Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi Q7 přijede jako plug-in hybrid, s turbodieselem

David Bureš
Diskuze (3)
Ingolstadtský výrobce věří plug-in hybridům, v jeho nabídce se objeví i hybrid poháněný naftovým motorem.

Již za pár týdnů představí Audi na detroitském autosalonu druhou generaci SUV Q7. Automobil kvůli snížení flotilových emisí přijede také ve formě plug-in hybridu. Hybridní Q7 bude k dispozici se zážehovým i vznětovým motorem.

Příchod Q7 ve formě plug-in hybridu s turbodieselem pod kapotou potvrdil serveru Automotive News Europe nejmenovaný zdroj přímo z automobilky. Zpráva je poněkud překvapivá, protože plug-in hybridy kombinují primárně elektromotor se zážehovým motorem, šéf vývoje značky Ulrich Hackenberg ale příchod takové verze naznačil již v létě.

Hackenberg tehdy uvedl, že by nová Q7 a luxusní sedan A8 mohly v budoucnu dostat plug-in hybridní verzi kombinující třílitrový vznětový šestiválec s elektromotorem. Automobilka chce touto verzí získat konkurenční výhodu. Z konkurentů značky nabízí dieselový plug-in hybrid vlastně jen Volvo, jehož V60 plug-in hybrid pohání kombinace naftového 2,4litrového pětiválce s elektromotorem.

Plug-in hybridy s turbodieselem sice nabízí velkou úsporu paliva, naftové agregáty jsou ale v současnosti populární jen v Evropě, a tak se automobilky do jejich výroby příliš nepouští. Naopak na trzích, kde je o hybridy zájem (USA, Japonsko), dieselové vozy zákazníky tolik nelákají. To se ale mění, a proto Audi bude chtít plug-in hybridní Q7 s turbodieselem nabídnout i ve Spojených státech.

Audi Q7 druhé generace má být dostupné ve formě plug-in hybridu i s benzinovým motorem. Tato verze podle posledních spekulací dostane stejné ústrojí jako Porsche Cayenne S E-Hybrid, což znamená použití kombinace benzinového vidlicového šestiválce TFSI a elektromotoru.

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - Eddy82
5. 12. 2014 23:44
Re: OK...
4 benzínové valce s dvoma turbami sú istá vec, už som to spomínal :-!
Avatar - WinDiesel
5. 12. 2014 20:24
Re: OK...
:yes:
Avatar - AUDIRS6
5. 12. 2014 13:16
OK...
...tak V6 TDi v hybride si mozem odfajknut, uz len aby na pravdu Boziu vyslo, aky motor bude v benzin-hybride. Aktualny kompresorovy 3.0 TFSi ma u mna sancu 0,000prd 8-s
Tu predsa ide hlavne o tie emisie ! No a z hladiska nich je uz aj novy V6 biturbo lepsi - predsalen je novsi, je vykonnejsi...Len aby sme neboli prekvapeny z 2.0 TFSi. Ten aktualne ukazuje slusne parametre vykon / spotreba...Takze ak chodia nejake spekulacie o 4 valci pre Q7 - moze to byt prave nim. Tomu by som sa ja ale nejako extra nebranil ;-) - vidiet to v ponuke. Ale ja by som to nechcel >:-[]