TEST Nová Toyota Corolla je tu, jak jezdí?
Tak jaká vlastně nejnovější corolla je? Budeme ji označovat spíš jako jednu z karosářských verzí Toyoty Auris, nebo půjde o svébytnější model?
Pro podporu první teze se argumenty hledají celkem snadno. Trojice motorů známých z aurisu, design jednoznačně v jeho stylu, přístrojová deska až na pár detailů v podstatě shodná. Vypadá to, že verze číslo dvě nemá moc šanci.
A přece napíšeme, že corollu považujeme spíš za samostatný model. Zaprvé pro podvozek, který kombinuje přední nápravu z avensisu a zadní z aurisu. Ovšem v jejím levnějším provedení, víceprvek se žádné corolly netýká. V zatáčkách rozdíl nepostřehne ani vrcholně empatický redaktor, na nerovnostech si už ale na víceprvkový auris vzpomeneme. Třeba na zpomalovacím prahu je složitější náprava o něco klidnější. Pro našince bude však podstatnější stomilimetrový rozvorový nárůst. Proti prostorově už tak velmi disponovanému aurisu nabídne corolla na zadních sedačkách ještě víc místa.
Rozměry Toyoty Corolla | 11. generace | 10. generace |
Délka (mm) | 4620 | 4545 |
Šířka (mm) | 1775 | 1760 |
Výška (mm) | 1465 | 1470 |
Rozvor (mm) | 2700 | 2600 |
Objem kufru (l) | 452 | 450 |
Na auris jsme si vzpomněli ještě jednou, když jsme si říkali, že tu zážehovou šestnáctistovku slyšíme nějak víc. Proti nadprůměrně tichému aurisu je corolla opravdu o kousek hlučnější, hlavně se zmíněnou šestnáctistovkou. Přesednutí do corolly vybavené vznětovou čtrnáctistovkou znamenalo klidnější atmosféru. Vůbec jsme si říkali, že čtyřválec 1.4 D-4D je pro japonský sedan nejvhodnější motorizací. Hlavně pro točivý moment 205 N.m, který se do předních kol opře v 1800 ot./min. To zážehová šestnáctistovka vyžaduje vysokootáčkovou živou vodu a ani potom se s pružností rozhodně nepředává.
Jedenáctou generaci corolly už můžete objednávat, první zásilka dorazí do Česka začátkem srpna. Se základní cenovkou 364 900 je sedan o deset tisíc dražší než kombi Auris Touring Sports, nabídne však lepší výbavu.
Je to sice sedan a ty u nás nikdy dvakrát nezářily, corolle bychom ale docela věřili. Konečně nějak vypadá a díky delšímu rozvoru nabídne víc místa pro zadní cestující. Kufr samozřejmě omezuje menší vstup, objem 452 litrů ale obtížnější nakládku vynahradí.
Motory pro Toyotu Corolla | 1.33 Dual VVT-i/73 kW | 1.6 Valvematic/97 kW | 1.4 D-4D/66 kW |
Zdvihový objem (cm3) | 1329 | 1598 | 1364 |
Výkon (kW/ot. za min) | 73/6000 | 97/6400 | 66/3800 |
Točivý moment (N.m/ot. za min) | 128/3800 | 160/4400 | 205/1800-2800 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 180 | 200 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12,6 | 10,0 | 12,5 |
Spotřeba (l/100 km) | 5,6 | 6,0 | 4,1 |
Emise CO2 (g/km) | 129 | 139 | 106 |
Cena (Kč) | 364 900 | 384 900 | 424 900 |
Plusy
- Prostor pro nohy na zadních sedačkách
- Atraktivní design
- Úsporná vznětová čtrnáctistovka
- Bohatá základní výbava
Minusy
- Pružnost zážehové šestnáctistovky
- Vzadu málo místa pro hlavu