Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Civic Type R se ukáže v Ženevě. Dostane dvoulitr turbo a manuál

Jan Mička Jan Mička 17. 2. 2017 • 18:03
17
20
Zobrazit náhledy (17)
honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch
Vzpomínáte si na Civic Type R Prototype představený loni v Paříži? Nějak tak bude vypadat i nová generace modelu, která se ukáže už zanedlouho v Ženevě.

Hondu Civic Type R nové generace jsme si na loňském pařížském autosalonu mohli prohlédnout pouze jako koncept, nějaké posedávání v interiéru nepřipadalo v úvahu a příliš se nemluvilo ani o použité technice. Je to trochu zvláštní, protože zatímco současný Type R přišel až ke konci životního cyklu deváté generace modelu, ten nový si odbude premiéru už na letošním autosalonu v Ženevě, tedy půl roku po představení standardního hatchbacku a sedanu pro evropský trh.

Pokud se vám nelíbí vzhled desáté generace standardní Hondy Civic, Type R by vás mohl chytit za srdce. Je totiž správně šílený, jak se ostatně na ostrý hatchback sluší. Jak to víme? Protože Type R Prototype, který se představil loni v Ženevě, byl po stránce designu vlastně hotovým autem. Rozšířené blatníky a ohromné přítlačné křídlo šlo očekávat, co ale ty tři koncovky výfuku ve stylu Ferrari 458 Italia? Prostřední by měla být vývodem obtokového ventilu turbodmychadla, chybět tedy nebude ani pořádná zvuková kulisa.

Pod kapotou nové generace Civicu Type R bude pracovat poslední verze dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce, který známe už ze současného modelu. Tam má výkon 310 koní, v případě novinky se však hovoří až o 340 koních, které by měl na vozovku přenášet mechanický samosvorný diferenciál a přepracovaná přední náprava s oddělenou těhlicí.

Začátkem letošního roku se hovořilo o nabídce automatické převodovky CVT, automobilka ale spekulace smetla ze stolu a slíbila, že vůz zůstane věrný preciznímu šestistupňovému manuálu. Novinkou bude víceprvková zadní náprava představená už u standardní verze. Současná generace využívá „torzku“ a funguje s ní nadmíru dobře. Podle našich informací se s vozem svezeme už v polovině letošního roku (výroba začne v létě) a do prodeje vstoupí nedlouho poté.

Související články

Témata
21. 2. 2017 16:42
Re: wau
díky >:D

Taky si všímám, že je docela málo lidí, kteří něco takovýho řeknou. Radši to odsoudí, protože většinou závidí druhým a nebo na to nemají vůbec názor, páč na to přece nikdy mít nebudou. Teď mám na mysli auta jako celkově.
20. 2. 2017 20:53
U mě dobrí...
...design se mi líbil i u stávajícího TypeR a tady to opět posouvají dál. Stávající auto je neskutečně zábavné a nepotřebuje k tomu awd nebo dalších 100k. Je to prostě zábavné auto za 900tis....a to se počítá. To, že to pojede a že podvozek bude TOP jsem věděl i před ježděním, no mě úplně nejvíce překvapily brzdy....fungovaly stále bravůrně, což se nedalo říci o Octavii RS, které dosti povadly až mi to přišlo i trochu nebezpečné. Podotýkám, jezdili jsme na okruhu, takže se ty brzdy daly řádně porovnat. Věřím že v běžném provozu jsou brzdy RS zcela dostačující.
18. 2. 2017 22:39
Proti předchůdci krasavec
No to auto vypadá hodně šíleně, ale to už tak v případě ostrého civicu patří k věci. Každopádně design je o dvě třídy lepší než u předchůdce (což platí i o běžných verzí). Jen moc nechápu, proč se vůbec namáhali s vývojem ostré verze od minulé generace, když se vyráběl tak krátce! >:D
Avatar - iudex
18. 2. 2017 10:08
Re: V době, kdy konečně přestanou hrabat přední kola,
Ja ani netvrdím, že viem extra šoférovať (teda som asi vhodný šofér Audi ;-) ), na tom okruhu robím časy o 10 s na kolo horšie, ako testéri. Napriek tomu ma to baví. :-)
Áno, M140i je umiestnené nižšie, ako RS3 (cenový i výkonový rozdiel tam je nemalý), vo všeobecnosti modely RS sú konkurentom pre ///M modely a M Performance je o level nižšie. Zábavnosť je samozrejme iná kategória a je jasné, že zadokolka v tomto predčí quattro. Ostatne práve RWD a R6 sú najväčším lákadlom M140i, byť takáto konfigurácia v kabáte A3, bolo by to dokonalé.
18. 2. 2017 09:52
Re: V době, kdy konečně přestanou hrabat přední kola,
RS3 je pro lidi, kteri ridit moc neumi. To uato nevyzaduje od ridice temer nic. A ackoli to mnozi nechapou, cim mene schopnosti auto vyzaduje tim mene dokaze vtahnout a bavit. Jako auto pro rodinu, proc ne. Ale ty okruhy bych proste s timhle autem ani nezminoval.

S predjizdnim na okruhu si zacal ty ;)

M 140i o level nizsi? Co se zabavy tyce urcite ne. Co se prostoru tyce urcite jo. A 55 teuro za rs3? Tomu neverim. Snezbytnou vybavou z tricetistrankoveho ceniku se ti o 55 nebude ani zdat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku