Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Norton Superlight SS ohromuje záplavou karbonu a kompresorovým dvouválcem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)

Norton na základech modelu Superlight 650, představujícího již ve své standardní podobě výjimečný silniční motocykl, stvořil esenci exkluzivity a výkonu na dvou kolech, kterou pojmenoval Superlight SS.

Norton v loňském roce zkřížil svůj čtyřválcový litrový supersport V4 RR s dvouválcovým scramblerem Atlas a výsledkem se stal úchvatný silniční sportovec Superlight 650, využívající rám, vycházející z konstrukce prvního jmenovaného modelu, v kombinaci s dvouválcovým motorem druhého uvedeného zástupce britské značky.

Norton Superlight SS, který se nyní představuje jako žhavá novinka, přímo vychází ze svého jmenovce, od nějž se však liší zcela novým rámem a výrazně výkonnějším přeplňovaným motorem. Základem tohoto modelu je totiž rám z karbonu, který oproti původní konstrukci nabízí o 47 % nižší hmotnost, čímž se výrazně podílí na zachování původní hmotnosti modelu Superlight 650 i přes těžší pohonnou jednotku.

Pohon nového modelu Superlight SS má na starosti řadový dvouválec o objemu 650 kubických centimetrů, který ve své původní podobě disponuje nejvyšším výkonem 77 kW (105 k) a točivým momentem 75 N.m. Díky kompresoru Rotrex  a dalším úpravám se však nyní může pochlubit nejvyšším výkonem 132 kW (177,5 k) při 12.500 otáčkách za minutu a točivým momentem 125 N.m.

Podvozek je vpředu osazen stavitelnou vidlici Öhlins NIX30 a vzadu je umístěn tlumič ÖhlinsTTX GP. Brzdový systém využívá kotouče Brembo o průměru 330 mm vpředu v kombinaci se třmeny M50, zatímco vzadu je kotouč o průměru 245 mm. Standardem jsou karbonová kola.

Samozřejmostí je zde moderní elektronika od možnosti výběru z jízdních režimů Road, Track a Pro-Race, přes launch control a wheelie control po kontrolu trakce. Pozornost si pak zaslouží i multifunkční sedmipalcový displej, který nahrazuje klasické přístroje.

Norton pro Superlight SS uvádí suchou hmotnost 159 kg, která ve spojení s kvalitami podvozku a výkony přeplňovaného dvouválce zajistí nadprůměrnou dynamiku. Exkluzivitu této novinky pak vedle její značky, vzhledu, techniky a jízdních schopností umocňuje i skutečnost, že vznikne v počtu pouhých padesáti exemplářů a cena, která je stanovena na 49.995 britských liber, což je zhruba 1.500.000 Kč.

Zdroj: Norton Motorcycles Ltd.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
24. 11. 2019 15:23
Re: Norton bravo
Tá motka pôjde asi celkom brutálne, len tá cena mi nepríde už moc príjemná aj keď je celá z karbonu.
24. 11. 2019 07:23
Norton bravo
Kompresorová Ninja s 200 hp je 240 kg monstrum, tohle bude svižné, lehké, pojede to díky kompresoru šíleně... a cena taky ještě poměrně příznivá.