Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Norové se soudí s Teslou. Model S P85D je prý příliš pomalý

David Bureš
Diskuze (71)
Tesla Model S ve verzi P85D údajně nabízí výkon 700 koní. Norští majitelé ale zjistili, že je auto ve skutečnosti slabší. To se projevuje i na jeho schopnostech.

Norsko patří mezi největší trhy Tesly, hlavně díky různým výhodám jsou v této severské zemi elektromobily obecně nadmíru oblíbené. Nyní ale americkému výrobci elektroaut hrozí mezi norskými zákazníky zhoršení image. Na 126 tamějších majitelů Tesly Model S automobilku žaluje, protože se jim nelíbí rychlost jejich vozů.

Žaloba se týká Modelu S ve verzi P85D, která podle amerického výrobce díky dvěma elektromotorům dosahuje výkonu 700 koní (515 kW) a zrychlí z 0-100 km/h za 3,3 sekundy. Nezávislé měření ale ukázalo, že automobil dosahuje ve skutečnosti jen 469 koní (345 kW), což je patrné i na jízdních parametrech dotčených aut.

„Jádrem sporu je fakt, že existují majitelé žádající náhradu za to, že jejich auto má nižší výkon, než výrobce sliboval,“ říká jeden z právníků zastupujících majitele dotčených aut Kaspar Thommessen, který dodává, že Teslu žalují za porušení spotřebitelského práva. Výše odškodnění, kterou klienti žádají, však zveřejněna nebyla. Už v létě ale norská Komise pro spotřebitelské spory rozhodla o tom, že majitelé pěti tesel stěžujících si na nedostatečnou akceleraci by měli být odškodněni 50.000 norskými korunami (přes 148.000 korun) za kus.

„Můžete si myslet, že je to jen lamentování. Mnoho lidí ale využilo svých finančních limitů, aby vlastnili auto se 700 koňmi, a když zjistili, že nedostali to, co si zaplatili, cítí se podvedeni,“ tvrdí jeden z majitelů Frode Fleten Jacobsen.

Zástupci norského zastoupení Tesly se vyjádřili v tom duchu, že jejich testy a nezávislá měření potvrdily, že auto jezdí tak, jak je propagováno a v některých případech dokonce ještě rychleji. „S ohledem na akceleraci, Tesla popisovala, že Model S P89D zrychlí z 0-100 km/h za 3,3 sekundy, přičemž časopis Motor Trend a jiní dokonce dosáhli času 3,1 sekundy,“ tvrdí mluvčí Tesly. S jakým časem na stovku zrychlí vozy s údajně nižším výkonem, jejich vlastníci neuvádí.

V době příprav na uvedení Modelu 3, zatím nejmenšího vozu v nabídce, tak Tesla musí řešit další potíže. V poslední době se píše hlavně o funkci Autopilot. Vůz se zapnutou funkcí poloautomatického řízení havaroval, následkem čehož jeho řidič zemřel. Tesla na tuto tragickou nehodu musela zareagovat vylepšením funkčnosti tohoto systému.

Tesla Model S ve verzi P85D debutovala v roce 2014, kdy přivezla důležité novinky. Vůbec poprvé se Model S stal čtyřkolkou, daná varianta totiž používá dva elektromotory – ten u přední nápravy má 165 kW a ten zadní 350 kW. Vůz také poprvé nabídl poloautomatické řízení nebo šílený mód (Insane Mode) pro co nejlepší akceleraci.

David Bureš
Diskuze (71)
Avatar - cechblog
25. 9. 2016 01:37
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
ale elektromobil za posledních 15 let zvýšil svou kapacitu baterií jen na jednou tolik, tímto tempem se vyrovná benzínu za 75 let
Avatar - cechblog
25. 9. 2016 00:33
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
když si blbeček jako vy zadá něco poprvé do google vypadát to přesně jako váš cint výše, viz má odpověď
Avatar - cechblog
25. 9. 2016 00:31
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
viz má odpověť na ten výtvor DonVita, s inteligenty jako jste vy to je vždy marné
Avatar - cechblog
25. 9. 2016 00:30
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
1) když vám ten golf bere 18, kolik vám bere např. náklaďák nebo autobus a kolik je tedy průměr, počítám s přechodem všech aut, ne jen malých aut, které se někomu hodí do krámu (30 je optiminstický průměr, Tesla bere 30 s nákladní a hromadnou dopravou průměr bude ještě vyšší než 30),
2) podobný článek o milionu aut vyšel i v ČR je to křivá manipulace, lidi prostě nemůžou tankovat do aut jen přes noc a nebavíme se tu jen o milionu aut, při 2 milionech nebo při přechodu celého vozového parku je situace úplně jiná, jak v SRN tak v ČR je nadvýroba elektřiny, opravdu milion aut by v ČR potřebovalo jen asi 10% více výrobních kapacit elektřiny než dnes, kdyby nabíjela kdy chtějí, ale tito autoři neřekli, že v ČR se vyrobí o 30% více než se spotřebuje s čím v těch svých hauznumerech počítají, takže vlastně 1 milion aut by spotřebovalo 40% elektřiny dnes vyrobené v ČR a hlavně tématem byl přechod všech aut,
3) zde máte něco o ztrátách v přenosové síti (výroba a přenos znamenají ztrátu 20%) [odkaz] , nejde o teplo, ale o zatížení sítě v zimě,
4) zde konkrétně o ztrátě při nabíjení Tesly 18,5% [odkaz] ,
to je tak, když si někdo jako vy něco poprvé zadá do google, dejte si tam ještě pár smajlíků, to je takové pravidlo, čím větší hlupák, tím více smajlíků viz komentáře Kharl-ANTIDIESEL
24. 9. 2016 12:16
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
No tak jsem to napsal pro ty kdo se kouknou poprvé do diskuze..

A alespoň jsem si vygooglil pár zajímavých článků o EV :-)