Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Z bude menší a lehčí

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Automobilka Nissan se s novým Z možná pustí do honby za novými kupé značek Toyota, Subaru a Scion.

Možnou budoucnost sportovních vozů značky Nissan nastínil šéfdesignér Shiro Nakamura v rozhovoru pro web Inside Line. Podobně jako Toyota nebo Mitsubishi i Nissan v devadesátých letech zahájil postupný útlum vývoje a produkce sportovních vozů.

V roce 2002 se vrátil na scénu se zcela novým kupé 350Z. Vidlicovým šestiválcem poháněný vůz navázal na linii modelů 240Z, 260Z, 280Z, 280ZX a 300ZX, jejichž produkce probíhala v letech 1969 až 2000.

Nissan 350Z znamenal pro automobilku poměrně velký úspěch, na který měl navázat model 370Z uvedený v roce 2009. Tomu se z obchodního hlediska nevede tak dobře jako jeho předchůdci a japonská automobilka je v současnosti ještě stále na počátku vývoje jeho nástupce. Ten se má v podobě konceptu představit v lednu roku 2014 na autosalonu v Detroitu.

Právě úspěch Toyoty GT 86, Subaru BRZ a Scionu FR-S může být příčinou možných změn v konceptu nového Nissanu Z. Ten by měl být podle Shiro Nakamury rozhodně lehčí než současný 370Z a zároveň se můžeme dočkat i určitého zmenšení.

V případě pohonné jednotky se spekuluje o použití přeplňovaného čtyřválce namísto atmosférického vidlicového šestiválce o objemu 3,7 litru. Pokud k něčemu takovému dojde naruší si Nissan doposud poměrně plynulou linii šestiválcových motorů používaných pod kapotami modelů s písmenem Z v názvu. Novinka se tak navíc přiblíží modelům SX z devadesátých let, k jejichž pohonu sloužily přeplňované i atmosférické čtyřválce.

Použití přeplňovaného motoru navíc vyvolává otázku, jestli na trhu přeci jen není prostor pro trojici sportovních modelů značky Nissan. Ty by mohlo představovat kupé GT-R, plnohodnotný šestiválcový nástupce modelu 370Z a oživená řada čtyřmístných kupé SX s čtyřválcovými motory.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - JuckiCZ
13. 7. 2012 16:19
Re: Úspěch Toyoty
Co je na CR-Z odstrašující? Skvělé řízení, skvělý podvozek, zábavné svezení, reálná spotřeba 5l bez turboefektu, nebezpečí nákladné opravy turba a se zachováním hezkého zvuku nahoře a parádního ticha dole? Mě se to auto naopak velice líbí! Představte si tam živou osmnáctistovku a je to paráda! ;-)
Avatar - Emel
13. 7. 2012 15:51
Re: Úspěch Toyoty
Toyota ukazuje, že to stále jde... když se tedy chce. Downsizing by nemusel být nutně na škodu, já proti malému lehkému turbomotoru nic nemám. Důvody jsou spíš nezájem trhu a krize.

Co se bezpečnosti týče... já nevolám po návratu původní AE-86, v tom autu jsem se vždycky cítil jako ve Favoritu... styl 200SX nebo RX-7 je mi mnohem bližší.

Hybridní Supra - uvidíme. CRZ je odstrašující, ale na druhou stranu, setrvačníkové Porsche vypadá zajímavě.
13. 7. 2012 15:32
Re: Úspěch Toyoty
nevrati, protoze downsizing, bezpecnost a emisni limity.

Puristicky lehky sportak sestavajici s kol, pedalu volantu motoru brzd a par trubek nezhomologujes , protoze tu mame crashtesty.
Maximalne si muzes postavit caterham ze stavebnice.

Popravde se divim, ze do toho Toyota vubec jde.. asi na tom neplanuje zisk, ale chce mit nejakou tresnicku na dortu.

A dost me desi vize hybridni Supry. To zas bude bastl....

Avatar - cerrbion
13. 7. 2012 13:51
Re: Úspěch Toyoty
jo, taky bych Zko neměnil v SXso, jen at zůstane Zetko Zetkem s V6kou a vrátí se SX Turbo!

Zlatý 90ky, Eclipse, Celica, 200SX, MX6, Probe,Fiat Coupe,GTVčko.. a další, ten přelom kolem roku 2000 nám byl čert dlužen, snad se zas vrací dobré časy a Toybaru je toho snad předzvěstí.
Avatar - JuckiCZ
13. 7. 2012 13:40
Re: Úspěch Toyoty
Přesně tak, kdo chce "levné" sportovní auto, nemá na výběr nic jiného, než Toybaru. No a konkurence segment jedině oživí a třeba i ceny srazí níž ;-).