Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Qashqai: 0-500.000 za 21 měsíců

Michal Fokt Michal Fokt 10. 9. 2015 • 19:13
4
9
Japonský crossover dosáhl půl miliónové mety nejrychleji ze všech v Británii vyráběných vozů historie.

Kdo by si v roce 2007 pomyslel, že risk Nissanu, jenž tehdy v nižší střední třídě už dohromady neměl co ztratit, vsadit na kompaktní crossover, bude mít tak obrovský úspěch. Že vystřelí Nissan na prodejní vrchol japonských značek v Evropě. Teď už má Qashqai druhou generaci a všichni tento nápad kopírují. Nezdá se však, že by to Nissanu dělalo nějaké velké starosti.

Qashqai II sjíždí z Line 1 v britském Sunderlandu od ledna 2014 a včera produkce tohoto vozu dosáhla hranice 500.000 exemplářů. Nissan se chlubí, že žádné v Británii vyráběné auto nedosáhlo půlmilionové produkce tak rychle. Trvalo to jen 21 měsíců, čímž byl pokořen devětadvacetiměsíční rekord modelů Austin/Morris 1100/1300 a první generace Fordu Cortina se s 34 měsíci odsouvá na třetí příčku výrobní hitparády.

Ze sunderlandské linky sjíždí nový QQ každých 62 sekund a téměř pětina všech vyrobených aut míří na britské silnice. Qashqai se stal nejprodávanějším crossoverem v Evropě a jen na trzích ve Francii (68.044), Itálii (45.464) a Španělsku (42.306) skončila téměř třetina dosud vyrobených aut. Tyto země společně s UK pokryjí poptávkou zhruba polovinu produkce.

Sunderland je momentálně jediným místem na světě, kde se Qashqai vyrábí, v průběhu podzimu ale začne též produkce v ruském St. Petersburgu.

Související články

Témata
19. 11. 2015 22:46
QQ - Kopka nestastia
To ze su zamerani len na chrlenie aut a este sa tym aj chvalia je na zamyslenie... Potvrdzuje to aj samotny fakt nedostatocnej vystupnej kontroly (zle osadene jednotlive diely karoserie, zle nastavene svetla, nasilu osadene plastove casti s polamanymi plastovymi uchytmi, chybova elektronika len co auto vyjde zo showroomu...). :no:

Maju len jediny ciel, auto predat a ostatne je uz druhorade. Servis mizernej kvality, starostlivost o zakaznika nulova. A marketing? Jedna velka loz. Staci sa pozriet na chybajuce aplikacie Nissan Connectu, ktorymi nas masirovali v dookola omielanych reklamach alebo 2 roky stare mapy a nove v nedohladne... Lutujem tych, co sa tiez nechaju zlakat - oklamat.
Avatar - pelikoš
11. 9. 2015 20:20
Re: Kašík je pašík
teda ty si koleduješ.... ;-)
11. 9. 2015 19:12
Kašík je pašík
Nissanu se povedl vyborny mix prakticnosti, prijemneho ovladani, kvalitniho interieru, sebevedomeho designu a prijemne ceny. V Brne navic o parnik prijemnejsi chovani prodejcu ( myslim tim firmy a jejich pristup, ne osoby) nez koncern.
10. 9. 2015 20:09
Konkurence
Chci vidět nový Asx třeba. Stará kvaška se tady asi prodávala dobře. jde teď v autobazaru sehnat docela dobře. Třeba áčka jich docela dost mají a za 300 je tam motor 2.0dCi. ASX je taky fajn, ale prostě Mitsubo to úplně naroubovalo na ženský. Dejna v první roli. Toho už se jen tak nezbaví. Pro chlapi je X trail a Outlander.
Avatar - pelikoš
10. 9. 2015 20:00
Re: hoši
;-)
Články odjinud