Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Qashqai 1.6 dCi Xtronic vs. Opel Mokka X 1.6 CDTI AT6 – Kříženec, nebo SUV?

Martin Machala Martin Machala 9. 12. 2016 • 00:48
77
67
Zobrazit náhledy (77)
Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai
Jeden má být originálním městským crossoverem, druhý zase malým SUV, které se těší na každé bahno. Přesto jsme našli hodně společných prvků.


Úvod, pořizovací náklady


Nissan Qashqai slouží v naší redakci dlouhodobou šichtu a vy jej už znáte z úvodního materiálu od Honzy Mičky. Aktuálně nejúspěšnější SUV/crossover evropského trhu jsme se rozhodli konfrontovat s podobně zaměřeným Opelem Mokka X, který sice spíš než ke křížencům chce patřit k malým SUV, ale vyznejte se v tom…

Zkrátka tady máme dvě auta s délkou kolem 4,3 metru, vznětovou šestnáctistovkou a samočinnou převodovkou. V případě qashqaie jde o variátor Xtronic, Mokka X spoléhá na tradiční automat. V průběhu testu jsem si ale párkrát říkal, jestli to náhodou není naopak. K tomu se ještě dostanu. Testované kombinace jsou pak výhradně předokolkami, pohon všech čtyř je s výše zmíněnými motory možný pouze s manuálem.

Kdo je tedy městský crossover a kdo malé SUV? A znamenají tato marketingová označení vůbec něco? A co vlastně znamená to X? Jde přece o druhou generaci SUV od Opelu, tak proč X? Na české prezentaci této novinky jsem se dozvěděl, že X má připomínat označení pohonu všech čtyř kol, tedy známé 4x4. A že písmeno X v budoucnosti dostanou i další crossovery/SUV z Rüsselsheimu. Jde přitom o první hmatatelný plod práce zbrusu nového oddělení Opelu, které se věnuje právě produkci jmen pro automobily. Vždycky jsem myslel, že moje vysněné povolání bylo a je motoristický novinář. Teď si ale říkám, sedět v kanceláři a vymýšlet X… Nebo sedět v Japonsku a vymýšlet qashqai. Za toto pojmenování Nissanu velice děkuji, alespoň jsem zjistil, kde se na klávesnici nachází písmeno q. Respektive, že tam opravdu je.

Jednu kávu, prosím!

Je to sice novinka, Opel Mokka X ale rovnou přijíždí v akci, díky níž se malé SUV cenově dostalo pod Nissan Qashqai. Sleva 71.000 Kč totiž pro 1.6 CDTI/100 kW AT6 znamená výchozí částku 539.900 Kč, nejlevnější Qashqai 1.6 dCi/96 kW Xtronic koupíte za 580.100 Kč. A to je nissan také zlevněný, podle standardního ceníku testovaný kousek stojí 640.100 Kč. Základní výbava Visia přitom není nijak zvlášť bohatá, Mokka X Enjoy je výrazně štědřejší (viz tabulka).

Pořizovací nákladyNissan Qashqai 1.6 dCi 96 kW XtronicOpel Mokka X 1.6 CDTI 100 kW AT6
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy580.100 Kč (Visia)539.900 Kč (Enjoy)
Manuální klimatizace [Kč]SS
Palubní počítač [Kč]SS
Dálkový centrál [Kč]SS
Tempomat [Kč]SS
Elektricky ovládaná boční okna [Kč]SS
Mlhovky [Kč]-S
Litá kola [Kč]-S
Navigace [Kč]-30.000
Metalíza [Kč]15.00013.900
Vyhřívané přední sedačky [Kč]-8500
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]7985 (halogen)/330633.459 (LED)/10.060
Přední/zadní nárazník [Kč]9445/10.4749753/9665
Přední blatník [Kč]54214223
Čelní sklo [Kč]10.8589995
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]1929 + 4363337 + 528
Hodinová sazba v servisu [Kč]726881
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]24.19524.667
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/125*/3/12
Prodloužená záruka5/150.000 (11.700 Kč)5/150.000 km na celý vůz (13.227 Kč)
* záruka 5 let/150.000 km na motor, převodovku a rozvodovku

