Nissan Leaf může posloužit i jako autonomní tahač přívěsů
Bezobslužné přepravníky pracují v automobilkách po celá léta, ale většinou jsou vedeny systémem kolejnic nebo mají jinak definovanou trasu svého pohybu, zatímco IVT automobilky Nissan nepotřebuje žádnou zvláštní infrastrukturu k provozu.
Elektromobil Leaf, který táhne přívěsy s novými vozy, disponuje autonomním systémem řízení s řadou kamer a laserových skenerů, detekujících značení jízdních pruhů, obrubníky a případné překážky nebo nebezpečí kolem vozidla.
Vozidlo tyto informace srovnává s mapovými podklady a neustále vypočítává svou vlastní polohu v rámci své trasy. Elektromobil s přívěsy se pohybuje v rámci rychlostních limitů stanovených v areálu podniku a automaticky se zastaví, pokud před sebou zjistí překážku nebo jiný důvod k přerušení jízdy. V okamžiku, kdy jeho senzory zjistí, že je cesta volná, pokračuje ve své jízdě.
Trasa jízdy každého z používaných elektromobilů s přívěsy může být snadno upravena, protože všechny tyto tahače komunikují s centrálním systémem řízení dopravy, sledujícím jejich polohu, rychlost jízd, aktuální kapacitu baterií a další provozní údaje. V případě setkání dvou souprav na křižovatce má algoritmus řídicího systému určit, které vozidlo se svými přívěsy pojede první.
Nissan uvádí, že zkušební provoz IVT byl v závodě Oppama zahájen již před rokem a elektromobily s autonomním systémem řízení zde absolvovaly již více než 1600 jízd. Získaná data jsou dále zpracovávána a využívána k dalšímu zvýšení bezpečnosti provozu a zároveň i samostatnosti vozidel s autonomním systémem řízení.