Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia Picanto má český ceník. Základ stojí 219.900 Kč, GT-Line téměř 300.000 Kč

Jan Mička
Diskuze (5)
S novou Kiou Picanto jsme již před časem jezdili v rámci mezinárodní prezentace, kompletní ceník však značka zveřejnila až nyní. V nabídce jsou dva motory i sportovní linie GT-Line.

České ceník nové generace Kie Picanto je rozdělen do trojice linií, ta základní nazvaná Active je však dostupná pouze pro jeden ze dvou nabízených motorů. Vůz s litrovým tříválcem CVVT o výkonu 49 kW pořídíte od 219.980 Kč, součástí standardní výbavy je šest airbagů, čtrnáctipalcová kola s velkoplošnými kryty, jednoduché denní svícení, palubní počítač, výškově nastavitelný volant, asistent rozjezdu do kopce nebo sada na lepení pneumatik.

S výbavou Comfort vychází litrový tříválec CVVT o 25.000 Kč dráž, sáhnout už však můžete také po čtyřválcové verzi 1.25 CVVT (62 kW) za 254.980 Kč, kterou lze za dalších 20.000 Kč doplnit o čtyřstupňový automat (standardem je pětistupňový manuál). Kola jsou stále plechová, oproti linii Active však dostanete například rádio s ovládáním na volantu a dvěma reproduktory, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, bluetooth handsfree, kožený potah volantu a řadicí páky nebo dojezdovou rezervu. Myslím, že máme adepta na ideální verzi!

Avšak pozor, planto ještě nekončí. V nabídce se totiž objevila sportovně laděná linie GT-Line, kterou známe například z optimy nebo sportage. Je dostupná pouze s motorem 1.25 CVVT (62 kW) a manuální převodovkou, přičemž základní cena činí 294.980 Kč. Kola jsou už ve standardu litá šestnáctipalcová, diody najdeme ve vnějších zpětných zrcátkách, denním svícení a zadních svítilnách, zadní okna se ovládají elektricky, čalounění je kožené a samozřejmě nechybí designové odlišnosti zvenku i uvnitř.

Příplatková výbava nového picanta je velmi jednoduchá – zahrnuje metalický a pastelový lak karoserie (10.000 Kč a 4000 Kč) a pakety ADAS (autonomní nouzové brzdění, přístrojová deska Supervision, 7500 Kč) a Premium (litá 14palcová kola, přední mlhovky, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dvojitá podlaha a háčky na upevnění zavazadel v kufru, 15.000 Kč). Zatímco první z paketů je dostupný bez ohledu na výbavovou linii, paket Premium je možné objednat pouze k prostřední linii Comfort.

Možná si říkáte, jestli jsem nezapomněl na litrový motor T-GDI (74 kW) známý z modelu Cee´d. Kdepak, jenom se v prodeji objeví o něco později. Podle oficiálních informací v posledním čtvrtletí letošního roku.

Kia Picanto - technická data a české ceny
Motor1.0 CVV-T1.25 CVVT1.25 CVVT A/T
Zdvihový objem [cm3]99812481248
Válce/ventily3/44/44/4
Největší výkon [kW/min]49,3/550061,8/600061,8/6000
Točivý moment [N.m/min]97/3500122/4000122/4000
Převodovka5M5M4A
Max. rychlost [km/h]161173161
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,512,013,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,65,4
Cena Active [Kč]219.980--
Cena Comfort [Kč]244.980254.980274.980
Cena GT-Line [Kč]-294.980-

Jan Mička
Diskuze (5)
Avatar - twistedTSD
5. 5. 2017 13:50
Re: pekne
40 tisíc je u auta pod 300 tis. docela dost.
Avatar - 3_diamanty
5. 5. 2017 12:52
Re: pekne
ten cenovy rozdiel podla toho co pises je fakt maly... a 1,2tce je uz rejme ina basen to je pravda ... ale porovnaval som to ciste len medzi mini...

9s to uz musi byt delo :yes:
Avatar - Blue Sun
5. 5. 2017 12:32
Re: pekne
A že Clio je Rio a Picantu odpovídá Twingo tě asi vůbec netrápí... nebo že srovnávat vrcholné turbo s atmosférou je taky trošku mimo u dvou odlišných modelů. Nebo že Cliu už táhne na pátý rok a Picanto je novinka...
Clio je fajn auto, ale tohle je srovnání dost mimo mísu.
5. 5. 2017 12:10
Re: pekne
Raději Clio 1,2 120k s manuálem a tam je zrychlení 9s a max 200km/h,sice o 40tis v ceníku dražší a 0,7l benzínu papírově víc,ale už je s ním slušná zábava,zkoušel jsem :yes:
Avatar - 3_diamanty
5. 5. 2017 11:53
pekne
obzvlast ta silnejsia verzia s manualom by uz usla uz aj mimo mesto ... lebo 12s zrychlenie je na miniauto dnes slusne... navyse obratnost tohto prcka bude na okrske aj mimo nej urcite paradna :yes: