Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Leaf slaví 10.000 prodaných kusů v Evropě

David Bureš
Diskuze (9)
Elektromobil z dílny Nissanu se v Evropě začal prodávat v březnu roku 2011. Příští měsíc na trh dorazí jeho modernizované provedení.

Nissan oznámil, že na evropských trzích prodal už 10.000 exemplářů svého elektromobilu Leaf. Automobil se v Evropě prodává více než dva roky, od jeho debutu byl vyroben ve více než 50.000 kusech.

Počet prodaných exemplářů naznačuje, že si Evropané oblíbili tento elektromobil méně než zákazníci z jiných částí světa. Jinde se takový počet Leafů prodá zhruba za rok – v USA se loni prodalo 9.819 Leafů, v Japonsku 11.111 exemplářů.

Jubilejní exemplář Leafu si převzala Sylvie Laillerová z Paříže, kterou vůz uchvátil během testovací jízdy. „Má rodina nechtěla koupit elektrické vozidlo, ale po testovací jízdě mně manžel řekl, že s ním chce jezdit do práce. Klíče však ode mě lehce nedostane,“ tvrdí Laillerová.

Majitelka desítitisícího Leafu pro Evropu pracuje jako zdravotní sestra, autem bude objíždět pacienty, a tak jí vyhovuje, že vůz produkuje nulové lokální emise. Dosud Laillerová vlastnila nespecifikovaný dieselový hatchback.

Leaf se od letošního roku pro evropské trhy vyrábí v britském Sunderlandu, na českém trhu se tento vůz začne prodávat v červenci, v základní výbavě bude u nás stát 715.000 korun.

Automobilu se prodejně daří například v Norsku, kde byl v dubnu dokonce druhým nejprodávanějším autem na trhu, výše byl pouze Volkswagen Golf. Jeho zdejší úspěch je způsoben vládními dotacemi na nákup elektromobilu nebo propracovaná infrastruktura dobíjecích stanic.

Pro modelový rok 2013 se Leaf dočkal několika dílčích úprav. Těmi hlavními je zvětšení zavazadlového prostoru na 370 litrů díky přesunutí nabíječky pod přední kapotu. Dobíjení baterií je rychlejší, čas potřebný pro jejich naplnění na 80 % kapacity byl zkrácen na pouhou půlhodinu. Leaf také na jedno nabití dojede dál, v evropském normovaném cyklu až 200 kilometrů.

David Bureš
Diskuze (9)
2. 6. 2013 22:22
Re: Ekologický i ekonomický nezmysel ....
uvidíme jak se bude prodávat v CR kde dotace nebudou a cena ma bejt okolo 700-750 tisic
2. 6. 2013 20:31
Re: Ekologický i ekonomický nezmysel ....
No "neslýchané" sú hlavne podpory tohoto nezmyslu ....

Za reálnu trhovú cenu by to nekúpil prakticky nik .... a v takom Nórsku ak sa nemýlim ... nechce sa mi to znovu hľadať je dodácia okolo 20 tis. eúr ....

No majú na to .... nech sa "hrajú" ....
2. 6. 2013 20:09
Re: Ekologický i ekonomický nezmysel ....
ne, ty dotujes me >:D jestli nekdy koupim elektromobil, tak kazdej ujetej km me ještě nejaky penízky vydela, respektive kazda dobita kW prez zeleny bonus :-)
Avatar - CHerokee
2. 6. 2013 18:57
Re: Ekologický i ekonomický nezmysel ....
To nehrozí dokud neobjevíme lepší zdroj elektrické energie. Mimochodem, když platíte elektřinu, si myslíte, že nikoho nedotujete, nebo co >:D
2. 6. 2013 14:38
Re: Ekologický i ekonomický nezmysel ....
tohle není o ekologii, ale o spouste jinych faktorech která takova auta prinasi jako svoji vyhodu, ekologie se chytaj jen jelita jako ty a politici co v tom videj další penize

treba, proc bych mel jezdit k benzince a cpát peníze do státu a nejakeho pana kdesi v Arabii, když potrebuju denne ujet třeba 100km a pokazde skoncim v blizkosti zásuvky?

proste tak jako ty si rikša ze jsou elektromobili strasne neekologicke, tak ja si zase rikam jak jsou neekologicke naftaky :-) a nastesti, takových jako jsem ja, bude postupne pribejvat a pribejvat, az nas bude tolik, ze nas bude viiiic nez vas >:D