Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan odchází z top kategorie vytrvalostních závodů Le Mans

Michal Fokt
Diskuze (7)
Po letošním debaklu předokolkového GT-R LM Nismo při závodě 24 hodin Le Mans se Nissan rozhodl z třídy LMP1 odejít. Vrátí se, až budou vyřešeny všechny problémy.

Nissan GT-R LM Nismo měl být při letošním závodě 24 hodin Le Mans zajímavým zpestřením nejvyšší kategorie LMP1, přišel s nezvyklou koncepcí s pohonem předních kol, čtyřmi motory a netypickým designem a specifickým aerodynamickým řešením. Jenže Japonci už před závodem věděli, že budou muset kvůli spolehlivosti závodit bez mechanického hybridního systému Torotrak, což se projevilo na výkonnosti - zatímco Audi dosáhlo nejrychlejšího závodního času 3 minuty a 17.475 s, GT-R LM Nismo 3 minuty a 35.888 s.

Cíl pak viděl jen jediný ze tří GT-R LM Nismo a číslo 22 spatřilo šachovnicový praporek jako úplně poslední a dodatečně bylo diskvalifikováno, protože strávilo v boxech více, než třetinu závodu. To musela být pro Nissan Motorsport, pořádá rána, zvlášť když je firma zvyklá už roky dominovat třídě LMP2 jako dodavatel motorů. Proto padlo rozhodnutí se z kategorie LMP1 stáhnout a vrátit se, až budou všechny problémy gétéerka vyřešeny.

Nismo se snaží část problémů omluvit inovativností koncepce, nicméně přiznává neúspěch a bude pokračovat v testech, dokud se nedostaví výsledky. Vyskytly se ovšem i názory, že Nissan celý koncept GT-R LM Nismo zavrhne a postaví úplně nový prototyp ve stylu konkurenčních strojů.

Michal Fokt
Diskuze (7)
Avatar - pelikoš
10. 8. 2015 15:03
možná
jak jsem psal někdy jindy, měli by se zaměřit na DAKAR (x-trail,qashqai) nebo WRC (note,pulsar)...
Avatar - TeeJay
10. 8. 2015 11:39
Re: Tak už víme,
To je pravda, ale fígl je v tom, že tam, kde potřebuješ trakci 4x4, tedy na výjezdu ze zatáček, vždycky na tom zadku ty Nm máš, protože si předtím na brzdách nabiješ. Že máš předohrab na rovinkách ničemu nevadí, naopak je to efektivnější z hlediska třecích ztrát.

Na rozdíl od zdejších borců, co si to se zadohraby a čtyřkolkami "dávají" v běžném provozu dveřma napřed je závodění o efektivitě a čisté stopě. ;-)
Avatar - flyboyeda
9. 8. 2015 20:01
Takové auto s motorem před zadní nápravou, co pořád couvá
tož to je jasné né ,že to nebude fungovat
Avatar - Ham.
9. 8. 2015 18:52
Re: Tak už víme,
Teoreticky, prakticky je to předohrab, protože zadek je poháněn jenom energií z ERS při akceleraci pokud nějakou energii má, pokud nemá je to čistý předohrab a jako předohrab jej představil i samotný Nissan.

LMP1 program Team Principal Ben Bowlby explains how it works:

The Nissan GT-R LM NISMO is in automotive-speak a front-engined, front-wheel-drive car. The internal combustion engine drives the front wheels, and the energy recovery system harvests energy from the front wheels. We've used the relatively low-powered internal combustion engine to drive the front wheels, and then we add power from the ERS to augment acceleration.
Avatar - TeeJay
9. 8. 2015 18:15
Re: Tak už víme,
Nejde o předokolku, FWD to bylo pouze proto, že nestihli 4x4. Otázkou je, jestli je ten koncept životaschopný s tím AWD.