Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace Mercedesu-Benz třídy C přiveze dravější tvary

David Bureš
Diskuze (2)
Budoucí stuttgartská třída C (s interním označením W205) dorazí ve čtyřech karosářských variantách, sedan, kombi a kupé doplní kabriolet.

Do boje německé prémiové trojky na poli střední třídy nasadí Mercedes-Benz v příštím roce novou zbraň. Tou se stane nová, čtvrtá generace třídy C, která bude lákat hlavně mladší zákazníky.

Právě cílová skupina zákazníků má znamenat velké změny, a to jak na poli techniky, tak designu. Zdroje z automobilky tvrdí, že je cílem se zbavit image automobilu kupovaného staršími lidmi.

Třída C se cenově posune o něco výše, a to díky příchodu sedanu CLA. Ten cílí přímo na mladé, jeho ceny budou o něco nižší než u dnešního céčka. Nová generace třídy C dorazí nejen jako sedan, kombi a kupé, ale také jako kabriolet. Otevřená verze má dostat plátěnou stahovací střechu.

Co se týče motorů, dlouho se hovořilo o tom, že nové céčko dostane tříválce. Nakonec tomu tak ale nebude, nabídka motorů bude čítat podélně uložené čtyřválce a šestiválce. Vrcholná varianta z dílny AMG, která bude dostupná ve všech čtyřech karosářských verzích, dostane přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec.

Motory budou spolupracovat se šestistupňovým manuálem nebo upraveným sedmistupňovým automatem. Do budoucna se počítá s nově vyvíjenou devítistupňovou automatickou převodovkou, tu ale můžeme očekávat až po faceliftu auta v roce 2017. Pro třídu C se samozřejmě počítá také s pohonem všech kol.

Mluví se také o plug-in hybridních verzích, a to benzín-elektrických i diesel-elektrických. Použitý elektromotor má podle dostupných zpráv v obou verzích nabízet výkon okolo 20 kW. V čistě elektrickém režimu má hybridní třída C ujet asi 29 kilometrů.

Základem auta bude nová platforma MRA (Mercedes Rear Wheel Architecture). Karoserie céčka bude lehčí než dnes, ale zároveň pevnější. Přední náprava má být nová, vzadu bude použit upravený multi-link.

Délka automobilu mezigeneračně naroste asi o 10 centimetrů na 4,7 metru. Tím třída C velikostně dožene Audi A4 a uteče BMW řady 3. Rozvor náprav má narůst z dnešních 2.760 mm na 2.820 mm. Díky růstu rozměrů karoserie vzroste i vnitřní prostor. Zvětší se také zavazadelník, hovoří se o 485 litrech, což je více než v případě obou zmíněných konkurentů.

O bezpečnost se mimo jiné postará systém udržování jízdy v pruzích, vylepšený brzdový asistent Brake Assist Plus, rozpoznávající i chodce křižující cestu auta, nebo funkce Junction Assist, díky které se auto dokáže vyhnout srážce s vozem křižujícím mu cestu.

David Bureš
Diskuze (2)
4. 1. 2013 10:19
Re: 20 let pořád dokola
no ono sa to neda zo dna na den bez toho, aby to poburilo fanusikov - mne pride kazda novsia generacia Mercedesu modernejsia.
Avatar - KANKUNEN
4. 1. 2013 09:49
20 let pořád dokola
mluví o tom, že se chtějí zbavit image auta pro starší a stále nic. Současné interiér c mi připomíná minulou Astru a poslední Vectru a příjemně to nevypadá hlavně v základu. Chválím za ty čtyřválce a vysoko hodnotím 350CGI, na který se úplně zapomíná.