Nissan Z bude menší a lehčí
Možnou budoucnost sportovních vozů značky Nissan nastínil šéfdesignér Shiro Nakamura v rozhovoru pro web Inside Line. Podobně jako Toyota nebo Mitsubishi i Nissan v devadesátých letech zahájil postupný útlum vývoje a produkce sportovních vozů.
V roce 2002 se vrátil na scénu se zcela novým kupé 350Z. Vidlicovým šestiválcem poháněný vůz navázal na linii modelů 240Z, 260Z, 280Z, 280ZX a 300ZX, jejichž produkce probíhala v letech 1969 až 2000.
Nissan 350Z znamenal pro automobilku poměrně velký úspěch, na který měl navázat model 370Z uvedený v roce 2009. Tomu se z obchodního hlediska nevede tak dobře jako jeho předchůdci a japonská automobilka je v současnosti ještě stále na počátku vývoje jeho nástupce. Ten se má v podobě konceptu představit v lednu roku 2014 na autosalonu v Detroitu.
Právě úspěch Toyoty GT 86, Subaru BRZ a Scionu FR-S může být příčinou možných změn v konceptu nového Nissanu Z. Ten by měl být podle Shiro Nakamury rozhodně lehčí než současný 370Z a zároveň se můžeme dočkat i určitého zmenšení.
V případě pohonné jednotky se spekuluje o použití přeplňovaného čtyřválce namísto atmosférického vidlicového šestiválce o objemu 3,7 litru. Pokud k něčemu takovému dojde naruší si Nissan doposud poměrně plynulou linii šestiválcových motorů používaných pod kapotami modelů s písmenem Z v názvu. Novinka se tak navíc přiblíží modelům SX z devadesátých let, k jejichž pohonu sloužily přeplňované i atmosférické čtyřválce.
Použití přeplňovaného motoru navíc vyvolává otázku, jestli na trhu přeci jen není prostor pro trojici sportovních modelů značky Nissan. Ty by mohlo představovat kupé GT-R, plnohodnotný šestiválcový nástupce modelu 370Z a oživená řada čtyřmístných kupé SX s čtyřválcovými motory.