Německý Ford očekává pokles prodeje
Marketingový ředitel americké automobilky Ford v Evropě Jürgen Stackmann prohlásil, že sice od nového Mondea a masivní reklamní kampaně očekává zvýšení prodejů, avšak výpadek z prvního čtvrtletí se podle něj nepodaří dohnat. Evropská centrála Fordu v Kolíně nad Rýnem proto počítá s tím, že prodeje v Německu budou v letošním roce nižší než v roce předchozím. Stackmann předpokládá, že Ford letos v Německu prodá 250 tisíc osobních a lehkých užitkových vozů, což by proti loňskému roku znamenalo pokles o 9 tisíc vozů. V prvním čtvrtletí tohoto roku Ford zaznamenal pokles prodeje osobních vozů v soukromé sféře o 54,4 %, což bylo nejvíce ze všech automobilek.
Stackmann si hodně slibuje od nového Mondea, které by mělo nejen zvýšit prodeje ale také prestiž značky, a působit tak na prodeje dalších vozů značky Ford. Stackmann očekává, že se letos v Německu prodá alespoň 23 tisíc kusů tohoto vozu a v dalším roce nejméně 40 tisíc kusů. Ford očekává, že by mohl přetáhnout zákazníky nejen od tradičních konkurentů, kterými jsou podle automobilky vozy Volkswagen a Opel, ale také zákazníky kupující vozy prémiových značek Audi nebo BMW. Z jiných tržních segmentů by Ford rád přilákal 35 až 40 procent zákazníků.
Za první tři měsíce roku 2007 prodal Ford v celé Evropě 373.023 aut, což představuje meziroční nárůst 1,3 %. Z celkového počtu prodaných aut bylo 35.462 Mondeí (meziročně -14,6 %). Důležitým růstovým modelem jsou momentálně S-MAX (21.293 ks) a Galaxy (11.037 ks). Nejprodávanějšími Fordy v Evropě zůstávají Focusy (116.875 ks, meziroční pokles -7,4 %) a Fiesty (108.728 ks, -).