Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan S-Hybrid: Nová generace inteligentního dobíjení

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Nissan představuje inteligentní dobíjení S-Hybrid, které instaloval do minivanu Serena. Japonci už si jej mohou koupit.

Čtvrtá generace velkého MPV Serena s kódem C26 se v Japonsku prodává od listopadu 2010, verze S-Hybrid pak od začátku letošního srpna. Má pod kapotou shodný zážehový motor o objemu 2,0 l a výkonu 110 kW (150 k) spojený s bezestupňovou převodovkou Xtronic CVT. Ta přenáší točivý moment buď dopředu nebo na všechna kola.

A tradiční elektromotor? Ten benzinovému čtyřválci s přímým vstřikem nepomáhá, protože v autě žádný není. Nejedná se tedy o klasickou hybridní kombinaci se spalovacím agregátem. Základem systému Nissanu je totiž pouze regenerativní brzdění. Při něm se decelerací získaná kinetická energie rovnou převádí na elektrickou. Díky ní jsou poháněny veškeré palubní přístroje a pro svůj provoz jí využívá i vnější a vnitřní osvětlení. A kde se uchovává? Nečekejte žádné lithium-iontové články, ale tradiční olověné. Jejich počet byl ale oproti standardnímu akumulátoru zvýšen.

Nechybí silnější alternátor ani systém start-stop, který dále šetří drahocenné palivo. Dle japonské normy JC08 spotřebuje tato varianta jen 6,6 l benzinu na 100 km, což není při délce auta přes 4,7 m vůbec špatná hodnota. Reálná čísla se samozřejmě mohou lišit. Ceník Sereny S-Hybrid začíná v přepočtu těsně pod hranicí 600 tisíc korun (konkrétně částka aktuálně orientačně odpovídá 597.400 Kč).

Minivan Serena znají i Evropané, ale pouze jeho první řadu C23 ze začátku devadesátých let. minulého století. Současná generace, která nabízí až sedm míst, je ve momentálně ve své kategorii na domácí půdě vůbec nejprodávanějším modelem.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - Pekelná Micinka
23. 8. 2012 13:23
Serena
Kdyby ji nabízeli u nás, třeba i v d' zlu. S těma malejma kolečkama žádnej zázrak na pohled, čumák ujde. A ta přístrojová deska v tomhle otvoru je docela zajímavá, škoda toho prostoru za volantem, že dělá takový hrb. To je na airbag? Přihrádka by byl zajímavý nápad, ale to by musel být volant sundavací. I když... u japonce člověk nikdy neví.