Nissan Townpod: Elektromobil do městských ulic
Nechme stranou otázku, zda si dnešní podnikatelé opravdu přejí přesednout do malého městského Nissanu – ta totiž není důležitá. Podstatné je, že Townpod by jim za to měl umět usnadnit pracovní den.
První z benefitů je na první pohled patrný – malé vnější rozměry při zachování co nejprostornějšího interiéru dovolují podnikateli efektivnější pohyb po městě kde se, jak známo, spousta času zbytečně ztrácí při stání v zácpách. Neméně důležité než schopnost „protáhnout se“ skulinkami v provozu je i parkování – kdo se někdy pokoušel zaparkovat v centru s velkým automobilem bude jistě vědět co máme na mysli.
Další výhodou je dobře přístupný zavazadlový prostor s nízko umístěnou a hlavně rovnou podlahou. Zde se dostáváme k vůbec nejzajímavější vlastnosti Townpodu kterou je široká možnost individualizace. Zákazník si totiž může automobil doslova ušít na míru – ať jej potřebuje k převážení uměleckých děl, elektroniky či něčeho úplně jiného, při koupi vozu dostane možnost interiér si uspořádat k obrazu svému. Zadní posuvné dveře bez B sloupku či velké střešní okno s možností odklopení i v zadní části pak zpříjemní manipulaci a převoz větších objektů. Podle tiskové zprávy je na trhu mnoho crossoverů mezi MPV, hatchbacky, SUV či kombíky, žádný z nich se ale neumí doopravdy přizpůsobit svému majiteli.
Townpod si půjčuje techniku od mnoha svých kolegů – elektropohon zdědil po Nissanu LEAF, některé prvky exteriéru po Nissanu Z a částečně připomíná i Cube. Zajímavě řešená jsou zadní svítilny – místo tradičního pojetí jsou konstruovány tak, aby jako dobře vybroušený diamant odrážely světlo zpět a automobil tak mohl být lépe viditelný. Samozřejmě, při brzdění se klasicky rozsvítí.
Podnikatelé jsou zvyklí pracovat kde to jen jde a proto v autě naleznou dotykové obrazovky, přes které mohou komunikovat se svými PDA. Obrazovky se stávají opravdovým komunikačním srdcem automobilu – promítá se na ně nejen obraz z navigace ale například i údaje o jízdě.