Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Juke: Extravagantní design a nový motor 1,6 Turbo (140 kW)

Diskuze (78)
Nissan Qashqai dostane menšího sourozence. Crossover Juke bude se stejnými geny usilovat o zákazníky segmentu malých vozů. Nabídne ale extravagantnější design a několik technických inovací, z nichž největší je přeplňovaný zážehový motor o výkonu 140 kW.

Design Nissanu Juke je nezaměnitelnou směsicí SUV, malého hatchbacku a sportovního auta. Na terénní vozy se odkazuje masivní spodní polovina karoserie s ochrannými plasty a výrazně vytaženými blatníky. Zajímavým přístupem k aktuálním designovým trendům je rozdělení předních světlometů do dvou jednotek – jednoduše tvarovaná kruhová světla se nacházejí po stranách masky chladiče, další část se nachází po stranách kapoty motoru.

Z profilu zaujmou hladké boky, ukryté kliky zadních dveří nebo výrazně klesající linie střechy. Ta společně s velkým sklonem zadního sloupku přesouvá optické těžiště karoserie směrem dopředu. Nad zadním oknem se nachází integrovaný střešní spoiler, po stranách pátých dveří našly místo koncová světla inspirovaná modelem 370Z.

Vzhled nového modelu je výsledkem spolupráce Nissan Design Europe v Londýně a Nissan Design Center v Japonsku. Ve srovnání s původním organicky tvarovaným konceptem Qazana došlo jen k úpravě detailů, základní rysy zůstaly zachovány. Juke přišel především o od sebe otevírané boční dveře, místo nich má klasické zavěšení s B sloupkem. Ani interiér nepřišel o základní charakteristiky. Podobá se sice současné automobilové produkci, ale ponechal si například futuristickou lakovanou středovou konzolu.

Výroba bude probíhat v anglické továrně Sunderland, která je evropskou domovinou Nissanu (vyrábí se zde i Micra, Note a Qashqai). Konstrukčním základem je platforma B aliance Renault Nissan, v případě Juke s rozvorem náprav 2530 mm. S rozchodem předních i zadních kol 1525 mm je vůbec nejširší variantou této architektury. Přední náprava má vzpěry McPherson, zadní standardně vlečená ramena a zkrutnou příčku. V případě verze s elektricky řízeným pohonem všech kol All-Mode 4x4 je vzadu, stejně jako u většího Qashqaie, nově vyvinutá víceprvková náprava.

Nový 1,6i Turbo, modernizovaný 1,6i a 1,5 dCi

Nejzajímavější motorizací v nabídce (v prodeji od října) bude nový agregát MR16DDT. Jak napovídá interní kód, jedná se o šestnáctistovku s přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem. Kromě toho má tento motor variabilní časování sacích i výfukových ventilů a vrstvu uhlíku (diamond-like carbon coating) na zdvihátkách ventilů a vačkových hřídelích, která snižuje třecí ztráty.

Maximální hodnoty motoru jsou 140 kW a 240 Nm, Nissan slibuje jízdní výkony na úrovni atmosférického 2,5litru. Na výběr bude šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol nebo pohon všech kol v kombinaci s převodovkou Xtronic CVT (bezestupňová převodovka s možností manuální volby šesti přednastavených převodů).

Atmosférické motory zastupuje přepracovaný HR16DE, také o objemu 1,6 litru (86 kW, 157 Nm). I ten má variabilní časování sacích i výfukových ventilů, uhlíkem potažená zdvihátka ventilů a dále přepracovaný sací trakt, větší průměr výfukového potrubí, nový katalyzátor a přepracovaný tvar pístů. Tento agregát disponuje vícebodový vstřikováním, má na každý válec dva vstřikovače, které zaručují lepší dávkování paliva. Všechny výše popsané změny přinesou snížení spotřeby o 5,6 %. Výběr u atmosférické 1,6 bude mezi pětistupňovým manuálem a Xtronic CVT, vždy s pohonem předních kol.

Turbodiesely zastoupí dobře známý K9K, tedy 1,5 dCi z dílen Renaultu. Nissan Juke dostane jeho osmiventilovou verzi naladěnou na 81 kW. Vstřikovací systém common-rail pracuje s tlakem 1600 bar. Ve výfukových svodech se nachází pátý vstřikovač, který pomáhá rychlejší regeneraci filtru pevných částic. Ten byl pro vyšší účinnost přemístěn co nejblíže k turbodmychadlu. Jedinou variantou převodového ústrojí pro 1,5 dCi je šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol.

Nissan Juke - přehled základních technických dat
Motor1,5 dCi1,6i1,6i1,6i Turbo1,6i Turbo
Převodovka6M5MCVT6MCVT 4x4
Zdvihový objem [cm3]14611598159816181618
Válce/ventily4/24/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/-86/-86/-140/-140/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750157/-157/-240/-240/-
Max. rychlost [km/h]-----
Zrychlení 0-100 km/h [s]-----
Komb. spotř. [l/100 km]-----
Poh. hmotnost [kg]12721162119012611383

Premiéra Nissanu Juke se uskuteční na začátku března na autosalonu v Ženevě, rok po představení konceptu Qazana. Nový model je rozšířením portfolia a má mířit především na zákazníky do 40 let. Nissan chce s Jukem přetáhnout zákazníky od konkurence a lákat také majitele vozů nižší střední třídy, ve které dnes Nissan nemá přímé zastoupení. Prodej bude zahájen v třetím čtvrtletí roku 2010, motor 1,6i Turbo se v nabídce objeví v závěru roku.

Diskuze (78)
Avatar - chetoos
13. 2. 2010 20:02
vzhled
Vím že každý má svůj styl,ale nissan juke nepatří mezi krasavce :no:
13. 2. 2010 09:32
2010 Patrol
je smutný že Nissan pro evropany představí takovou hnusnou obludu a pro jiné části světa má dnes premiéru tohleto
[odkaz]
www.welcomethehero.com .... ale co ... můžeme si za to sami svojim ekologistickým magořením a posedlostí někaolika lobbistických skupin s co2 :no:
13. 2. 2010 08:48
Fantastické
Mně tohle přijde jako fantastický výtvor. Kombinace plážové buginy a hatche. Opravdová osobnost mezi mnohokráte šedou běžnou produkcí. Opravdová pochoutka, co bude alespoň z počátku budit rozruch kudy pojede. Kurňa hned bych ho s tím 140kW vzal :yes:
12. 2. 2010 21:57
JUKE/joke
..ten design je dúfam JOKE- vtip 8-s
Avatar - pelikoš
12. 2. 2010 18:51
Re: autíčko z komiksu
lepší král všech šašků,než šašek všech králů >:D