Nissan Micra - Omlazení auta roku 93
Robustnější příď, slušivý střešní spoiler, nový zadní nárazník, světla a další drobné detaily nyní Micru při pohledu zvenku opticky zvětšují a dělají ji přitažlivější, ovšem velké proměny zaznamenal i vnitřek. Přepracované rozměrnější sedadla poskytují pohodlný posez i vysokým, mohutným lidem, novým čalouněním interiér omládl a opticky narostl. Změněná přístrojová deska přichází s lepší ergonomií. Novým odizolováním přístrojové desky, zesílením izolace podlahy a použitím pneumatik s nízkou hlučností se Micra zároveň znatelně ztišila, úroveň hladiny hluku v interiéru je nyní podstatně menší.
Vyšší bezpečnost zaznamenáte v každém detailu vozu, od zvýšené svítivosti světlometů až po účinnější brzdy. Podstatným vylepšením prošel celý skelet karoserie, jehož klíčové prvky jsou významně zesílené a přepracované tak, aby v případě nehody lépe pohlcovaly nárazovou energii a lépe chránily prostor pro posádku. Do standardní výbavy nyní patří airbag řidiče (45 l) a v lepších verzích je dostupný i pro spolujezdce (86 l). Standardem jsou i napínače předních bezpečnostních pásů, vybavené elektronickým spouštěcím mechanismem s kratší reakční dobou. Drobností, nicméně příjemnou a důležitou, je asférické levé vnější zpětné zrcátko, které odbourává mrtvý úhel ve výhledu zpět.
Pod kapotou nové Micry jsou opět technicky vyspělé hliníkové šestnáctiventilové motory 1.0 a 1.3 s výkonem 40, respektive 55 kW. Micra s nimi dokáže uhánět rychlostí až 150 (170) km/h.
Pro příznivce dieselových motorů je úplnou novinkou Micra 1.5 D s osvědčeným vznětovým čtyřválcem XUD 15, dodávaným spolu s manuální převodovkou od koncernu PSA (Peugeot/Citroen). Je to shodný motor, jaký používá Citroen Saxo nebo Peugeot 106, s výkonem 42 kW. Litrový motor Micry spotřebuje v průměru šest litrů naturalu, vznětový motor ještě o litr paliva méně!
Micra, která při svém debutu získala evropský i japonský titul Auto roku 1993, se bude na našem trhu prodávat ve tří a pětidveřové verzi ve stupních výbavy L, GX, Si a SE. V zaváděcí kampani mají všechny Micry ve své výbavě airbag řidiče zdarma. K tomu je už v základní verzi L za 249.000 Kč standardně dodávané centrální zamykání, výškově nastavitelný volant, pylový filtr, elektronický imobilizér, zadní opěradlo sklopné a dělené v poměru 60:40, přední i zadní stěrače s cyklovačem, příprava pro montáž autorádia se střešní anténou a vestavěnými reproduktory a vyhřívání zadního okna.
V nabídce Nissanu zůstává i třídveřová Micra 1.0 L CVT s posilovačem řízení a samočinnou převodovkou N-CVT s plynule proměnným převodem za cenu - 299.000 Kč. Pohodlné ovládání Micry CVT vynikne zejména v hustém městském provozu, při parkování a manévrování.
Nejluxusnější pětidveřová verze Micra 1.3 SE CVT za 399.000 Kč má ve výbavě vše, co kdo může chtít - klimatizaci a elektrické ovládání oken, samočinnou převodovku CVT, oba airbagy, ABS, dálkové ovládání centrálního zamykání, posilovač řízení, otáčkoměr, tónovaná okna, nárazníky i zrcátka v barvě vozu atd.
Technické údaje | |||
Typ | 1,0 | 1,3 | 1,5D |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/2 |
Zdvihový objem (cm3) | 998 | 1275 | 1527 |
Max. výkon (kW/ot) | 40/6000 | 55/6000 | 42/5000 |
Max kroutící moment (Nm/ot) | 79/4000 | 103/4000 | 95/2250 |
Max. rychlost (km/h) | 150 | 170 | 146 |
Zrychlení 0-100 Km/h | 16,4 | 12,0 | 18,7 |
Spotřeba (nová norma) | |||
Město (l/100 km) | 7,1 | 8,3 | 6,4 |
Mimo město (l/100 km) | 5,3 | 5,6 | 4,2 |
kombinovaná (l/100 km) | 6,0 | 6,6 | 5,0 |
Emise CO2 (g/km) | 152 | 163 | 146 |
Rozměry | |
DxŠxV | 3720x1585x1440 mm |
Rozvor | 2360 mm |
Objem nádrže | 42 l |
Objem zavazadlového prostoru | 206/960 l |