Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia Sorento se představuje jako plug-in hybrid. Slibuje bohatý vnitřní prostor

David Bureš David Bureš 26. 8. 2020 • 18:17
118
23
Zobrazit náhledy (118)
Kia Sorento PHEV Kia Sorento PHEV Kia Sorento PHEV Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento

Kia dopředu avizovala, že nové Sorento bude dostupné také jako plug-in hybrid. Nyní automobilka konečně odhaluje jeho techniku.

Kia Sorento se na trh chystá v nové generaci. V duchu doby se auto zaměří na elektrifikaci nabídky, a tak bude nabídnuto vedle tradiční verze s konvenčním spalovacím motorem také ve formě hybridu a plug-in hybridu. Na detaily varianty do zásuvky jsme zatím čekali, automobilka ale nyní techniku Sorenta PHEV konečně odhalila.

Automobil se spolehne na kombinaci přeplňovaného benzinového čtyřválce 1.6 T-GDI o výkonu 132 kW a točivém momentu 265 N.m s elektromotorem dosahujícím 67 kW a 304 N.m. Ten bude čerpat svoji energii z lithium-iont polymerového akumulátoru s kapacitou 13,8 kWh.

video

Hnací moment se bude posílat na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky, která umožňuje souběžný přenos výkonu spalovacího motoru a elektromotoru při minimálních energetických ztrátách. Výsledkem uvedeného řešení má být okamžitá odezva při zrychlování za všech otáček s přímo dostupnou posilou od baterie za vysokých rychlostí.

Sorento Plug-in Hybrid bude podle automobilky jednak nejvýkonnějším derivátem tohoto SUV, jednak zároveň podle normovaných čísel nejekologičtější verzí. Bližší parametry ohledně výkonu nebo spotřeby a emisí však Kia teprve zveřejní, až bude vůz řádně homologován.

Automobilka nicméně mluví o vůbec nejvyspělejším plug-in hybridu ve její historii. Nasazen bude systém nezávislého kapalinového chlazení bateriového modulu zajišťující optimální tepelný management a efektivní provoz vysokonapěťového bateriového modulu. Inovací je rovněž nový dvoufázový proces montáže elektroplechu k potlačení hlučnosti i vibrací elektrického motoru.

video

Přeplňovaná šestnáctistovka řady Smartstream pak dostane plynule proměnnou periodu ventilů (CVVD), která reguluje dobu otevírání a zavírání sacích ventilů v souladu s jízdními podmínkami. Motor tudíž dokáže pracovat v různém pracovní taktu ve prospěch hladké optimalizace výkonu a spotřeby paliva.

Klíčovou součástí auta je pak i nově navržená platforma, na níž Sorento čtvrté generace stojí. Díky její pokrokové konstrukci a uspořádání zůstává zachován maximální prostor také u plug-in hybridu, který stejně jako hybrid a naftová verze zvládne nabídnout vedle pětimístného uspořádání také sedmimístnou variantu.

Se dvěma řadami nesklopených sedadel tak vůz nabídne zavazadelník až o objemu 809 litrů v případě sedmimístné verze, respektive 898 litrů u pětimístné varianty Při plně rozložených sedadlech sedmimístné verze zbývá pro zavazadla 175 litrů (v případě sesterského hybridu 179 litrů). Dosáhnout se toho povedlo díky umístění bateriového modulu plug-in hybridu pod podlahou kabiny.

Z hlediska designu se Sorento PHEV odliší jen označením eco plug-in nebo nabíjecím portem v zadní části vozidla. Multimediální systém pak nabídne funkce pro snazší vyhledávání nabíjecích stanic.

Kia Sorento Plug-In Hybrid se v Evropě začne nakonec prodávat až na začátku roku 2021, což je mírné zpoždění proti původním plánům. Ostatní deriváty na trh mají dorazit ještě letos. Auto se bude na starý kontinent dovážet z korejského závodu Hwasung.

Související články

Témata
30. 8. 2020 19:52
Re: Už jen cekam
som zvedavy na cenovku toyoty highlander, ktora ma prist v 2021...ocakavam nieco podobne a to uz brat KIU nema velky zmysel
27. 8. 2020 09:46
Re: kufr
To bude objem po strop, nie?
27. 8. 2020 09:43
Re: 1,6
Ty si sa zasekol kde? V roku 1980, keď taký výkon dávali trojlitre?
26. 8. 2020 21:28
Re: Vypadá dobře
Jeden dealer ji tam prodava s benzinovou 3.3 V6 z ameriky. Nebyla by lepsi?
Avatar - Mikesus
26. 8. 2020 17:51
Re: 1,6
Hlavně, že ty presne vis, za kolik bude ten plugin jezdit.
Narozdil od tebe Zeti to ví, jednoho má.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud