Nissan Micra (4. generace): První skici a informace
Japonská automobilka o něm oficiálně hovoří jako o globálním automobilu, případně používá zkratku NGCC (New Global Compact Car), jedná se však o nástupce současné Micry, kterou tak po necelých osmi letech vystřídá.
Premiéru bude mít v březnu 2010 překvapivě v Thajsku a později bude ke koupi na více než 150 trzích světa. Výroba poběží v Číně, Thajsku, Indii a ve dvou dalších blíže neurčených zemích, s největší pravděpodobností půjde o domácí Japonsko a Velkou Británii.
O platformě i motorech se zatím spekuluje, možností jsou zážehové o objemech 1,2, 1,3 a 1,5 litru, alespoň pro Evropu určitě nebude chybět ani malý turbodiesel. Nová generace si zřejmě zachová sympatické kulaté tvary, které se líbí zejména ženám. Skici ovšem naznačují, že na rozdíl od vystouplých světlometů současné Micry bude u budoucího provedení dominantní kapota a maska chladiče. Spodní boční linie oken bude stoupat mírně vzhůru, jak velí současný trend.
Micra (na domácím japonském trhu March) je v historii Nissanu velmi úspěšným modelem. První hranatá generace K10 není v české kotlině příliš známá, i když se vyráběla deset let (1982-1992) a a na našich silnicích ji lze občas potkat. Druhá K11 je na tom o dost lépe i díky prestižnímu titulu evropského Automobilu roku 1993. Z bran několika továren Nissanu vyjížděla také celou dekádu (1992-2002), během které prošla dvěma modernizacemi.
Stále aktuální generace K12 se v Evropě prodává od jara 2003 a pod kapotou jí klape i turbodiesel od Renaultu. V roce 2007 prošla drobnou modernizací a změnilo se označení na K12C.
Kromě Micry nabízí Nissan od loňska evropským zákazníkům ještě další minivůz – Pixo. Dvojče Suzuki Alto se ovšem v České republice nenabízí.