Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Micra (4. generace): První skici a informace

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Nissan uvolnil první skici chystané čtvrté generace modelu Micra. I když není jisté, zda se tak vůz v Evropě bude jmenovat.

Japonská automobilka o něm oficiálně hovoří jako o globálním automobilu, případně používá zkratku NGCC (New Global Compact Car), jedná se však o nástupce současné Micry, kterou tak po necelých osmi letech vystřídá.

Premiéru bude mít v březnu 2010 překvapivě v Thajsku a později bude ke koupi na více než 150 trzích světa. Výroba poběží v Číně, Thajsku, Indii a ve dvou dalších blíže neurčených zemích, s největší pravděpodobností půjde o domácí Japonsko a Velkou Británii.

O platformě i motorech se zatím spekuluje, možností jsou zážehové o objemech 1,2, 1,3 a 1,5 litru, alespoň pro Evropu určitě nebude chybět ani malý turbodiesel. Nová generace si zřejmě zachová sympatické kulaté tvary, které se líbí zejména ženám. Skici ovšem naznačují, že na rozdíl od vystouplých světlometů současné Micry bude u budoucího provedení dominantní kapota a maska chladiče. Spodní boční linie oken bude stoupat mírně vzhůru, jak velí současný trend.

Micra (na domácím japonském trhu March) je v historii Nissanu velmi úspěšným modelem. První hranatá generace K10 není v české kotlině příliš známá, i když se vyráběla deset let (1982-1992) a a na našich silnicích ji lze občas potkat. Druhá K11 je na tom o dost lépe i díky prestižnímu titulu evropského Automobilu roku 1993. Z bran několika továren Nissanu vyjížděla také celou dekádu (1992-2002), během které prošla dvěma modernizacemi.

Stále aktuální generace K12 se v Evropě prodává od jara 2003 a pod kapotou jí klape i turbodiesel od Renaultu. V roce 2007 prošla drobnou modernizací a změnilo se označení na K12C.

Kromě Micry nabízí Nissan od loňska evropským zákazníkům ještě další minivůz – Pixo. Dvojče Suzuki Alto se ovšem v České republice nenabízí.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - pelikoš
4. 10. 2009 13:53
Re: pododba
tady nejsme v irsku,tady se s ní nechá pěkně lítat...u micry jsou fajn nezáludný jízdní vlastnosti (kola v rozích,lehká...)doufám,že nová generace půjde ve stejných intencích ;-)
p.s.přidal bych i šestku,protože na pětku ve stovce točí více jak 3000 otáček (teda litrový motor)
Avatar - pelikoš
3. 10. 2009 13:20
jojo
malé velké auto dostane parádního nástupce...jojo zase to bude krasavice :yes:
2. 10. 2009 22:21
pododba
No to jo,ty proporce tam jsou zretelny,tvar auta,maska,svetla..Realny auto je ake uz hodne umirneny,pac,co si budeme povidat,micru maj v oblibe hlavne duchodci(alespon tady v irsku),ktery jedou z kostela do kramu a domu, pekne 60 km/h po rovince... Vubec jim nevadi,ze jim cely vyhled v zadnim okne vyplnuje maska scanie a nezrychli ani o trosicku,natoz aby uhnuli ke kraji...A za par minut je z toho peknej vlacek motoracek s tim nejrychlejsim vepredu. To se mi stava den co den,brrr.. No nic,este mi pripada,ze je ten novej predek naroubovanej na starej zadek(to zni zajimave:) ), uvidime,cim nas prekvapi. Kazdopadne bych setril penize na prevodovce,trojka staci,vic se neuzije
2. 10. 2009 13:34
mozna podoba
[odkaz]