Nissan chce s novým X-Trailem zdvojnásobit evropské prodeje
Nissan v případě kompaktního SUV v minulých letech trošku zaspal dobu - zatímco segment se poslední dobou přizpůsoboval stále více využití na běžných silnicích, X-Trail se tvrdošíjně držel "terénu", čemuž do značné míry odpovídal i "expediční" vzhled předchozích dvou generací.
Nyní ale přichází radikální proměna, ze "sedláka" se stal metrosexuál s líbivými křivkami karoserie a nabídkou obohacenou o předokolkové verze, to vše s cílem radikálně zlepšit evropské prodeje - o více než 100 %. Zatímco v roce 2012 se v Evropě a Rusku prodalo 38 tisíc exemplářů současné, dosluhující generace, nový X-Trail by se měl podle plánů Nissanu pohybovat kolem 80 tisíc ročně.
Jak už bylo řečeno, to vše za pomoci předokolky a de facto jediného motoru, kterým bude turbodisel 1.6 dCi s 96 kW a 320 N.m, protože benzinový 1.6 DIG-T se 120 kW a 240 N.m bude určený v první řadě pro ruský trh, v EU půjde zcela jistě o okrajovou záležitost, pokud tedy Japonci nezvolí v jeho případě nějakou opravdu agresivní cenovou politiku.
Nejdůležitějším trhem pro X-Tail 3G bude i nadále Rusko, následované Velkou Británií, Německem, Itálií a Francií. Do Ruska půjdu vozy z lokální produkce, výrobu pro zbytek Evropy zajistí továrna v Japonsku.