Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi R8 V10 GT RWD je zřejmě poslední limitka modelu s motorem V10

Ondřej Mára
Diskuze (0)

První supersport z Ingolstadtu se loučí s atmosférickým motorem V10 speciální limitovanou edicí, která vznikne v počtu pouze 333 kusů.

Dvanáct let od premiéry Audi R8 GT představuje divize Audi Sport GmbH druhou speciální edici tohoto modelu, nesoucí oficiální jméno Audi R8 Coupé V10 GT RWD. Opět se tak můžeme těšit na sníženou hmotnost a výkonný 5,2litrový atmosférický motor V10, který posílá na zadní kola tolik výkonu, že se jedná o nejvýkonnější zadokolku v historii značky. Vezměme to ale postupně.

Jak automobilka uvádí v tiskové zprávě, nový limitovaný model R8 GT má být posledním sbohem pro motory V10. Technici se ale postarali, aby to bylo rozloučení s plnou parádou. Základem nového speciálu se stal model R8 V10 Performance RWD, který standardně nabízí výkon 570 koní. Technici divize Audi Sport ale zvýšili výkon tak, aby odpovídal modelům s pohonem všech kol.

Vidlicový atmosférický desetiválec o objemu 5,2litru tedy nabízí nejvyšší výkon 620 koní a 565 Nm točivého momentu. Akceleraci z 0 na 100 km/h vůz zvládá za 3,4 sekundy, na 200 km/h se dostává v čase 10,1 sekundy a jeho maximální rychlost je až 320 km/h.

Nová je také sedmistupňová dvouspojková převodovka, posílající výkon pouze na zadní kola, která slibuje ještě rychlejší změny převodů. Díky upraveným převodům by navíc měla zajistit ještě působivější akcelerace na každém převodovém stupni.

Video se připravuje ...

Novinkou je také systém Torque Rear mode, kdy je prokluz kol zadní nápravy kontrolován systémem kontroly trakce ASR. Systém nabízí sedm přednastavených charakteristik, přičemž první režim dovoluje minimum prokluzu, zatímco sedmý nabízí vyšší úroveň prokluzu zadních kol. K nastavení přitom slouží kolečko na volantu. Řidiči tak dostanou možnost přizpůsobit si charakteristiku vozu svým schopnostem i trati.

Ve srovnání s modelem R8 Coupé V10 performance RWD ale došlo také ke snížení hmotnosti o 20 kilogramů, což by mělo znamenat hmotnost (bez řidiče) 1570 kilogramů. Svou roli ve snižování hmotnosti přitom sehrála i kovaná 20“ kola s 10 paprsky, obutá do pneumatik Michelin Sport Cup 2, navržených především pro jízdu na okruhu.

Standardem jsou ale i výkonné karbon-keramické brzdy, rovněž přispívající k úspoře hmotnosti, stabilizátory vyrobeného z karbonového kompozitu CFRP nebo sportovní sedadla. Volitelným prvkem výbavy jsou pak speciální tlumiče s možností individuálního nastavení tlumení a odskoku. Zákazníci k nim dostanou během doručení vozu instrukce i vybavení pro jejich nastavení.

Od zbytku nabídky se však Audi R8 V10 GT RWD odlišuje i estetickými úpravami. Nechybí speciální označení R8 GT na zádi, černé emblémy a za pozornost stojí i lesklý karbonový Aerokit, který byl vyvíjen ve větrném tunelu a skutečně by měl zlepšovat aerodynamické vlastnosti vozu. Mezi jeho nejvýraznější prvky patří zadní spoiler s uchycením gooseneck, zadní difuzor, přední splitter nebo nástavce prahů. Lakování je dostupné v odstínech Suzuka Gray, Tangorot Metallic nebo Daytona Grey.

Kabina by měla odkazovat na první model R8 GT, představený v roce 2010, a kombinuje červené a černé barvy. Zákazníci se mohou těšit na červené bezpečnostní pásy, sedačky a koberečky v červeno-černé kombinaci a s prošíváním nebo speciální číselné označení každého vozu R8 GT, umístěné pod voličem převodovky.

Výroba modelu Audi R8 Coupé V10 GT RWD, za kterou odpovídá přímo Audi Sport GmbH, probíhá převážně ručně, a to v továrně Böllinger Höfe. Celkem bude vyrobeno pouze 333 kusů, určených pro globální trhy, přičemž cena jednoho startuje od 225 000 eur, tedy zhruba od 5.519.600 Kč.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme