Nissan Qashqai v Praze
Vlastně se ani moc neliší od větších SUV, tedy aspoň na první pohled ne. Ovšem až mezi malými osobáky vidíme, že s dvoutunovými teréňáky sice sdílí proporce, ovšem už nikoli velikost. Nissan Qashqai působí jako 80% SUV, ovšem svými rozměry 4315 x 1783 x 1606 a rozvorem 2630 mm docela pěkně zapadá mezi masové hatchbacky C-segmentu, i když je poněkud převyšuje. Proti např. Roomsteru je sice cca o 10 cm širší i delší, ovšem výška se liší o jediný milimetr. Nemusíte se už tedy bát, že se nevejdete do stísněných podzemních garáží v obchodních centrech.
Jeden předsériový exemplář v cihlově červené metalíze jsme si prohlédli pěkně zblízka a v pohybu. Překvapivě funkční a pohledný je design - ač křivky nejsou tak exotické, jako samotný název, a proti stejnojmennému konceptu z Ženevy 2004 se bohužel značně umravnil - v reálu funguje a po delším zahledění vyvolává zalíbení. Nové Nissany se zkrátka vyznačují nadčasově hezkými tvary a Qashqai není výjimkou. Kombinuje totiž relativně konvenční tvary malého crossoveru s nápadnými detaily, např. tvarováním všech světlometů.
Základní šestnáctistovka se i přes zdánlivě malý zdvihový objem jeví být optimální motorizací, hlavně díky překvapivě nízké pohotovostní hmotnosti 1372 kg a pohonu pouze přední nápravy. Ostatně 85 kW je dostatečně výmluvných. Náročnější budou moci zvolit zážehový (102 kW) nebo vznětový (110 kW) dvoulitr, těšit se můžeme i na patnáctistovku dCi (77 kW). Oba dvoulitry mají pohon všech kol All Mode 4x4, na výběr bude mezi pěti- a šestistupňovými mechanickými, šestistupňovými automatickými a bezestupňovými CVT převodovkami. Ceny ani specifikace dosud stanoveny nejsou.
Děkujeme Centru Chodov za poskytnutí prostor k fotografování.