Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová značka VW Group se představuje. Cupra jako první nabídne rychlé SUV

David Bureš
Diskuze (37)

Sportovní značka pojmenovaná podle vrcholných verzí Seatů nabídne několik modelů. První bude rychlý Seat Ateca.

Video se připravuje ...

Očekávané se stává zkušeností, od Seatu se odděluje sportovní divize Cupra, která nově bude fungovat jako samostatný subjekt. Zatím oficiálně představuje své logo a láká na premiéru prvního auta, které bude oficiálně představeno 22. února.

Jestliže dnes se na Seatech s přídomkem Cupra objevuje šachovnicová vlajka s odkazem na závodní zaměření sportovní divize značky (Cupra je zkratka pro Cup racer), logo nové značky je ostře řezaný trojúhelníkový motiv, pod nímž se objevuje nápis Cupra.

Seat tvrdí, že Cupra dostane vlastní duši a vlastní identitu, a tak se její díla od výchozích modelů španělské značky podle všeho výrazněji odliší. Více se dozvíme už ve čtvrtek 22. února, kdy bude značka Cupra na speciální prezentaci oficiálně představena zástupcům médií. Veřejnost se pak dočká na březnovém autosalonu v Ženevě.

Cupra v tiskové zprávě uvádí, že na ženevské autoshow budou veřejnosti představeny první modely, což naznačuje prezentaci více novinek. Jednou z nich každopádně bude rychlé SUV na bázi Seatu Ateca.

Špionážní snímky ostré Atecy naznačují využití brzd Brembo nebo čtyř koncovek výfuku na zádi. Pod kapotou by se měl usadit stejný motor jako v Leonu Cupra, což by znamenalo použití benzinového čtyřválce 2.0 TSI. Podobně jako v Leonu Cupra i v ostrém SUV by měl být naladěn na nějakých 300 koní (221 kW).

Čeho dalšího se od Cupry dočkáme, je zatím ve hvězdách. Dá se ale očekávat přesun Leonu Cupra do jejího portfolia, vyloučen není ani příchod ostré Ibizy, byť některé zdroje uvádějí, že by se výroba malého hot hatche nevyplatila. Zajímavostí je pak registrace označení Tango, Bolero či Salsa. Že by některý z názvů někdejších konceptů byl užit třeba pro sporťák? Nechme se překvapit...

David Bureš
Diskuze (37)
Avatar - JDM
1. 2. 2018 13:34
Re: K věci
To je jakoby se od škodovky odtrhlo oddělení vRS a založili si svoji značku... Ale jediný co vRS a nebo Cupra bylo je design ostatní je technika z koncernu žádný super vývoj, ručně montovaný motory, špičkový technologie.... Prostě žádná přidána hodnota v tom není...
Avatar - _Karel_
1. 2. 2018 12:41
Re: VAG
Mě nevadí, že to někdo kritizuje, jak jsem psal - moc hezký to není. Mě vadí ten Hitler. A pak taky selektivní vidění.
Avatar - fOE
1. 2. 2018 09:55
Re: VAG
To ze se neco bezne deje jeste prece neznamena, ze je to v poradku, nebo ano?
Me by treba prisnejsi (co mozna nejprisnejsi) omezeni v pouzivani podobnych vyzkumnych metod vubec nevadilo.
Avatar - Aoyagi
31. 1. 2018 22:21
Re: VAG
No jo, ale to nejsou lodě Lexusu/Toyoty, že... Třeba GM byli pěkné svině oplývající mimořádnou neschopností, ale pak zbankrotovali a dneska už jsou jen typická americká megakorporace, tedy nic moc milého, ale co předvádí VAG překračuje všechny meze. Manipulace s testy (na rozdíl od "gaming the system", jak to dělají ostatní), účelové studie, oblbování vládních činitelů - následek toho všeho tisíce předčasně mrtvých lidí jen v Británii.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2018 20:23
Re: VAG
O etice VW si myslím svoje, ale to se dnes bohužel týká skoro všech velkých firem. Což není omluva. Že by se Japonci neměli za co stydět, to se taky říct nedá. Nechci z toho dělat "vy zase bijete černochy", ale těch opic mi není líto o nic míň, než velryb před vyhynutím sežraných "pro vědecké účely".