Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Accord pro severoamerický trh

Michal Fokt
Diskuze (21)
Honda zveřejnila informace a snímky týkající se nové generace amerického Accordu.

Trh sedanů na americkém trhu je jednoznačně japonskou záležitostí. Jasnou jedničkou je tam Toyota Camry, na jejíž pozici dlouhodobě dotírá Honda Accord. Již od konce 90. let však nejde o tu Hondu Accord, která brázdí naše silnice. Tamní Accord je totiž o poznání větší, vybavený výkonnějšími motory a zcela odlišný design, aby nekonkuroval Acuře TSX, což je lehce modifikovaný evropský Accord.

Nejnovější vydání zmíněného modelu se může pochlubit několika superlativy. Je to totiž dosud největší a nejprostornější Accord, takže se dostal dokonce do americké kategorie Large cars. A také nejvýkonnější. Pod kapotou se poprvé objevil šestiválec VTEC o objemu 3,5 l disponující podle nové americké metodiky výkonem 268 koní, jde však o téměř stejnou jednotku, jaká pohání evropskou Hondu Legend (Acura RL), takže to v kilowattech znamená 217 při 6200 otáčkách a točivý moment 351 Nm při 5000 otáčkách. Na rozdíl od Legendu je však Accord vybaven také druhou generací technologie VCM, umožňující jet pouze na tři, případně čtyři válce v době, kdy není třeba plného výkonu.

Accord bude opět k mání jako sedan a kupé, zmíněný šestiválec se v sedanu nabízí výhradně s pětistupňovým automatem, u kupé je zkombinován standardně se šestistupňovým manuálem a automat je za příplatek. Kdo by neměl zájem o V6, může pořídit čtyřválec 2,4 l, jenž disponuje u verzí s nižším stupněm výbavy výkonem 132 kW při 6500 otáčkách a u vyšších 142 kW při 7000 otáčkách. Čtyřválce i-VTEC lze mít s pětistupňovými převodovkami, manuálními i automatickými, poháněna jsou klasicky přední kola.

Podvozek je technicky spřízněný s tím u evropského modelu, vpředu ho tvoří dvojité lichoběžníkové závěsy a vzadu pětiprvkový závěs, rozvor sedanu byl oproti předchozímu Accordu prodloužen oproti předchozímu modelu o 58 mm na 2800 mm a celkové rozměry se také zvětšily – délka činí 4930 mm, šířka 1850 mm a výška 1476 mm. Kupé má rozvor 2740 mm, délku 4849, výšku 1433 mm a stojí na 17“, respektive 18“ kolech, pro sedan jsou vyhrazena kola o rozměru 16“ a 17“. Konkrétní rozměry pneumatik zatím nebyly upřesněny.

Základní rysy palubní desky výrazně zvětšeného interiéru se oproti sedmé generaci nezměnily, jiný je však středový panel i design volantu. Jednotlivé skupiny ovladačů na středovém panelu jsou v noci kvůli snazší orientaci barevně odlišeny (klimatizace a ventilace zelené podsvícení, audio bílé). Ve výbavě nechybí nic z dnes již standardních bezpečnostních prvků a Honda je navíc doplňuje aktivními opěrkami hlavy, které nejsou zatím zdaleka samozřejmostí.

Michal Fokt
Diskuze (21)
Avatar - skejpa
23. 8. 2007 01:40
z boku je jak lexus LS 460
dost mi pripomina z boku (hlavne v bile barve) lexus LS 460... jinak bych rekl ze nase evropska "stara" verze je hezci :D
23. 8. 2007 01:25
Re: Levnější než FÁBIE
Prestoze ani jednu grupu nemuzu ani citit, ceny jsou dane velikosti trhu, konkurenci a objemy prodeje. Ale pokud to bylo mysleno jako nadsazka, tak :yes:
Avatar - Falco
22. 8. 2007 19:39
Re: Levnější než FÁBIE
:yes: :yes: :yes:

:-)
22. 8. 2007 14:43
Re: Levnější než FÁBIE
to je urcite ten spravnej duvod..
22. 8. 2007 14:00
Pro amíky dobry
Design bych moc nehodnotil,Amerika a Evropa-zcela neco jineho(on i evropsky Accord neni nic moc).Jinak technika od Jeepu(vypinani valcu alias Hemi)atd.Stredovy panel-to je tak trochu Tribeca od Subaru a misto pro nohy tech vzadu-hm,ze by obdoba ceske octavie tour? ;-\