Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová ostrá Toyota GR by mohla být sedan, spekuluje se o GR Camry

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Nabídka sportovních modelů značky Toyota GR by se mohla rozrůst o ostrý sedan

Rodina sportovních modelů Toyota GR je v současnosti tvořena vozy GR Supra, GR86, GR Corolla a GR Yaris, minimálně v zámoří by se však časem mohl objevit další přírůstek, který by mohl překvapivě vsadit na lehce upadající karosářské provedení.

Když se totiž kolegové z amerického MotorTrend zeptali výkonného prezidenta prodejů Toyota North America Boba Cartera na otázku, zda lze očekávat příchod GR sedanu, odpověděl jim frází „Stay tuned“. Nic tedy nepotvrdil, ovšem ani nevyvrátil, což spustilo vlnu spekulací.

Toyota totiž v USA v současnosti nabízí pouze čtyři modely v karosářském provedení sedan, minimálně Corollu však můžeme rovnou vyškrtnout, neboť ta se už dočkala GR verze v provedení hatchback. Velmi nepravděpodobná se pak zdá i sportovní verze vodíkového modelu Mirai, který se zatím prodává pouze v Kalifornii.

Video se připravuje ...

Jako nejpravděpodobnější se tak objevuje teorie, že by Toyota mohla sportovně vyladit modely Camry nebo Avalon, které jsou v současnosti dostupné v lehce sportovnější verzi TRD. Toyota Camry, coby celosvětově známý a populární model, se přitom zdá být jako takřka ideální kandidát pro verzi GR.

V současnosti nabízená verze TRD totiž v době představení slibovala vůbec nejagresivnější vzhled, který podtrhoval nový body-kit s předním splitterem, nástavci prahů, zadním difuzorem a zadním spoilerem. Vůz také dostal nový výfuk, silnější výztuhy, lepší brzdy a sportovně nastavený podvozek, snížený o 15 mm. Pod kapotou ovšem zůstal standardní motor V6, naladěný na 224 kW 361 Nm.

Zřejmě teprve čas ukáže, zda se novým GR modelem stane právě Camry. Šéf amerického zastoupení však společně s vytvořením spekulací kolem sportovního sedanu prozradil, že automobilka chystá zahájení prací na vývoji konceptu GR GT3 Concept, který byl představen na letošním tokijském autosalonu.

David Wilson, prezident vývoje v Toyota Racing, měl přitom podle Motor 1 později doplnit, že nová generace Lexusu RC bude čerpat inspiraci právě z konceptu GR GT3. „Je vcelku snadné propojit body a předpokládat, že by to mohl být předchůdce našeho příštího globálního GT3 vozu pro Lexus,“ měl podle Motor1 zmínit Wilson začátkem roku.

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Doporučujeme

11. 6. 2022 14:50
Re: No to je uvnitř křivostroj
Cesťák bez kolies do kufra väčšie sedanu zmestíš, poznám človeka čo to praktizuje. Ale pri horskom bicykli už to je väčší problém. Môj bike do Corolly kombi zmestím len bez predného kolesa a ak by som mal nejaký moderný full, tak možno by muselo isť aj zadné koleso dole. Ale zas prevoz bicykla nebol primárny dôvod kúpi kombíka. Keď idem s rodinou tak bicykel je aj tak na nosiči na ťažnom. Lenže v C segmente je to so sedanmi celkom slabé s hybridmi ešte slabšie a Corolla sa mi viac pozdávala ako kombík.
Avatar - Mikesus
11. 6. 2022 06:20
Re: No to je uvnitř křivostroj
Jo takhle jsem to myslel, že musíš sundavat kola. Znám dost lidí, kteří to dělat nechteji, tudíž nechteji sedan.
Avatar - radek.m
10. 6. 2022 21:42
Re: No to je uvnitř křivostroj
Ahoj,

my máme novou Camry a silniční kolo (rám 56) dám bez problémů do kufru (máme paket VIP, takže zadní sedačky nejsou sklápěcí), když sundám přední a zadní kolo. Jak se to člověk naučí, tak je to operace na pár minut). Nemám kolo v interiéru a jedu kam chci. Ve dvou a víc už musím na střechu.

Na rozhodnutí koupit sedan bylo nejtěžší přesvědčit sám sebe, že tam všechno vleze. Ale ten kufr Camry je FAKT obrovský (když jednou ročně převážíme něco velkého, tak si půjčíme sharovací auto).
Avatar - Loptos
10. 6. 2022 17:02
Re: No to je uvnitř křivostroj
Jasne ze to nie je problem. Tato zastarala predstava ze sedan je neprakticky je nezmysel.
Vozim v nej sucastne vzdy kolo a vzadu 26kg psa a nikdy sa mi nestalo ze som sa nepomestil. Ok musim zlozit predne koleso a vkladat to tam opatrnejsie aby som paky neomlatil o priecku pod zadnym okonom, ale je to tak 2min naviac ako v hatchbacku
Avatar - Mikesus
10. 6. 2022 15:01
Re: No to je uvnitř křivostroj
Jakmile jsem přestal vozit kočárek, zjistil jsem, že kombik nepotřebuji. A ne, není to tím, že mám teď víc prostoru v kufru než naprosta většina kombíků. Camry má též obrovský kufr a za celou dobu nebyl problém s tím, že je to sedan. Ale chápu, že kdo chce vozit třeba kolo uvnitř auta, tak by nemohl.