Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Lafesta Highway Star: Převlečená Mazda 5

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Nissan představuje své nové MPV pro japonský trh. Novinka ve skutečnosti pochází od Mazdy.

Nissan Lafesta se v první generaci vyráběl od 2004 až do letošního roku. Toto MPV nižší střední třídy mělo karoserii s poměrně krabicovitými proporcemi a sdílelo platformu s Renaulty Mégane a Scénic.

Nyní Nissan představuje druhou generaci Lafesta Highway Star. Tentokrát zde nejsou žádné vazby na Renault a japonská automobilka spojila své síly se značkou Mazda. Ta bude Nissanu dodávat svou současnou Mazdu 5.

Změny v designu exteriéru jsou minimální. Na přídi je nově tvarovaný nárazník a maska chladiče. Na zádi jsou ještě menší změny. Změnilo se pouze logo automobilky a Nissan má mezi zadními svítilnami chromovanou lištu.

V interiéru je situace podobná jako v případě zadních partií karoserie. Prakticky jedinou postřehnutelnou změnou je střed volantu s logem značky Nissan. Vše ostatní zůstává beze změn včetně systému sklápění sedadel druhé a třetí řady.

Nabídka pohonných jednotek pro japonský trh se u Nissanu Lafesta Highway Star omezuje na zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru s přímým vstřikováním paliva. Ten lze kombinovat s pohonem předních nebo všech čtyř kol. Verze s pohonem předních kol je vybavena pětistupňovou automatickou převodovkou s možností sekvenčního řazení a standardem je pro ni start-stop systém. Pohon všech kol je kombinován s čtyřstupňovou manuální převodovkou.

MPV Lafesta Highway Star není první produktem spolupráce automobilek Mazda a Nissan. Například model AD Expert vyrábí Nissan pro Mazdu, která jej prodává jako Familia Van. Opačným směrem putoval model Bongo Van (prodávaný jako Nissan Vanette).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - Glaukos
20. 6. 2011 15:30
Re: Na hlavu padlí
je to pro Japonsko a ne pro nějakou Evropu
Avatar - KANKUNEN
20. 6. 2011 11:04
Na hlavu padlí
Japoncům už naprosto hrabe. Proč jim nikdo neřekne, že tady v Evropě se líp prodáva Mazda 5, nafta, 4x4, bez těch blbých prolisů na bocích a bez tlamy z Mazdy 3. Tlamu, prolisy a 5° automat s 4° manuálem ať hodí do Fukušimy.