Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan NT500: Nástupce Atleonu

AutoProfi
Diskuze (6)
Nissan zahájil ve Španělsku výrobu nové řady NT500. Jaké má vyhlídky v segmentu 3,5 až 7,5 tuny celkové hmotnosti?

Japonská automobilka Nissan je rozhodnuta dále posilovat pozici na evropském trhu lehkých užitkových vozidel. Jejím zatím posledním krokem při naplňovaní tohoto záměru je zahájení výroby nového, robustního modelu v segmentu od 3,5 do 7,5 tuny. Produkt strategické spolupráce Nissanu a francouzského Renaultu sjíždí z linky modernizovaného závodu Nissan Motor Ibérica ve španělské Ávile.

Nákladní vozidlo NT500 s trambusovou budkou by mělo najít uplatnění především u menších a středních firem v oblasti stavebnictví či zemědělství a u dopravců ve středně těžké distribuci. Přesvědčit je má robustní konstrukcí, širokou škálou variant a konkurenceschopnou hodnotou pořizovacích a provozních nákladů. K jeho hlavním trumfům patří nová, velmi prostorná a pohodlná kabina (dvoudveřová nebo sedmimístná čtyřdveřová) a nová pohonná soustava.

Trambusová budka

Charakteristickým poznávacím znakem nového NT500 je moderní sklopná kabina trambusového typu, která připomíná budku vozidel Renault Trucks D. Nabízí dostatek pohodlí pro řidiče, dobrý rozhled díky dostatečně velkým oknům a funkční interiér. V hmotnostní třídě 3,5 tuny je z hlediska prostornosti zcela ojedinělá. Mezi novinky výbavy patří multifunkční displej a moderní audiosystém, na přání Nissan nabízí i tempomat, omezovač rychlosti, automatickou klimatizaci a navigační systém NissanConnect. Řidiči ocení i dost praktických odkládacích prostor.

Různé konfigurace

K všestranným možnostem využití modelu přispívá široká nabídka podvozků, dva různé motory, tři převodovky a tři úrovně výbavy.

Klasický žebřinový rám vozidla je vzadu opatřen tuhou nápravou. Zájemci mohou v hmotnostních variantách 3,5, 5,0, 6,0, 6,5 a 7,5 tuny volit jeden z pěti rozvorů od 2800 do 4300 milimetrů, v případě nejtěžší varianty od 3100 do 4300 mm. Maximální délka karoserie činí 8231 milimetrů.

Novou řadu motorů tvoří dvě výkonové verze osvědčeného, kapalinou chlazeného vznětového řadového motoru ZD30. Třílitrový přeplňovaný motor ZD30 s elektronickým systémem vstřikování paliva common rail o výkonu 110 kW poskytuje nejvyšší točivý moment 350 N.m. Pro nejtěžší (a na přání i jiné varianty) je určena pohonná jednotka s dvěma turbodmychadly, která dosáhne až na výkon 130 kW a točivý moment 540 N.m. Díky technologii selektivní katalytické redukce a částicovému filtru splňují oba motory limity normy Euro 6.

Převodovky

Nissan pro novinku vyvinul tři nové šestistupňové převodovky. V případě slabšího motoru je to klasická jednoduchá převodovka s přímým řazením, u silnější motorizace přenos hnací síly na zadní nápravy s dvoumontáží zajišťuje šestistupňová manuální převodovka se systémem Servoshift nebo automatizované ústrojí.

Součástí modernizace byla i úplná transformace brzdové soustavy. V nejtěžším provedení se model v tomto směru dokonce přiblížil těžkým nákladním vozidlům díky instalaci vzduchotlakových okruhů.

Atraktivní pro nástavbáře

„Široká nabídka hmotnostních provedení a podvozků a snadná dostavba jistě osloví nástavbáře, efektivní moderní motory a prodloužené intervaly údržby zase ocení provozovatelé vozidel. Řidiči budou těžit z mimořádného komfortu a moderní i funkční kabiny obdobné jako v nákladním vozidle,“ shrnul přednosti nového NT500 viceprezident a ředitel divize lehkých užitkových vozidel Nissan Motor Company Hideto Murakami.

Nissan prodloužil servisní interval pro nový NT500 na čtyřicet tisíc kilometrů. Stejně jako na ostatní modely poskytuje na největší užitkový model NT500 záruku po dobu tří let.

AutoProfi
Diskuze (6)
17. 8. 2015 20:49
Re: Dci
Hlavne, ze vsetci placu nad 1,2 TSI O3 a o tom, ze tam bude 1,0 TSI ani nehovorim, ved to auto ma 1300kg + zatazenie tak pohoda nie :-) a urcite najazdi menej km ako uzitkac.

Nemas pravdu, prehlad mam. Crafter ma vo verzii 5t 2,0 BiTDI (biturbo). Ty by si si kupil do firmy 5t dodavku + plus mozes tahat prives za tym, cize celkova moze byt kludne 7t a viac s 2,0 a chcel by si najazdit povedzem + 400tkm, nech sa paci mozes ist to kupit.
Ja by som volil Iveco Daily s 3,0, ale kazdeho vec :-)

Aj borci na Iveco euroicargo 12t celkova (stredne tazky NA), ziaden kamion si mysleli, ze 4liter 4- valec 180 HP na celkovu 12t + prives je v pohode a na kopce to bude stacit, len tie utahane kluky na motoroch si povedali jedneho dna a dost. Potom pochopili, ze treba kupit ( neoplati sa setrit ) 6 litrovy 6 valec ;-)

p.s.: na rozvazanie rozkov po meste kludne moze mat dodavka aj 1,6. Treba vediet vytazenie a podla toho s rozumom zvolit :-)
17. 8. 2015 07:56
Re: Dci
Jednou bude mít 1,6 Dci 600k i 12t kamion >:D
17. 8. 2015 05:39
Re: Dci
Nepoznáš ironii a ještě se v tom moc neorientuješ. Trafic je dodávka a 1,6 má, celková hmotnost do 3010 kg, Crafter má dvoulitr i ve verzi 5.0t a neboj se, bude hůř.
Avatar - pelikoš
16. 8. 2015 21:24
Re: Dci
to byl žert, ikdyž ne moc povedený ;-)
16. 8. 2015 20:43
Re: Dci
Vidim, ze odbornik. 1,6 DCI ti bude stacit tak akurat na osobak. Uz dodavky (Ducato) maju motor 2,3 litra a vrchol je 3,0. a to su auta do 3,5t.
Ono vies tie auta musia nieco zvladnut, t.j. nabehat napr. 500tkm, odviezt naklad, prejst zlozitejsi profil cesty (napr. nalozeny zacuvat niekde cez chodnik a pod.

Takze uz napr. Iveco Euro Cargo celkova 7,5t ma motor nejaky 4,5 liter a napr. Iveco Euro Cargo celkova 12t tam uz je 6,5 liter.