Maserati končí s motory V8. Rozlučka bude velmi speciální!
Během červencového festivalu v Goodwoodu představí značka poslední dva modely s motory V8.
První modele značky Maserati s motorem V8 byl závodní speciál V8RI, představený v roce 1939. Prvním silničním modelem s osmiválcovým motorem se pak v roce 1959 stalo Maserati 5000 GT. Výroba motoru Maserati V8 probíhala do roku 2002, v následujících letech pak automobilka používala osmiválec Ferrari-Maserati, vyvinutý a vyráběný společností Ferrari.
Pro mnohé se tak motory V8 staly jedním ze symbolů značky s trojzubcem ve znaku, jenže jejich čas se krátí. Dlouhodobá dohoda mezi italskými značkami se pomalu chýlí ke konci, což bude pro 3,8litrový twin-turbo přeplňovaný motor znamenat konec. Maserati se s ním ale hodlá důstojně rozloučit.
Během Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který se bude konat v červenci, představí modely Ghibli 334 Ultima a Levante V8 Ultima, což by měly být finální a vrcholné verze těchto modelů s motory V8. Oba modely budou vycházet z vrcholné výbavy Trofeo a měly by tvořit důstojnou tečku za čtyřiašedesátiletou historií, během které mělo vzniknout přes 100.000 vozů značky s motorem V8.
Modely Levante, Ghibli a Quattroporte ve vrcholné specifikaci Trofeo by se podle automobilky měly přestat vyrábět koncem roku 2023, v prodeji ale zůstanou i během roku 2024. Nástupcem osmiválců se pak ve vrcholných verzích stane přeplňovaný 3,0litrový motor V6 Nettuno, který byl představen s modelem MC20 a dostal se i pod kapotu modelů Grecale a GranTurismo.
Motor Nettuno V6 přitom nejspíš nedokáže navázat na dlouholetou tradici motorů V8. Značka plánuje během roku 2025 nabízet všechny modely rovněž v čistě elektrickém provedení. Od roku 2030 už by pak měla být výhradně elektrická.