Nissan GT-R: cena pro český trh zveřejněna, první vozy v březnu 2009
Od 4. dubna 2008 budou mít zákazníci také možnost registrovat předběžné objednávky prostřednictvím složení zálohy on-line na adrese www.gtrnissan.com.
Pro automobilové nadšence, kteří si Nissan GT-R objednají, bude připravena řada na míru šitých akcí a zážitků, které jim nabídnou příležitost vůz otestovat a detailně se s ním seznámit ještě předtím, než jim bude dodán jejich vlastní. Další podrobnosti o těchto speciálních akcích budou oznámeny v následujících týdnech a měsících.
V Evropě byla ustavena síť specializovaných dealerů Nissan High Performance Centres, jejichž úkolem je zajistit pro zákazníky prodejní a poprodejní služby na takové úrovni, jakou si tento vůz zaslouží. Dealerská centra budou proto investovat do speciálního obchodního a technického školení svého personálu a do vysoce vyspělého vybavení potřebného pro údržbu a opravy. Kromě toho musí Nissan High Performance Centra splnit přísná kritéria, pokud jde o spokojenost zákazníků, zdroje a umístění showroomů.
Nissan GT-R, o kterém výrobce tvrdí, že je to superauto pro každého, ať už se vydá kdykoliv a kamkoliv, se pyšní zcela novým ručně montovaným 3,8litrovým motorem V6 řady VR se dvěma turbodmychadly, s výkonem 353 kW při 6400 ot/min a točivým momentem 588 Nm mezi 3200 a 5200 ot/min. Nissan říká, že GT-R vystřelí z 0 na 60 mil/h (96 km/h) za 3,5 s a čtvrt míle (402 m) pokoří za 11,7 s. K maximální rychlosti 307 km/h dopomáhá i velmi nízký koeficient aerodynamického odporu cx, který má hodnotu 0,27.
Výkon motoru je přenášen prostřednictvím zcela nové šestirychlostní sekvenční integrované převodovky GR6 se zdvojenou spojkou a s řazením páčkami pod volantem, ve spojení s vyspělým systémem pohonu všech kol. Sekvenční integrovaná převodovka je vybavena samostatnými spojkami s olejovou lázní pro liché a pro sudé převodové stupně, předřazuje na nejbližší vyšší a nižší převody a umožňuje tak okamžitou změnu stupně. Řidič provádí řazení pomocí páček pod volantem.
Cena pro český trh byla stanovena na 2.100.000,-Kč pro základní provedení, resp. 2,147 milionu a 2,194 milionu Kč pro lépe vybavené verze Premium. Uvedené ceny jsou včetně místní daně, DPH, dopravy k prodejci a registrace.
Nissan GT-R jsme podrobně představili na stránkách serveru autofun.cz v článku
Pod lupou: Nissan GT-R – Megacloumák.
Nissan GT-R a jeho konkurenti | ||||
Model | Nissan GT-R | BMW M3 | Porsche 911 Turbo | Ferrari F430 |
Motor | 3,8 V6 | 4,0 V8 | 3,6 H6 | 4,3 V8 |
Zdvihový objem [cm3] | 3799 | 3999 | 3600 | 4308 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 6/4 | 8/4 |
Nejv. výkon [kW/ot/min] | 353/6400 | 309/8300 | 353/6000 | 360/8500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 588/3200-5200 | 400/3900 | 620 (680)/ 1950-5000 | 465/5250 |
Max. rychlost [km/h] | 307 | 250 | 310 | 316 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,5 | 4,8 | 3,9 | 4,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | 12,4 | 12,8 | 18,3 |
Cena [Kč] | 2.100.000,- | 1.895.000,- | 3.617.000,- | 3.950.000,- |
Pozn.: U Nissanu GT-R je udáván čas pro akceleraci z 0 na 96 km/h.