U Qashqaie Visia budete mít navíc problém s příplatkovými prvky, ty jsou pro základní stupeň značně redukovány. V případě nissanu bude určitě lepší postoupit výš, alespoň na verzi Acenta. Případně využít některou z akčních verzí, dovozce připravil třeba bezpečnostními asistenty a infotainmentovými vychytávkami nabitou edici N-Connecta nebo stylovější Black Edition. Tady už ale jdeme s cenou výrazně i nad nejdražší možnou Mokku X. Zatímco za šestnáctistovku CDTI s automatem a vrcholnou specifikací Innovation zaplatíte 609.900 Kč, na Nissan Qashqai 1.6 dCi/96 kW Xtronic N-Connecta potřebujete 690.700 Kč a Black Edition se prodává od 780.650 Kč. Mimochodem, náš bílý redakční dlouhodobák je právě Black Edition… Polepšili jsme si tedy o prosklenou střechu, vyhřívané čelní sklo, ozdobné prvky předního a zadního nárazníku, prahové lišty s logem Black Edition a litá devatenáctipalcová kola. O těch bude ještě řeč.

A tradiční upřesnění k pětileté záruce Opelu. Ta po celou dobu standardně pokrývá jen motor, převodovku a rozvodovku, za rozšíření na celé auto se připlácí 13.277 Kč (omezeno nájezdem 150.000 km). Pětiletku na 150.000 km si můžete přikoupit i u Nissanu, připravte si 11.700 Kč.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮNissan QashqaiOpel Mokka X
Základní cena78
Standardní výbava a příplatky68
Servis87
Záruky78
Průměr7,007,75

Dojem, praktičnost


Jako první bych se s dovolením věnoval designu novinky, Opel Mokka X u nás přece jen ještě nestačil zdomácnět. Když jsem se na X díval, hned jsem poznal, že jde o mokku. Pak jsem se snažil vybavit si předchůdce a nějak se mi to nedařilo. Možná to bude i tím, že se novinka od původního stylu nevzdaluje, pořád je to na první pohled mokka. Tedy Mokka X. Při pohledu na zadní partie si mi však vybavoval spíš Chevrolet Trax, tedy dvojče minulé mokky. A přiznám se, že zaoblená záď alespoň v mých očích trochu zvláštně kontrastovala s ostřejší a dospělejší přídí. Ta je podle mě povedenější.

Interiér a přístrojovou desku jsem chválil už v rámci prvních českých jízdních dojmů, u testované vrcholné specifikace Innovation nemohu, než pokračovat. Modrý kousek působil až luxusně – nebo byste snad u malého SUV čekali kůží obšitou přístrojovku? Skvěle vypadá také osmipalcový displej infotainmentu, s ovládáním jsem problém neměl (a lepší známku za konektivitu si Mokka X vysloužila hlavně díky palubní Wi-Fi). Chválím pak samostatný panel ventilace, ovládaný klasickými a dostatečně velkými tlačítky, paráda! V ergonomickém směru se Opel za poslední roky neskutečně zlepšil. A také v útulnosti interiéru. Pamatujete na předminulou Astru? Ta dala Cimrmanově „studené Němce“ úplně nový rozměr.

To v Opelu Mokka X byla radost posedět. Doslova. Hlavně díky příplatkovým sedačkám (za 13.500 Kč) s certifikátem AGR. To je prosím asociace sdružující specialisty a lékaře na bolesti zad… Ať už se zabývají čímkoliv, záda mě v Opelu Mokka X opravdu nebolela a nastavitelnou délku sedáku bych uzákonil jako povinný prvek výbavy.

HODNOCENÍ DESIGNUNissan QashqaiOpel Mokka X
Vnější vzhled88
Vnitřní vzhled78
Zpracování89
Ergonomie98
Konektivita89
Průměr8,008,40

Devatenáctky dělají auto

Minulý qashqai se mi hodně líbil, ten současný mi nevadí. Není škaredý, to vůbec ne, jenom z něj nejsem nadšený. Spousta zákazníků má však evidentně jiný názor, a to je pro Nissan bezpochyby důležitější. Možná to bude taky tím, že mi hlavně zezadu aktuální qashqai trochu připomíná Hyundai ix35. Lité devatenáctky (jak jsme si řekli, standard pro edici Black Edition) nissanu nepochybně sluší, zvlášť v atraktivním černém provedení.

Uvnitř pak čeká klasický interiér v tom nejlepším slova smyslu. Zatímco na uspořádání přístrojovky a ovládací prvky Hondy CR-V jsem si za celý půlroční test nezvykl, v nissanu jsem byl dokonale zabydlen okamžitě. Ovládání ventilace je ještě jednodušší než u Mokky X, větší tlačítka jsou jak sen. Dotykový displej je sice o palec menší (takhle od oka bych tipoval ještě míň než sedm palců), na rozdíl od Mokky X je však lemován větším počtem tlačítek, pohyb v menu tak byl ještě snazší. Chcete z rádia do navigace? Zmáčknete tlačítko a jste tam. Žádný návrat do základního tábora menu, zkrátka čudlík NAV a je to! Nechybělo mnoho a tetelil jsem se blahem.

