu, kam se ubírá doba a že v Maserati nebude žádný V8. V odbě kdy značku přebíral a v podstatě zachranoval by si nikdo nemyslel, že jednou tahle doba přijde.

Samozřejmě pořád lepší než V6, ale pro takovou sportovní legendu je to prostě obrovská ztráta.