Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Mazda CX-8 unikla prostřednictvím brožury. Tohle chceme v Evropě!

Jan Mička Jan Mička 4. 8. 2017 • 21:25
9
25
Zobrazit náhledy (9)
Mazda CX-8 Mazda CX-8 Mazda CX-8 Mazda CX-8
Nové SUV od Mazdy zapadá mezi modely CX-5 a CX-9. Premiéra proběhne už v říjnu, tvary karoserie už ale nejsou tajemstvím.

První informace o připravované Mazdě CX-8 jsme zveřejnili už v červnu, od té doby bylo kolem vozu ticho po pěšině. Jde o dalšího zástupce v segmentu SUV, pro Mazdu aktuálně pátého. U nás sice nabízí pouze modely CX-3 a CX-5, ve světě ale prodává i mimořádně dynamicky vyhlížející CX-4 a sedmimístnou CX-9, ke které má nejnovější přírůstek zatraceně blízko.

Stojí totiž na stejné platformě jako CX-9, sdílí rozvor náprav 2930 milimetrů a stejně tak pojme až sedm cestujících, novinka je ale s délkou 4900 milimetrů o výrazných 174 milimetrů kratší. Jde o další důkaz toho, že se Mazda postupně přeorientovává na vozy SUV, které jsou čím dál oblíbenější nejenom u nás, ale také v Japonsku. Vůz se začne vyrábět už tento měsíc a měl ještě nějaký čas vydržet pod pokličkou (možná až do premiéry na říjnovém autosalonu v Tokiu), díky úniku snímků oficiální brožury však už nejsou jeho tvary tajemstvím.

No, tvary přední a zadní části se s trochou nadsázky daly dopředu odhadnout, protože opravdu věrně navazují jak na CX-9, tak CX-5. Ve srovnání s u nás prodávaným modelem se ale bavíme o výrazně větším kusu auta, protože je o 50 milimetrů vyšší a má o 230 milimetrů delší rozvor náprav. Koncept interiéru s pětiúhelníkovými výdechy ventilace, volně stojícím displejem infotainmentu a horizontálním členěním přístrojové desky je shodný s CX-5, univerzálnost je ale samozřejmě vlastní také evropským automobilkám.

Mnoho oficiálních informací zatím k dispozici nemáme, motor je kupříkladu zatím potvrzen pouze jeden, a sice vznětový čtyřválec 2.2 Skyactiv-D s výkonem 129 kW a točivým momentem 420 N.m, který standardně spolupracuje se šestistupňovým automatem. Počítá se také se zážehovou variantou, taková 2.5 Skyactiv-G by do CX-8 pasovala jako ulitá. Prodej vozu v Japonsku odstartuje už v listopadu, zda se ale dostane i do Evropy, zatím není jasné.

Související články

Témata
8. 8. 2017 08:05
Re: Fuj
Spodina si ty a nie kupujúci tohto auta. Je to 7-mieste vozidlo, ktoré vzniklo predlžením CX-5. To si nikto nekupuje na imidž. To si kúpi iba rodina, ktorej sa pošťastili 4-5 deti, alebo ak niekto často vozí veľa ľudí. Na imidž a kompenzovanie je tu predsa CX-9.
Čo si má kúpiť 6-miestna rodina? Na výber je zopár hnusných jednopriestorových MPV (verso, s-max), poloúžitkáče typu Caddy Life, alebo vany ako Sharan a pod. To už radšej fakt za tú istú cenu 7-miestne SUV.
Avatar - Ada je zase tady
5. 8. 2017 14:18
Re: CX5
Každý pořádný chlap miluje diesely! :yes:
Avatar - Ada je zase tady
5. 8. 2017 14:15
Nemyslím, že by to v Evropě byl populární model
pouze automatická převodovka, chybějící ruční brzda, velká kola, malá světla a především jistě i velmi omezená individualizace vozu při nákupu. To trhák nebude :no:
5. 8. 2017 12:17
Re: Ďakujeme, nie.
Ty si daj radšej mokrý uterák na hlavu a skús pre zmenu čítať aj trochu medzi riadkami. Ja nie som topten...
Avatar - WinDiesel
5. 8. 2017 12:12
Re: Ďakujeme, nie.
no že je strašně nenávidíš ty neznamená že je nenávidí zbytek populace :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku