Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi Q5 se vyrábí v Mexiku. I pro Evropu...

David Bureš
Diskuze (3)
Nově vybudovaná továrna v mexickém městě San José Chiapa je projektovaná až na výrobu 150.000 aut ročně. Zásobovat bude i evropské trhy.

Audi na konci září slavnostně otevřelo novou továrnu v mexickém městě San José Chiapa, která je primárně určena pro výrobu druhé generace modelu Q5. Mexický závod však není jen lokální záležitost, vyrobené vozy se odtamtud nebudou vyvážet jen do Severní Ameriky, ale také do Evropy.

Přesunutí výroby do Ameriky automobilka vysvětluje obřím úspěchem první generace Q5 v USA. Audi tímto způsobem chtělo přiblížit produkci tamějšímu úspěšnému trhu. Dodávky do Evropy ale zároveň nemají být postiženy, výrobce údajně počítá s obřími sklady na starém kontinentu, aby vozidel byl dostatek. To pro Indii a Čínu se Q5 bude nadále vyrábět v tamějších lokálních závodech.

Na českém trhu se mají první exempláře nové Q5 objevit v průběhu ledna 2017. Už příští měsíc bychom však měli znát český ceník auta.

Mexický závod je pro Audi první továrna v Severní a Střední Americe, v té Jižní firma vyrábí od září 2015 v Brazílii. Výrobní prostory vybudované v městě San José Chiapa v mexickém státe Puebla mají patřit mezi nejmodernější závody v Americe.

Už samotné zahájení produkce bylo moderní, Audi celý proces nejdříve vyzkoušelo virtuálně pomocí počítačové simulace. Díky tomu optimalizace výrobního řetězce a samotný start výroby proběhly o 30 % rychleji než dosud. Vybudování závodu včetně lisovny, karosárny a lakovny trvalo pouhých 3,5 roku. Navíc se myslelo i na ekologii výroby, která díky speciálním metodám bude probíhat bez odpadních vod.

Druhá generace Audi Q5 chce navázat na úspěchy předchůdce, který s 1,6 miliony prodanými kusy od roku 2008 patří mezi nejprodávanější prémiová SUV na světě. V nové generaci chce kombinovat sportovnost sedanu s praktickým a variabilním interiérem. Vzhled prošel spíše evolucí, známou siluetu doplnily detaily z většího Q7.

David Bureš
Diskuze (3)
4. 10. 2016 01:00
Re: Výborně
To máš už dnes jedno. Audi z Maďarska, BMW z Ameriky, Fiata z Polska, Turecka, VW a Porsche ze Slovenska slavnou Octavii z Ruska a já nevím odkud ještě všude a ...

Edit : PM2 byl o 3 minuty rychlejší, než jsem to ze sebe vypotil já a napsal to i líp a podrobněji. :yes:
Avatar - Bubáq
4. 10. 2016 00:57
Re: Výborně
... a auta z Turecka, z Velké Británie, z Francie, ta Vám nevadí? Q7 a Cayenne z Bratislavy jsou akceptovatelné? No jo, časy se mění. Ale automobilky se učí a kromě levnější výroby se snaží vyhnout se kvalitativním problémům při zahájení výroby nových modelů. Pravidelně se to sice nedaří :-! , ale to platí pro Velkou Británii (Japonci), pro Bratislavu (Němci) úplně stejně jako to bude platit pro Q5 z nové fabriky z Mexika. To zájemci o nový model dobře vědí... Jmenovaný problém má ale i velmi negativní příklad: výroba BMW v USA se ne a ne zlepšit, velmi slabou úroveň pracovní kázně z Chattatoongy prokazují stále dokola zmiňované problémy s BSR ve všech testech, včetně německých. Naproti tomu kvalita Jetty nebo Beetle z Mexika zpochybněna nebyla (alespoň pokud má paměť sahá). BMW by udělalo lepší rozhodnutí, kdyby fabriku umístilo do Mexika, myslím.
3. 10. 2016 17:10
Výborně
když sem tahali Fox z Brazílie nebo Beetle z Mexika, mohlo se nad tím mávnout rukou.
Ale Audi Q5, kde není problém dostat se za hranici 2 mega, "prémiová" značka, tak to bych si určitě koupil.
Tedy....z Mexika ani ten Fox.

Ford, Hyundai, Suzuki a další sem vozí šunt z Indie. A za 10 let, bude třeba Ferrari made in Bangladesch?