New Flyer Xcelsior Charge: Elektrobus s kapacitou baterií 885 kWh
Společnost New Flyer byla založena v roce 1930 v Kanadě a patří k tradičním severoamerickým výrobcům autobusů. Firma působící na kanadském i severoamerickém trhu se již téměř deset let věnuje elektrobusů a v letošním roce ukončila výrobu vozidel s konvenčními vznětovými motory.
Modelová řada elektrobusů Xcelsior byla poprvé odhalena v roce 2008, ale podle oficiálních materiálů společnosti byl prototyp vozidla blízkého sériové produkci představen v roce 2012 a dodávky dopravcům byly zahájeny o dva roky později.
V letošním roce uvádí New Flyer novou generaci vozidel Xcelsior Charge. Ta zahrnuje dvojici dvounápravových elektrobusů s celkovou délkou 11,05 m a 12,50 m, které doplňuje kloubové provedení s celkovou délkou 18,54 m. Pro všechna tři provedení je shodná šířka 2,6 m a výška 3,3 m.
Kapacita elektrobusů Xcelsior Charge je v případě nejkratšího provedení až 32 sedících a 33 stojících osob a u téměř třináctimetrové verze pak až 40 sedících a 43 stojících cestujících. Pro kloubový elektrobus je uvedeno až 61 sedících a 62 stojících osob. K dispozici jsou i provedení s nižší kapacitou cestujících a zvýšeným počtem dveří pro výstup.
Standardem pro všechna tři provedení je pohonný systém Siemens ELFA2 v kombinací s přední nápravou MAN VOK 07 a zadní nápravou MAN HY-1350.
Společnost New Flyer neuvádí, jakým výkonem disponuje použitý pohon, ale zmiňuje nabízenou kapacitou lithium-iontových baterií. Základem nabídky je 150 kWh pro dvounápravová vozidla a 250 kWh pro kloubový elektrobus. Na vrcholu nabídky je pak 600 kWh pro střední délku a 885 kWh pro nejdelší verzi.
New Flyer Xcelsior Charge může mít díky bateriím s nejvyšší nabízenou kapacitou dojezd kolem 460 km na jedno nabití v závislosti na zatížení a profilu trasy, na níž je provozován. Dobíjení pak může probíhat klasicky kabelem v garážích nebo za využití pantografu na střeše a dobíjecích stanic v koncových zastávkách.