Srovnání rozměrů zavazadlových prostorůNissan QashqaiOpel Mokka X
Objem zavazadelníku min/max [l]401/-356/1305
Výška nákladové hrany [mm]780700
Šířka kufru v nejužším místě [mm]11001000
Délka kufru [mm]820640
Výška pod plato [mm]420-530480
Výška pod otevřeným zadním víkem [mm]19301880

Na předních sedačkách jsem vrněl o něco méně než v opelu a jeho AGR skvostech, vzadu jsem byl však spokojenější v nissanu, za což mohly hlavně větší rozměry sedaček. A také fakt, že jsem kolem sebe měl víc místa. Ano, qashqai je o něco větší auto, pocitový a také měřitelný prostorový náskok nissanu je však výraznější (viz tabulka), než kolik by napovídal rozdíl v podobě vnějších rozměrů. S obestavěným prostorem si zkrátka lépe poradili v Japonsku.

Náskok potvrzuje nissan také v kufrových litrech, i když zde bych naopak řekl, že víc než čtyřicetilitrový bonus qashqaie není v praxi tak znatelný (nissan v základu nabídne 401 litrů). Námi naměřené rozměry ale náskok qasqaie přece jen potvrzují.

HODNOCENÍ INTERIÉRUNissan QashqaiOpel Mokka X
Prostornost86
Přední sedačky79
Zadní sedačky87
Kufr86
Variabilita77
Průměr7,607,00

Motor, jízdní vlastnosti


Variátor? A kde?

Přiznám se, že variátory snesu maximálně tak ve skútrech, v autech mi vadí. Slyšet agonicky vytočený motor pokaždé, když chci jen trochu svižněji zrychlit, není nic, co bych vyhledával. CVT s označením Xtronic v našem dlouhodobém nissanu tak ve mně vyvolávalo obavy – s tímhle budu muset žít půl roku?

Po pár metrech jsem se už nebál. Variátor bych v převodovce Xtronic nepoznal ani náhodou. Pracuje totiž se sedmi předvolenými (virtuálními, chcete-li) stupni a chováním opravdu připomíná klasický měničový automat, případně dvouspojku. Jenom ty rozjezdy nissanu moc nejdou. Na plyn musím vždy hodně důrazně, jinak se qashqai ani nehne. A pak rovnou vysprintuje nezastavitelně vpřed. Plynulý a svižný rozjezd je dost fuška. A úplně nejhorší chvíle jsem s qashqaiem zažil, když nějaký kolega vtipálek nechal aktivovaný ekonomický režim. To jsem pak stál na křižovatce, dával přednost, auto z pravé strany se sice blížilo, bude ale stačit jen trochu rychlejší odpich a ani náhodou druhého řidiče vůbec neomezím. Poučen z předchozích rozvážnějších rozjezdů tedy šlapu více na plyn a qashqai… No, napsat, že se rozjel, by bylo zavádějící. Řekněme, že se po menším zaváhání velice neochotně rozpohyboval. V tu chvíli jsem měl pedál na podlaze, plazil se kupředu a doufal, že blížící se řidič bude mít trpělivost. Hrozně nebezpečná věc ta ekologie… Zelený mód jsem samozřejmě deaktivoval a příště se už rozjížděl standardně. Tedy již jen s mírnější prodlevou a následným úprkem.

Jak už upozorňoval Honza, variátor dynamiku vznětové šestnáctistovky přeci jen otupí, zrychlení za 11,1 s je o 1,2 s pomalejší než u manuální převodovky. Dost citelný rozdíl. Bezprostřední porovnání s přímo řazenou převodovkou jsem sice neměl, i tato kombinace motoru a převodovky mi však přijde dostatečně vitální. Šestnáctistovka je navíc pružná konstantně, ve vyšších rychlostech se na vás nevykašle tak, jak to uměla dvojitě přeplňovaná kolegyně i-DTEC v Hondě CR-V. Čtyřválec dCi nejede závratně, zatahuje ale bez prodlevy (u šestnáctistovky dCi jde o výrazný pokrok proti prvním kouskům tohoto motoru) a spotřebuje… No, zatím mu tedy chutná! Se syrovým autem jsem jezdil s průměrem 7,2 litru, s deseti tisíci na kontě dlouhodobá spotřeba klesla na 6,9. Nic, čím by se qashqai mohl chlubit!

