Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace Audi A6 Allroad je tu, nabídne i speciální model k oslavám 20. výročí

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Nová generace Audi A6 byla představena již minulý rok, na dobrodružnější model s označením Allroad jsme si však museli počkat až dodnes.

Nejdůležitější změny u nové generace Audi A6 Allroad se již tradičně odehrávají u podvozku, který může být oproti obyčejné A6 Avant vyšší až o 45 mm, standardní světlá výška je však 139 mm. Podvozek je samozřejmě vzduchový a nabízí možnost upravení světlé výšky nejen podle vašich potřeb, ale také v závislosti na rychlosti vozu. Při dálničních rychlostech nad 120 km/h se podvozek automaticky snižuje o 15 mm, při režimu offroad do 80 km/h je podvozek vyšší o 30 mm a při pomalé jízdě do 35 km/h je možné podvozek zvednout až o 45 mm oproti standardnímu režimu.

Společně s podvozkem dostal nový Allroad i technologickou výbavu, která je běžná spíše pro vozy typu SUV. Řidič bude mít k dispozici například asistent pro sjíždění kopců, sledování úhlu náklonu nebo asistenta udržujícího rychlost vozu do 30 km/h  či nižší. Při sjíždění prudkých kopců přijde vhod i schopnost samostatného přibrzďování jednotlivých kol. Volitelně bude k dispozici také řízení všech kol, které při rychlostech do 60 km/h otáčí zadní kola až o 5 stupňů proti směru natočení předních kol, čímž se zmenšuje poloměr otáčení a zlepšuje agilita i stabilita.

Pod kapotou je vždy ukryto 3.0 litrové TDI V6 v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic a mild-hybridní technologií MHEV, která by měla snižovat průměrnou spotřebu o 0.4 l/100 km. Nový Allroad si také poradí s tažením nákladu až do hmotnosti 2.5 tuny.

Motor je dostupný ve třech výkonnostních variantách, přičemž základní 45 TDI nabízí 170 kW (228 k) a 500 Nm točivého momentu, vyšší 50 TDI disponuje výkonem 210 kW (282 k) s 620 Nm točivého momentu a vrcholné provedení 55 TDI nabízí 257 kW (345 k) a 700 Nm točivého momentu. U modelů 45 TDI a 50 TDI uvádí Audi shodnou spotřebu 5.8 až 5.9 l/100 km, u nejvýkonnější 55 TDI se má spotřeba pohybovat v rozmezí 6.4 až 6.6 l/100 km.

Exteriér nové generace A6 Allroad budou jako již tradičně zdobit tmavé ochranné plasty, výrazné hliníkové střešní nosiče a unikátní mřížka chladiče. V podbězích jsou standardně 18-palcová kola, volitelně je však možné připlatit až za 21-palcová. Samozřejmostí je také zvýšená ochrana podvozku.

Novinkou u čtvrté generace A6 Allroad bude speciální edice “20 years allroad,“ která oslavuje 20 let od představení prvního modelu v roce 1999. Nabídne tři unikátní laky karoserie, 19-palcová kola, rozšířený balíček černých doplňků s černými kryty zrcátek a tmavými kruhy Audi, sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a Alkantary, hliníkové doplňky interiéru nebo nasvícené prahy.

Nová Audi A6 Allroad by měla být na evropských trzích dostupná již během června, přičemž cena má v Německu startovat od 61.500 eruo, tedy cca 1.580.000 Kč.

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - white label
6. 6. 2019 15:53
Re: absolutne macho
U tebe určitě nic..., tys nikdy nepotřeboval jezdit s auty, které hodnotíš, ty si zřejmě vystačíš jen s odkazy i v oblasti sexu... :-!
Avatar - white label
6. 6. 2019 15:51
Re: absolutne macho
...nech ho... ;-)
https://www.youtube.com/watch?…

Delší dobu před představením nového A6 allroadu se spekulovalo o možnosti verze S6 allroad, nakonec to vyřešili šalamounsky, A6 allroad dostal vrcholnou motorizaci shodnou z S6.
6. 6. 2019 13:34
Re: absolutne macho
Hodne povedenych veci na podvozku, lepsi rizeni a skvele odladene motory. Problem ve spolupraci s prevodovkou jsem zatim zazil pouze u prostredni vykonove verze 3,0 tdi V6.
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2019 07:33
Re: absolutne macho
Ne už dlouho ne. Co myslíš že to změní?
6. 6. 2019 04:28
Re: absolutne macho
Četl testík? Jel jsi někdy v soudobé Audi? Řídil?