Nová Dacia Duster by nakonec nemusela přijít o turbodiesel. Cesta k němu ale bude trnitá
Konec nafty pod kapotami dacií bereme už nějaký pátek jako hotovou věc. Ze zákulisí automobilky teď ale přišla jedna překvapivá informace.
Ještě před dvěma měsíci nás Dacia přesvědčovala, že s turbodiesely zcela končí a novodobé vozy rumunské automobilky budou spoléhat jen na benzin a alternativní paliva. Teď se ale zdá, že nafta, kterou už většina automobilového světa definitivně zatratila, by ještě nemusela říct poslední slovo.
Výběr motorizací by měl být i bez ní pestrý. Základ představuje přeplňovaný benzinový tříválec 1.2 TCe se 48V mild-hybridní výpomocí. Tento motor má být dostupný ve dvou výkonnostních variantách a také v provedení na LPG. Podle všeho by měl nabídnout manuální i automatickou převodovku.
Potvrzený je také příjezd Dusteru E-Tech, tedy zcela nového full-hybridu. Aktuálně jej Dacia nabízí v až sedmimístném modelu Jogger a základ představuje atmosférická šestnáctistovka. Tu má však do budoucna nahradit hybrid nový s osmnáctistovkou. Ten využije i nový Duster, otázkou však zůstává, jestli od samotného počátku.
Nejpikantnější spekulací z vývoje, se kterou přišel český magazín RNews.cz, se ale týká turbodieselu. Podle zatím nepotvrzených informací se totiž ve vývoji pracuje i na motorizaci 1.5 Blue dCi. Že by ten konec s naftou přeci jen nebyl tak úplně definitivní?
Než ale začneme společně jásat a přemýšlet nad předobjednávkami, pojďme věci uvést na pravou míru. Jak výše zmíněný zdroj jedním dechem dodává, účast naftového motoru ve vývojovém středisku nutně neznamená, že se jej nakonec dočkáme i v sériové produkci. Vždyť může jít jen o menší projekt v rámci vývojových prací, který zmizí stejně rychle, jako se objevil.
A pokud Duster třetí generace s turbodieslem opravdu vznikne, nikdo vám dnes nezaručí, že se stane součástí evropské nabídky. Nezapomínejme, že Duster je globální model, který se v různých koutech světa prodává s různými odznáčky. A někde mají to štěstí, že se na moderní nafťáky ještě nekouká úplně skrz prsty. Ale nechme se překvapit, s čím nakonec Dacia u nového Dusteru (a posléze většího Bigsteru) přijde.