Dynamické měření na letištiNissan Qashqai Opel Mokka X
Pneumatiky225/45 R19215/55 R18
Pružnost na (60-100 km/h)/(80-120 km/h) [s]5,4/7,65,3/7,4
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h2500 min-12600 min-1
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h]46,7/87,1/136,245,6/86,4/125,4

To testovaná Mokka X syrová byla a přesto jsem si do deníčku psal průměr 6,4 litru. A dalo se dostat i níž, klidně pod šest. Jenom se šestnáctistovka CDTI ve spojení s automatickou převodovkou nějak odnaučila šeptat. To samozřejmě víte, že Opel říká nejnovější generaci svých nafťáků „šeptající diesely“. Převodovka totiž prakticky při každé akceleraci šestnáctistovku donutila držet otáčky nad třemi tisíci a nepustila, dokud jsem pedál plynu neuvolnil. Dočkal jsem se jediné věci a výraznější zrychlování to nebylo – šeptanda přešla do už dost naléhavé a sluchu ne úplně příjemné roviny. A právě tady se mi vybavilo typické variátorové kvílení, ačkoliv s CVT nemá klasický automat v Opelu Mokka X společného vůbec nic.

Možná i proto se dynamika zdála ještě rozvláčnější než v případě Nissanu Qashqai. Racelogic ale při měření vyřkl opačný soud – o pár desetinek pružnější byla Mokka X!

HODNOCENÍ MOTORUNissan QashqaiOpel Mokka X
Zrychlení67
Pružnost67
Spotřeba udávaná87
Spotřeba v testu68
Odhlučnění motoru76
Průměr6,607,00

Devatenáctky dělají…

… auto, jak jsem už napsal, ale taky neplechu. Hlavně od zadní nápravy se na nerovnostech ozývají dost velké rány, úplně v klidu nezůstává ani ta přední. Dírám je opravdu dobře se velmi pečlivě vyhýbat. Devatenáct palců je už zkrátka přes míru.

Mokka X jezdí s osmnáctkami a také vyšším profilem. Rozdíl je to dramatický, opel je minimálně o řád komfortnější, kultivovanější. Jeho podvozek tlumí nerovnosti o poznání lépe, je také pečlivěji odhlučněn.

Nissan zase příjemně překvapil neskutečnou urputností, s jakou se v zatáčce drží zvolené stopy. Nejdřív jsem tuto vlastnost připisoval kvalitnímu letnímu obutí, situace se ale nezměnila ani po přezutí na zimáky. Qashqai stále neuhne ani v rychlostech, kde jeho sourozenec X-Trail už dávno divoce škubal stabilizací. Je to až pozoruhodný rozdíl, ESP také v případě qashqaie citlivěji zasahuje, systém v X-Trailu je drtivě nesmlouvavý. Řízení patří k tomu lepšímu crossoverovému, zvlášť s přihlédnutím k přední nápravě s neskutečnou přilnavostí bych si však dokázal představit ještě víc zpětné vazby.

Opel Mokka X je pak vyloženě cestovní auto. O komfortu jízdy jsem mluvil, ten určitě lze považovat za nejcharakterističtější rys novinky. A v dané kategorii také nejpodstatnější. U malého SUV bychom přece prosili hlavně to pohodlíčko… A přívlastek cestovní rovněž z toho důvodu, že rychlá jízda není nic, co byste v tomto opelu vyhledávali. O nevýrazné dynamice jste už četli, k protahování zatáček nevybízí ani naladění podvozku. Bezpečné, ovšem jednoznačně preferující komfort. V oblouku tak musíte počítat s většími náklony karoserie, stabilizace se také připomene dřív než v nissanu.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍNissan QashqaiOpel Mokka X
Ovladatelnost87
Komfort odpružení68
Odhlučnění podvozku78
Řízení77
Řazení86
Brzdy88
Průměr7,337,33

Závěr


Jak tedy nakonec dopadlo křížení originálního městského crossoveru a malého SUV? Nejprve bych si dovolil vyslovit odvážnou myšlenku – ač Nissan Qashqai a Opel Mokka X slyší na jiná marketingová označení, já bych si je dovolil považovat za jeden automobilový druh. Prostě auto s délkou kolem 4,3 metru, vyšší karoserií, o kousek větší světlostí podvozku a alternativně s pohonem všech kol. Jako vejce vejci!

