Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová auta letos zdraží. Ceny prý vzrostou až o 10 %. Co je důvodem?

ČTK ČTK 22. 5. 2020 • 00:02
17
138
Zobrazit náhledy (17)
Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto

Prodeje nových aut se vlivem pandemie koronaviru propadly. Snižování cen ale v průběhu roku očekávat nemáme.

Ceny nových osobních aut letos vzrostou až o deset procent. Od začátku roku již cenová hladina u jednotlivých značek stoupla o tři až sedm procent a dál poroste. Mohou za to náklady na vývoj nízkoemisních technologií a budoucí penále za nedodržení emisních limitů i oslabení koruny vůči euru. Vyplývá to z informací jednotlivých značek.

  Výrobci, importéři a dealeři jsou podle experta společnosti EY Petra Knapa pod tlakem zhoršující se ziskovosti vzhledem k odstávkám a mizivé poptávce v souvislosti s pandemií koronaviru. Marže nových vozů jsou tradičně minimální a jen změna kurzu od začátku roku pro dovážené vozy ji už z větší části vymazala.

„Dalším impulsem pro pokračující zvýšení cen zajisté bude pro mnoho importérů také devalvace koruny vůči euru, která v porovnání se začátkem roku ztratila osm až deset procent. To je bez navýšení cen neudržitelné pro všechny dovozce. Zároveň byla většina výrobních závodů zavřena, nedošlo k nahromadění výroby, sklady budou dříve či později vyprodány a na trh budou dodávány vozy z výroby za nových podmínek. Růst cen je opravdu nevyhnutelný,“ uvedl ředitel zastoupení Toyota a Lexus Martin Peleška.

Škoda Auto podle mluvčího pro ČR Pavla Jíny do všech svých modelů dodává nové technologie na základě české i evropské legislativy. „Zavádění nových asistenčních systémů či bezpečnostních prvků si žádá vysoké investice do vývoje. Do cen vozů se rovněž promítá inflace, která přináší růst ceny práce, energií i dodavatelského řetězce. Ve střednědobém horizontu se proto zvyšování cen nových vozů dá očekávat,“ řekl ČTK.

Hyundai očekává, že zdražení nových vozů letos nastane v celém trhu. „Míra zvýšení cen bude záležet na budoucím vývoji situace a ekonomiky,“ uvedl mluvčí Hyundai v ČR David Pavlíček.

Podle mluvčí Kia Motor Kateřiny Vaňkové Jouglíčkové lze vývoj cen u nových osobních automobilů v ČR letos predikovat nárůstem v řádu procent. „S ohledem na trend poklesu automobilového trhu v ČR lze tento pohyb čekat dříve než v druhé polovině roku či na jeho konci,“ řekla ČTK.

Mluvčí zastoupení Volkswagenu Jan Klíma upozornil, že ceny osobních aut rostou v důsledku zpřísňujících se emisních norem již třetí rok v řadě, protože jsou zapotřebí stále komplexnější technologie pro splnění limitů C02. „Na tom se nic nezměnilo, takže trend zvyšování cen bude přes názory některých analytiků pokračovat i v letošním roce. Navíc od ledna 2021 platí nová emisní norma Euro 6d-ISC-FCM, jejíž splnění vyžaduje další investice do technologií a tedy i tlak na zvýšení zákaznických cen,“ dodal.

Podle Knapa se prodejci snaží nastartovat poptávku promočními aktivitami a akčními nabídkami, které ale nelze považovat za zlevňování. „Málokdo si také uvědomuje, jak velké ztráty působí zlevnění vozů třeba na rozsáhlý trh ojetin a hodnotu leasingových kontraktů, které počítají s hodnotou dvou a tříletých vozů,“ podotkl.

Související články

Témata
29. 5. 2020 12:17
Re: No tohle je realističtější
To jsi asi trefil :yes: :-)
29. 5. 2020 12:08
Re: No tohle je realističtější
zvýšit o 2 koruny daň na naftu, ale zároveň se musí srovnat spotřební daň i u CNG, LPG a elektřiny. Pokud bychom přistoupili na Hamunovu doktrínu, že spotřební daň MUSÍ být stejná, tak není možný jen tak plácnout, že zdražíme spotřební daň na naftu, ale musí se to dotáhnout do konce v rámci všech paliv. Není možný nic dotovat.
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2020 17:03
Re: No tohle je realističtější
Máš pozoruhodně stejné argumenty s ryccardem = a oba striktně odmítáte brát v potaz OENERGETICE

Krach EU čim? Ne dotováním dieslů v osobních autech? :D
28. 5. 2020 09:30
Re: No tohle je realističtější
A sjednotíš to na úrovni benzínu, nafty nebo CNG? Co uděláš s EV? Elektřina brutálně zdraží a ty chceš ještě EV zdanit? Chceš konec individuální mobility v EU? Chceš krach EU?
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2020 05:03
Re: No tohle je realističtější
Nojo BLBEJ + sprostej + bez koulí = prostě komunista příznivec Zemana a Okamury :-!

Nečekal sem že by se někdo jako ty omluvil = ale na něco si reagovat moh = nebo neumíš?

Urážel si a vysmíval se že žádný pokřivení trhu dotace podpora zvýhodnění subvence nafty neni = no a sice se NEOMLUVÍŠ, ale kdo byl drzý tupý hovado a kdo měl pravdu = už VÍŠ

Urážel si a vysmíval se že zvýhodnění pomocí spotřební daně se NEŘIKÁ dotace = no sice se NEOMLUVÍŠ, ale kdo byl drzý tupý hovado a kdo měl pravdu = už taky VÍŠ

Tak seber ty kuličky = a zkus na ty body reagovat = ne maximálně uboze jak si předved. Pochopils aspoň = že to sou fakt multi miliardy? A co tvá hlava a dotace (nejen zelené) nafty = došlo ti že se tomu tak prostě řiká? Fakt škoda že neplatí bod 7. = kdyby idioti bez vzdělání věnovali ZLOMEK času co vymejšlej proč něco neni tak jak si voni usmysleli a proč svět nefunguje po jejich = destinu času co věnujou urážkám věnovali přečtení si = to by byla paráda

Prostě PLATÍ Vaculíkovo buď víš znáš rozumíš máš nastudováno načteno nebo SI VYMÝŠLÍŠ = a v tom případě a to je fakt zajímavý NEtrefuješ pravdu fakta skutečnost tak nějak půl na půl, ale v drtivý většině případů PŘESNEJ OPAK

Zvážil si aspoň = začít si házet korunou? :-)

I když eště větší úspěšnost bys zaznamenal = něco VYMYSLET a pak říct PŘESNEJ OPAK. V kruzích inteligence bys RAZANTNĚ STOUPL

Je faktem že v úrovni Jerryho a poga a fosteka a úrovni diskuzí ACZ který šly dost do háje = bys byl na vocasa :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku