Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan v Ženevě 2007

Ondřej Šuch
Diskuze (4)
Druhá generace X-Trailu byla na stánku Nissanu téměř ukryta. S informacemi o významné modernizaci se automobilka naštěstí netají, české představení se chystá už na červen, tedy dříve než v Japonsku.

X-Trail

X-TRAIL nově sdílí platformu s nedávno uvedeným Nissanem Qashqai. Tato platforma je vybavena odpružením vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovým systémem vzadu, přičemž v obou případech se k montáži využívá samostatných nápravnic s pryžovou izolací, které zajišťují klidnější chod a izolaci proti vibracím.

Díky tomu je nový X-TRAIL je mírně větší než předchozí model. Rozvor se zvětšil o 5 mm na 2 630 mm, celková délka vzrostla o 175 mm na 4 630 mm. Většina přidané délky připadá na zavazadlový prostor.

Přední a zadní nájezdové úhly 28° a 23° doplňuje světlá výška 200 mm. I nyní je pohon všech kol ovládán otočným spínačem na středové konzole, umožňujícím volbu mezi pohonem jedné nápravy a režimem Auto. Režim Auto je přitom nastaven jako výchozí. Zámek systému funguje při rychlosti do 40 km/h a automaticky se vypíná pokaždé, kdy je motor znovu nastartován. Novinkou jsou pomocné systémy DDS, podpora při jízdě z kopce [Downhill Drive Support] a USS, podpora rozjezdu do kopce [Uphill Start Support]. USS je plně automatický systém, který se aktivuje na jakémkoli svahu se sklonem větším než 10 % a udržuje v činnosti brzdy vozu, dokud se řidič nerozjede. Systém rovněž funguje při couvání do svahu.

Nabídka motorů se rozšířila, k dispozici jsou nyní nabídce jsou dva motory zážehové a dva vznětové. Pouze jeden z motorů - čtyřválcový zážehový se 16 ventily o zdvihovém objemu 2,5 litru - byl převzat z původního modelu, třebaže s dalšími zlepšeními. Ostatní tři jsou zcela nové.

Dvoulitrové turbodiesely z produkce Renaultu poskytují hodnoty 110 kW / 32 Nm u verze s mezichladičem pak 127 kW / 360 Nm. Oba motory jsou vybaveny částicovým filtrem DPF). Standardem u obou verzí je šestistupňová manuální převodovka, i když 110 kW model je volitelně nabízen s novou šestistupňovou automatickou převodovkou. Je to poprvé, kdy je dieselový X-TRAIL nabízen s automatikou.

Nový zážehový motor je odlehčený, z lehké slitiny, se 16 ventily, zdvihovým objemem 2,0 litru, výkonem 103 kW (140 k) a točivým momentem 193 Nm. Byl vyvinut firmou Nissan a bude využíván v rámci aliance Renault - Nissan. Neobvyklé pro zážehový motor je, že podstatnou část točivého momentu dodává už od spodní části rozsahu otáček - 90 % ho je k dispozici od 2 400 ot/min.

V interiéru dominují měkké plasty v kontrastních kombinacích, přístrojový štít je už zase standardně před řidičem.

Zavazadelník narostl ve svém základním objemu z původních 410 litrů na 603 litrů, do této hodnoty se navíc nepočítá dvojitá podlaha. Zadní opěradla jsou dělena v poměru 40/20/40 a mají regulovatelný sklon.

350Z

Populární sportovní kupé se dočkalo dalších vylepšení, v ČR budou vozy k dispozici v létě.

Výkon motoru je zvýšen na 230 kW při 6 800 ot/min, aktuálním točivým momentem 358 Nm při 4 800 ot/min, maximálních otáčky motoru vzrostly o 500 ot/min na 7 500 ot/min. Téměř 80 % hlavních součástí motoru je nových, což přináší lepší zrychlení a živost.

K dosažení dodatečného výkonu byl vybaven duálním systémem sání a širším provozním rozpětím systému proměnného časování ventilů a přídavek výfukového potrubí společné délky snižuje zpětný tlak. Tyto změny společně přispěly ke zvýšení nízkého a středního rozsahu točivého momentu. Úpravy motoru přispěly ke snížení jeho těžiště o 15 mm.

Design přední kapoty prošel drobnou úpravou, aby se přizpůsobil novému motoru. Díky mírně zvýšenému profilu nyní připomíná původní model 240Z. V nabídce jsou tři nové barvy exteriéru. Oranžová Temper má nápadný odstín, ale také obsahuje nepatrný nádech zelené, viditelné při měkkém osvětlení. Důležitou změnou v interiéru je osazení aktivních hlavových opěrek, které minimalizují pravděpodobnost zranění krku v případě nárazu zezadu.


Ondřej Šuch
Diskuze (4)