Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nico Rosberg vyzkoušel Audi e-tron. A byl příjemně překvapený!

Ondřej Lilling
Diskuze (41)

Bývalý německý pilot formule 1 se kromě jiných aktivit také hodně věnuje natáčení videí. V tom nejnovějším vyzkoušel elektrické Audi e-tron. Jaké jsou jeho dojmy?

Bývalý pilot formule 1 Nico Rosberg se vedle jiných aktivit věnuje také svému videokanálu na portále Youtube. Se svými fanoušky sdílí zajímavosti ze svého života, převážně pak ty, které se týkají aut. V jednom z předešlých videí jste například mohli vidět, jak si specifikoval svůj budoucí Mercedes-AMG Project One, nebo jak se v Monaku proháněl s Mika Hakkinenem v McLarenu P1.  

V nejnovějším videu však Nico neusedl za volant nějakého výjimečného superauta. Podíval se na zoubek elektrickému crossoveru Audi e-tron. Od člověka, který prakticky celý život řídí auta s burácejícím motorem za zády asi nemůžete očekávat přílišnou náklonnost k elektrickým autům. O to zajímavější tak mohou být jeho první dojmy po usednutí za volant.

Nico v prvé řadě vychvaluje skvěle zpracovaný interiér, což od Audi příliš nepřekvapí. Pochvaluje si také dojezd, který v ideálních podmínkách činí 417 kilometrů. Jenže to není tento případ, Nico pochopitelně otestuje také zrychlení auta. Audi e-tron podle tabulek zrychlí na stokilometrovou rychlost za 5,7 sekundy, což vás jako pilota formule asi příliš neohromí, e-tron ale nechce trhat rychlostní rekordy, je to auto pro běžné cestování.

Závěrečné hodnocení se nese v pozitivním duchu, elektromobil Nica v mnoha ohledech velmi příjemně překvapil. Ocenil zejména tichou jízdu a celou řadu moderních prvků, včetně kamer nahrazujících zrcátka. Až tedy příště zavítáte do Monaka, možná se tam bude Nico namísto v supersportu prohánět elektrickým Audi…

Ondřej Lilling
Diskuze (41)

Doporučujeme

21. 4. 2019 19:42
Re: za mě výborné auto
https://www.autobild.de/artikel/co2-bilanz-elektroauto-gegen-diesel-3729677.html
16. 4. 2019 15:59
Re: za mě výborné auto
my dva určitě nejsem kámo. já se s dementama nekámo...
16. 4. 2019 12:37
Re: za mě výborné auto
Pokud máš denní nájezd 25 km, potom s 1,9 TDI tankuješ jednou za měsíc. To elektromobilu asi neznáš, co:)
16. 4. 2019 12:16
Re: On by Nico
nene. Kolega měl ve Phaetonu solární šíbr, který udržoval teplotu i v parnu na přijatelné teplotě. Když k tomu přišel, nebylo to tak strašné, jako normálně, ovšem mě by nic nepřimělo dávat do auta něco takového kvůli tak mizernému efektu. Stejně tak mi nedává smysl připlácet za devadesát procent všech asistentů atd. V budoucnu budu první, kdo si zaplatí autonomní řízení,až bude fungovat. Ale to se nestane nikdy... Přemýšlel jste někdy nad tím, jak dopadnete, až se v té i3 vybouráte? Jaká je asi bezpečnost takové krabičky od sirek? jen tak pro zamyšlení... Zahřívání motoru nemusíte řešit, když si koupíte obyčejný atmosférický benzín. Stejně tak, i když mám v autě turbo, řešit ho nemusím taktéž - automobily se start/stop mají extra okruh pro dochlazování - samozřejmě, že na to konstruktéři museli myslet. Vyjedete na plný plyn ze vrat? Ok moje auto má 400 koní takže můj čtvrtplyn je váš celoplyn:) A bydlím ve městě, takže ten plný plyn nějak extra nevyužiju, Vy asi na dálničním přivaděči:) Nebolí Vás hlava od výfuku? Moje auto dělá nádherný kravál a kdyby bylo tišší, určitě bych si nepolepšil. Ale abychom si jenom jako lišky nechválili svoje ocásky: Kritéria: dojezd pořizovací cena náklady na 1 km náklady na 1 km včetně všech dalších nákladů dojezd v zimě, při zapnutém topení atd náklady na servis další výhody? Zkuste si to pod sebe napsat, a říct mi, že elektromobil má více výhod, než klasické fosilní palivo? P.S: jezdím se 440i cabrio, které jsem pořídil zhruba za cenu vaší i3. Jestli najdete na svět jednoho člověka, který by dal přednost na víkend zapůjčení Vaší i3 před mým autem, krom Vás, budu rád:)
16. 4. 2019 11:56
Re: On by Nico
Tak ještě jednou, když to nemíte najít: K autu se chovám jako k TV. Prostě zapnu a jedu. Na plný plyn ze vrat, neřeším zahřívání motoru, dochlazování turba na dálnici, neřeším servis, filtry, jezdím divočeji a nebolí mne hlava od motoru/výfuku, neřeším zda mohu natankovat zde nebo jinde, v létě na mne čeká klimatizovaný interiér v zaparkovaném autě, atd., atd. Prostě už nejsem otrokem auta, o které se musíš furt starat, aby se ti motor nerozsypal po několika desítkách tisíc km. Co se týče chlazení zaparkovaného auta, neznám žádné spalovací auto, které by to umělo. To co zmiňujete, je pouze větrání, žádné klasické auto nemá CHLAZENÍ, protože motor klimatizace je poháněn motorem (který je v klidu) a i kdyby byl elektrický, tak klasická 12V baterka to jednoduše neutáhne. A je rozdíl sedat do sedaček, které mají teplotu pece nebo do sedaček, které mají i v parném létě teplotu 22° C. Ale je to opět o zkušenosti. Než jsem to měl, tak jsem si také myslel, že je to blbost. Mě jednoduše nepřesvědčíte, abych šel do horšího. Jsem typ člověka, že chci to, co se mi líbí, co mi vyhovuje (a když na to mám peníze, tak proč si to nedopřát) a vzhledem k tomu, že mám doma obojí a jezdím prakticky jen s elektrikou, tak to asi o něčem svědčí. Jednoduše řečeno, kdyby mi elektrika nevyhovovala, tak už je dávno prodaná. Když s ní jezdím denně, tak by Vás asi mohlo něco trknout, když mám na výběr z obojího, že asi za tím něco bude, proč nejezdím se spalovákem, když je podle Vás tak skvělý oproti elektrice. Přeji hezký den!