Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Fabia Combi: Další fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (90)
Už jen několik málo týdnů nás dělí od světové premiéry nové Škody Fabia Combi. Novinka se představí na autosalonu ve Frankfurtu, ale výrobce má stále ještě co zkoušet. Sériová výroba asi nezačne hned s představením, a tak je ještě čas na vychytávání much.

Jeden z našich čtenářů nám poslal podobné fotografie, jaké už pár týdnů kolují českými médii. Nevzhledně maskovaná Fabia Combi se tváří jako konkurenční kombi, ale hodnocení designu zádě by bylo v této chvíli stále ještě příliš předčasné. Co se však minulý týden změnilo je konkurenční prostředí. Fabia Combi totiž už nebude mít jediného soupeře v podobě Peugeotu 207 SW. Na stejném místě - na IAA ve Frankfurtu - se totiž představí také nové Clio GrandTour, se kterým se tak brzy nepočítalo.

Automobilka už před časem zveřejnila první fotografii a základní informaci o novém kombi, ale definitivní podoba zádě je stále zahalena rouškou tajemství. Nová Fabia Combi vychází z hatchbacku a až po B-sloupek využívá shodné díly. Druhý pár bočních dveří již má jiný tvar. Fabia Combi druhé generace, na rozdíl od příbuzných Roomsteru a Fabie, nerozvíjí charakteristický motiv zakončení grafiky prosklení a zůstává u konzervativního provedení karoserie kombi. Zatmavení dostává standardně A, B i C-sloupek, takže kompaktní dojem z vozu zůstává i před prodloužení zádě. Rozvor náprav se nezměnil a nepředpokládáme ani zvětšení prostoru na zadních sedadlech, vzhledem k nadprůměrnému množství místa ve svislém směru u krátké Fabie.

Ve srovnání s předchůdcem (4232 x 1646 x 1452 mm, rozvor 2462 mm) má nová Fabia Combi výše položenou spodní hranu oken a tak je celková boční prosklená plocha menší. Zadní vzhůru výklopné dveře jsou nyní kolmější, koncová světla mají velmi podobný tvar jako u krátké verze, ale na to, zda jsou shodná si musíme ještě pár týdnů počkat. O výklopných dveřích v zádi to ale jistě neplatí.

I když prodloužená záď nepůsobí příliš mohutně (díky malému třetímu oknu, zatmavení sloupků karoserie a nízkému pásu oken), bude ukrývat rekordní užitečný objem. V základním uspořádání to bude pravděpodobně více než u Roomsteru a jen o málo méně, než kolik naložíte do Octavie Tour.

Ondřej Láník
Diskuze (90)
Avatar - SpiderJ
14. 8. 2007 14:29
Re: COMBI EVROPY
Jde o to, že nemá smysl montovat za každou cenu výrobky, které se vyrábí doma, jen proto, že se vyrábí doma, když je jinde vyrobí za méně peněz a ve stejné kvalitě.... ;-)
14. 8. 2007 12:44
Re: Konkurence o tridu vys
Presne. Skoda Fabia je dnes na pomezi mini a malych aut. Pro ceny do 260 000 se dle me vyplati poridd spise Kolinska vozitka nebo Pandu, kvuli nizsim provoznim nakladum (spotreba) a lepsi vybave. Pokud ma zakaznik vic penez, tak skutecne nema duvod rozmyslet se mezi cee'dem a Fabii. Ano Cee'd je o tridu vys, ale je tak dobry a za tak dobre penize vcetne 5-lete zaruky, ze s nim svadi tuhy boj i ti lepsi ve tride, ne tak Fabia... Ohledne tve poznamky k automatu: Cenu Astry jsem neznal, ale Fabia ji muze smele atakovat... Za ceny pres 500 000 CZK se zase dostavame uplne jinde.

PS: Porad nechapu omezeny vyber kombinaci motoru a automatu v Evrope. Konkretne u Fabie je naprosto stupidni nemoznost kombinovat naftaky s automatem - u nich neni ani rozdil ve spotrebe tak vyrazny... Je pravda, ze automaty HDM se ve tride vidi zritka.
14. 8. 2007 10:45
Re: Skoda auto uverejnila nove foto
pozrel som si to a dal do PC je to krasne auto osobne nevytikam nič dizajnu...technika je vpoho,až na motorovu paletu ,ale to by sa malo napraviť TDi CR su na ceste a HTP su sice neni až take zle motori ako sa hovori,ale zaslužilo by si to zaklad aspoň 55KW
14. 8. 2007 10:40
nesklamala
Tak som si pozrel nove oficialne fotky a ako som čakal F II kombi nesklamala.Škoda opäť potvrdila ,že vie robiť kombíky.Osobne by som volil radšej Fabiu ako 207SW či Clio Grandteur.207SWčko je po 206SW neprijemne napuchnute prekvapenie.A clio?nepači sa mi ani hatch a kombik nepriniesol žiadne zlepšenie dizajnu.Takže moja volba jednoznačne FII poriadne nizkoprofilove kolesa ,peknu metalizu a nadherne auto.a čo sa tyka toško diskutovanej širky myslim,že keby som bol zdravo zmyšlajuci otec a chcel si kupiť auto pre 5člennu rodinu nehladal by som v tomto segmente...
14. 8. 2007 02:11
Re: hnus
:yes:

P.S.> 309 byla super, moc rad na ni vzpominam, meli jsme sice jen 1.6 55 kW, ale v dobach nerozvazneho mladi to bylo az az.