Nová Kia Optima se do Evropy zatím nepodívá, důvodem mohou být nízké prodeje
Kia nedávno představila novou generaci modelu K5, který však v Evropě a na řadě dalších trhů známe pod označením Optima. Podle nejnovějších informací však zatím není jisté, zda se poslední generace K5 / Optimy do Evropy vůbec někdy podívá.
Nové generaci klasického sedanu Kia K5/Optima jsme se v minulých týdnech věnovali hned několikrát, vždy jsme však přitom vycházeli pouze z informací, které se vztahovali k modelům určeným pro domácí či americký trh.
Sama automobilka se v tiskových zprávách o modelech pro evropský trh nikdy nezmiňovala, přesto jsme brali za takřka samozřejmé, že zde nová K5/Optima naváže na minulou generaci. Jenže jak ukazují informace webu Korean Car Blog, naše očekávání byla zřejmě až příliš optimistická.
Emilio Herra, šéf evropské divize Kia Motors Europe, totiž během rozhovoru pro Korean Car Blog uvedl, že Kia v současnosti neplánuje uvedení nové Optimy/K5 na evropské trhy. Informace přitom přišla krátce poté, co Kia potvrdila informaci o ukončení prodeje modelu Optima na britském trhu.
Rozhodnutí automobilky by se mohlo samozřejmě časem změnit, ovšem neděláme si o tom příliš velké iluze. S rostoucí popularitou SUV a crossoverů to nemají sedany vůbec lehké a poslední čtvrtletí bylo pro Optimu v Evropě zvláště krušné.
Zatímco VW Passat si připsal okolo 91.000 prodaných kusů, Ford Mondeo okolo 31.000 kusů a Mazda 6 okolo 17.000 kusů, Kia Optima si našla jen cca 10.000 zákazníků, jak uvádí statistiky webu CarSalesBase. Za stejné časově období přitom Kia prodala okolo 86.000 kusů modelu Sportage, což celkem jasně naznačuje, jakým směrem bude výhodné se do budoucna vydat.
Absence novinky na evropském trhu nás přitom celkem mrzí. Kromě působivého designu totiž nová K5/Optima vůbec poprvé nabídne pohon všech kol a ve vrcholné verzi GT má pod kapotou 2.5 litrový čtyřválec T-GDi o výkonu 290 koní s točivým momentem 422 Nm, který dostane auto z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy.