Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
13 Fotogalerie

Nová Škoda Fabia Combi: Další fotografie

Už jen několik málo týdnů nás dělí od světové premiéry nové Škody Fabia Combi. Novinka se představí na autosalonu ve Frankfurtu, ale výrobce má stále ještě co zkoušet. Sériová výroba asi nezačne hned s představením, a tak je ještě čas na vychytávání much.

Jeden z našich čtenářů nám poslal podobné fotografie, jaké už pár týdnů kolují českými médii. Nevzhledně maskovaná Fabia Combi se tváří jako konkurenční kombi, ale hodnocení designu zádě by bylo v této chvíli stále ještě příliš předčasné. Co se však minulý týden změnilo je konkurenční prostředí. Fabia Combi totiž už nebude mít jediného soupeře v podobě Peugeotu 207 SW. Na stejném místě - na IAA ve Frankfurtu - se totiž představí také nové Clio GrandTour, se kterým se tak brzy nepočítalo.

Automobilka už před časem zveřejnila první fotografii a základní informaci o novém kombi, ale definitivní podoba zádě je stále zahalena rouškou tajemství. Nová Fabia Combi vychází z hatchbacku a až po B-sloupek využívá shodné díly. Druhý pár bočních dveří již má jiný tvar. Fabia Combi druhé generace, na rozdíl od příbuzných Roomsteru a Fabie, nerozvíjí charakteristický motiv zakončení grafiky prosklení a zůstává u konzervativního provedení karoserie kombi. Zatmavení dostává standardně A, B i C-sloupek, takže kompaktní dojem z vozu zůstává i před prodloužení zádě. Rozvor náprav se nezměnil a nepředpokládáme ani zvětšení prostoru na zadních sedadlech, vzhledem k nadprůměrnému množství místa ve svislém směru u krátké Fabie.

Ve srovnání s předchůdcem (4232 x 1646 x 1452 mm, rozvor 2462 mm) má nová Fabia Combi výše položenou spodní hranu oken a tak je celková boční prosklená plocha menší. Zadní vzhůru výklopné dveře jsou nyní kolmější, koncová světla mají velmi podobný tvar jako u krátké verze, ale na to, zda jsou shodná si musíme ještě pár týdnů počkat. O výklopných dveřích v zádi to ale jistě neplatí.

I když prodloužená záď nepůsobí příliš mohutně (díky malému třetímu oknu, zatmavení sloupků karoserie a nízkému pásu oken), bude ukrývat rekordní užitečný objem. V základním uspořádání to bude pravděpodobně více než u Roomsteru a jen o málo méně, než kolik naložíte do Octavie Tour.