Největší rozdíl v testované dvojice bych pak viděl v nabízeném komfortu a velikosti interiéru. V první disciplíně jednoznačně vede Mokka X, druhou zase ovládl přeci jen o něco rozměrnější qashqai. Opel však přidává další argumenty – nižší cenu, lepší výbavu, o něco dynamičtější motor s nižší spotřebou a útulnější interiér s pohodlnějšími sedačkami. Nissan musím pochválit za překvapivě dobře fungující spojení vznětové šestnáctistovky s variátorem a staromilsky tlačítkové a velmi jednoduché ovládání infotainmentu. V konečném součtu to ale na aktuální novinku nestačilo.

SHRNUTÍ HODNOCENÍNissan Qashqai 1.6 dCi 96 kW XtronicOpel Mokka X 1.6 CDTI 100 kW AT6
POŘIZOVACÍ NÁKLADY7,007,75
DESIGN8,008,40
INTERIÉR7,607,00
MOTOR6,607,00
JÍZDNÍ VLASTNOSTI7,337,33
CELKOVÝ PRŮMĚR7,307,50

Nissan Qashqai 1.6 dCi Xtronic

Nejlevnější verze modelu410.100 Kč (1.2 DIG-T/85 kW Visia)
Základ s testovaným motorem580.100 Kč (1.6 dCi/96 kW Xtronic Visia)
Testovaný vůz bez příplatků780.650 Kč (1.6 dCi/96 kW Xtronic Black Edition)
Testovaný vůz s výbavou798.650 Kč (1.6 dCi/96 kW Xtronic Black Edition)

Plusy

  • Přilnavost přední nápravy
  • Dobře fungující spojení vznětového motoru a variátoru
  • Prostornější interiér, větší kufr

Minusy

  • Rázy na nerovnostech
  • Vyšší spotřeba

Opel Mokka X 1.6 CDTI AT6

Nejlevnější verze modelu377.900 Kč (1.6/85 kW Selection)
Základ s testovaným motorem539.900 Kč (1.6 CDTI/100 kW AT6 Enjoy)
Testovaný vůz bez příplatků609.900 Kč (1.6 CDTI/100 kW AT6 Innovation)
Testovaný vůz s výbavou767.700 Kč (1.6 CDTI/100 kW AT6 Innovation)

Plusy

  • Velmi komfortní podvozek
  • Nízká spotřeba paliva
  • Útulný interiér

Minusy

  • Sladění motoru s převodovkou
  • Méně prostoru uvnitř

Foto: Petr Homolka

Zobrazit celý článek
Témata
Model Nissan Qashqai 1.6 dCi Xtronic Opel Mokka X 1.6 CDTI AT6
Cena základní sestavy 780 650 Kč 609 900 Kč
Cena testované sestavy 798 650 Kč 767 700 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 4000 100 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 320 / 2000 - 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1 10.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4.4 / 4.7 5.9 / 4.3 / 4.9
Emise CO2: 122 128
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 401 / 0 356 / 1305
Objem nádrže (l): 65 53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1577 / 541 1387 / 434
Rozměr pneu: 225/45 R19 215/55 R18
Nissan Qashqai 1.6 dCi Xtronic
Opel Mokka X 1.6 CDTI AT6
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4380 4275
b) šířka (mm): 1806 1781
c) výška (mm): 1595 1658
d) rozvor (mm): 2646 2555
e) rozchod vpředu (mm): 1560 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1560 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 860 560 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 995 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910 950
k) šířka vpředu (mm): 1470 1430
l) šířka vzadu (mm): 1470 1390
délka sedáku vpředu (mm): 520 460
délka sedáku vzadu (mm): 450 440
výška opěradla vpředu (mm): 630 650
výška opěradla vzadu (mm): 650 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Automat + AT + 4x4
| 12. 12. 2016
Jedna věc je 4x4, druhá pak to, že třeba sedan vůbec nemůže mít ten silnější dvoulitr...
Oheň, voda vítr :-)
| 10. 12. 2016
Mokka ale nesmí zmoknout, jinak hoří >:D 8-s

[odkaz]
Automat + AT + 4x4
| 10. 12. 2016
Co se konfigurovatelnosti týče, trojka je na tom, řekl bych, lépe. Mezi modely s pohonem všech kol by na tom mohla být nejlépe.
Dva krámy
| 10. 12. 2016
A udělá to skutečně rozdíl? Je vůbec spřáhlo tak vysoko, že by tě trefilo do pánve/ těla?
za mna
| 10. 12. 2016
>:D :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku