Nová Škoda Fabia: Kompletní technická data
Při příležitosti mezinárodní novinářské prezentace byla 22.1.2007 zveřejněna podrobná technická data celé modelové řady Fabia nové generace. Základní tříválcové motorizace jsou vybaveny inovovanými motory s výkonem vyšším asi o 10 %. Vrchol modelové řady v tuto chvíli tvoří motor 1,6 16V/77 kW.
Vnější rozměry řadí Škodu Fabia již léta k největším vozům v segmentu. To platilo od roku 1999 dosud a bude to platit ještě pár let. Rozměry první a druhé generace se významně neliší. Stejně je na tom technika podvozku a celkové koncepce útrob vozu, která sází na tříválcové a čtyřválcové motory uložené napříč. Přední náprava se vzpěrami McPherson a příčnými trojúhelníkovými rameny je u vozů s elektrohydraulickým posilovačem řízení vybavena stabilizátorem. Výrobní program obsahuje také verzi bez posilovače řízení, která nemá ani stabilizátor. Pro trhy EU se však s touto verzí nepočítá. Hnací agregát je uchycen v pomocném rámu, který zvyšuje tuhost a částečně izoluje kabinu od vibrací. Zadní náprava je tvořena vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou. Tedy v zásadě nic nového. Na druhou stranu asi nelze vzhledem k tlaku na cenu a náklady očekávat zásadní změny, prakticky stejnou konstrukci používají všichni konkurenti ve třídě malých vozů.
Zastavíme-li se u jednotlivých hodnot uvedených v tabulce, pak stojí za zmínku i v rámci třídy poměrně malá šířka, daná zachováním původní podvozkové platformy.Rozdílné rozchody kol u jednotlivých motorizací jsou dány použitým jiných standardních rozměrů kol.
Škoda Fabia s úrovní výbavy Classic, Ambiente a Sport může mít 13", 14" nebo 15" ocelová kola s velkoplošnými kryty. Vozy s benzinovými motory vyjíždějí na 13", resp. 14" ocelových kolech s kryty PLUTO, resp. DRACO a CASTOR. Pro vozy s motorem 1,9 TDI PD/77 kW jsou standardem 15" ocelová kola s kryty HERMES, stejně jako pro všechny verze s úrovní výbavy Sport. S výbavou Elegance jsou standardně dodávána kola z lehké slitiny 14" ATIK, a to u benzinových a tříválcových naftových motorů, v případě motoru 1,9 TDI PD/77 kW se jedná o kola ANTARES o rozměru 6,0J x 15". Vedle toho mohou zákazníci vybírat z nabídky řady kol z lehké slitiny, která se dodávají na přání.
Škoda Fabia II - Rozměry a hmotnosti | |||||
Zážehové motory | 1,2 HTP/44 kW | 1,2 12V HTP/51 kW | 1,4 16V/63 kW | 1,6 16V/77 kW | 1,6 16V/77 kW (A) |
Délka [mm] | 3992 | ||||
Šířka [mm] | 1642 | ||||
Výška [mm] | 1498 | ||||
Rozvor [mm] | 2462 | ||||
Rozchod vpředu [mm] | 1436 | 1432 | |||
Rozchod vzadu [mm] | 1426 | 1422 | |||
Světlá výška [mm] | 135 | ||||
Zav. prostor min. [l] | 300 | ||||
Zav. prostor max. [l] | 1163 | ||||
Pohot. hmotnost [kg] | 1040 [1015] | 1050 | 1060 | 1070 | 1115 |
Užit. hmotnost [kg] | 515 [490] | 515 | |||
Celk. hmotnost [kg] | 1555 [1505] | 1565 | 1575 | 1585 | 1630 |
[hodnoty pro verzi bez posilovače řízení]
Stává se pravidlem, že vozy Škoda mají nadprůměrnou užitečnou hmotnost. V případě Fabie je to 515 kg u většiny motorizací. Pohotovostní hmotnost se pohybuje v rozmezí 1015 až 1170 kg, což je v případě některých motorizací méně a v případě jiných motorizací více než v srovnatelných vozů první generace. Rozměrově a objemově srovnatelné diesely jsou o 50 až 70 kg těžší než zážehové motorizace.
Škoda Fabia II - Rozměry a hmotnosti | |||
Vznětové motory | 1,4 TDI PD/51 kW | 1,4 TDI PD/59 kW | 1,9 TDI PD/77 kW |
Délka [mm] | 3992 | ||
Šířka [mm] | 1642 | ||
Výška [mm] | 1498 | ||
Rozvor [mm] | 2462 | ||
Rozchod vpředu [mm] | 1436 | 1420 | |
Rozchod vzadu [mm] | 1426 | 1410 | |
Světlá výška [mm] | 135 | ||
Zavazadlový prostor min. [l] | 300 | ||
Zavazadlový prostor max. [l] | 1163 | ||
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1125 | 1130 | 1170 |
Užitečná hmotnost [kg] | 515 | ||
Celková hmotnost [kg] | 1640 | 1645 | 1685 |
Jízdní výkony nejslabších zážehových tříválců jsou lepší než v případě první generace. Zlepšení je zřetelné v případě akcelerace z 0 na 100 km/h (základní motorizace dříve zrychlovala za 18,4 s, nyní za 16,5 s) i v případě nejvyšší rychlosti, přičemž nedošlo ke změně kombinované spotřeby (zážehové tříválce 5,9 l/100 km).Všechny zážehové motory mají shodné vrtání, změna objemu je dána změnou zdvihu a počtem válců.
Škoda Fabia II - Motory a jízdní výkony | |||||
Zážehové motory | 1,2 HTP/44 kW | 1,2 12V HTP/51 kW | 1,4 16V/63 kW | 1,6 16V/77 kW | 1,6 16V/77 kW (A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1198 | 1198 | 1390 | 1598 | 1598 |
Vrtání x zdvih [mm] | 76,5 x 86,9 | 76,5 x 86,9 | 76,5 x 75,6 | 76,5 x 86,9 | 76,5 x 86,9 |
Válce/ventily | 3/2 | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 44/5200 | 51/5400 | 63/5000 | 77/5600 | 77/5600 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 108/3000 | 112/3000 | 132/3800 | 153/3800 | 153/3800 |
Kompres.poměr | 10,3 : 1 | 10,5 : 1 | 10,5 : 1 | 10,5 : 1 | 10,5 : 1 |
Max. rychlost [km/h] | 155 | 163 | 174 | 190 | 185 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,5 | 14,9 | 12,3 | 10,1 | 11,5 |
Spotř.město [l/100 km] | 7,8 | 7,7 | 8,6 | 9,3 | 10,2 |
Spotř.mimo město [l/100 km] | 4,8 | 4,9 | 5,3 | 5,5 | 6,1 |
Komb. spotř[l/100 km] | 5,9 | 5,9 | 6,5 | 6,9 | 7,6 |
Nabídku vznětových motorů tvoří známé tříválce a čtyřválec TDI PD, dva nejsilnější motory jsou dodávány také ve verzi s filtrem pevných částic. Nejnižší spotřebu z celé modelové řady má silnější tříválec 1,4 TDI PD/59 kW a to 4,6 l/100 km. Vznětové motory mají shodné vrtání i zdvih, změna objemu je dána pouze změnou počtu válců.
Škoda Fabia II - Motory a jízdní výkony | |||
Vznětové motory | 1,4 TDI PD/51 kW | 1,4 TDI PD/59 kW(DPF) | 1,9 TDI PD/77 kW (DPF) |
Zdvihový objem [cm3] | 1422 | 1422 | 1896 |
Vrtání x zdvih [mm] | 79,5 x 95,5 | 79,5 x 95,5 | 79,5 x 95,5 |
Válce/ventily | 3/2 | 3/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 51/4000 | 59/4000 | 77/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 155/1600-2800 | 195/2200 | 240/1800(240/1900) |
Kompres.poměr | 19,5 : 1 | 19,5 : 1 | 19,0 : 1 (18,5 : 1) |
Max. rychlost [km/h] | 163 | 172 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,8 | 13,2 | 10,8 |
Spotř.město [l/100 km] | 6 | 5,7 (6,0) | 6,4 (6,5) |
Spotř.mimo město [l/100 km] | 4,2 | 4,0 (4,1) | 4,1 (4,1) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,8 | 4,6 (4,8) | 4,9 (5,1) |