Nissan Navara: Retuše pro konec kariéry
Nissan ještě rok bude v Evropě nabízet generaci D40, nová D23 se prodává zatím jen v Asii a na starý kontinent se podívá až coby model 2015. Stylistické úpravy klasiky s karoserií pick-up bychom zvenčí hledali marně. Nabídku laků ovšem rozšíří bronzový a šedý. Nová jsou také sedmnáctipalcová kola a stabilizace VDC (Vehicle Dynamic Control) pro všechny verze. Jedinou mechanickou změnu představuje zvýšení výkonu základního turbodieselu objemu 2,5 l o 3 kW na 106 kW, alespoň tento údaj nyní Nissan uvádí.
Výbavy SE a LE se dočkaly lepšího čalounění, také první z nich bude k dostání s nejslabším motorem. Až dosud jej mohla mít pouze nejlevnější varianta XE určená hlavně firemním zákazníkům pro těžkou práci (u nás tomu tak nebylo). Výkonnější verze dvouapůllitru si zachovala výkon 140 kW a pojí se nově se všemi stupni. Vrcholem nabídky je i nadále třílitrový vidlicový šestiválec 170 kW výhradně se sedmirychlostním automatem, který přenáší 550 N.m, ale ten bude nově dostupný i ve variantě LE. Mohou se pochopitelně lišit podle trhu.
Na tom českém je zatím k mání současné provedení. Výbavy nesou v tuto chvíli stejná označení, tedy XE, SE, LE a s nejvýkonnějším motorem prostě V6, dá se koupit i akční Evo. Krátký King Cab s jedním párem dveří může mít i dvě řady sedadel, dlouhý Double Cab je má pochopitelně vždy včetně čtyřdveřové karoserie. České ceny začínají na 697.500 korunách, samozřejmě bez daně. Fleetovým zákazníkům však importér poskytuje výrazné, takřka třicetiprocentní slevy, takže se dostanou až pod hranici půl milionu korun.