Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 green hell oslavuje úspěchy v Zeleném pekle. Je to hodně vzácná limitka

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 24. 9. 2020 • 15:45
52
16
Zobrazit náhledy (52)
Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 green hell Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS Audi R8 LMS

Závoďák Audi R8 LMS získal od roku 2012 ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu pět vítězství. Na oslavu těchto úspěchů představují čtyři kruhy unikátní limitku věnovanou právě Zelenému peklu.

Kromě oslav zmíněných vítězství má Audi R8 green hell připomínat, jak blízko k sobě silniční R8 se závodním speciálem mají. „Supersport sdílí se závodním vozem R8 LMS jeden koncept a jejich vývoj probíhal současně. Polovina dílů je identická. Speciální edice dává najevo blízkost k motoristickému sportu a současně je vzpomínkou na naše legendární vítězství na Nürburgringu,“ vysvětlil Julius Seebach, jednatel společnosti Audi Sport.

Pokud si na limitku děláte zálusk, musíte mít nejen našetřeno, ale potřeba bude i trochu toho štěstíčka. Audi R8 green hell je totiž limitováno na 50 očíslovaných exemplářů a cenovka v Německu byla stanovena na 233.949,59 euro, což je v přepočtu necelých 6,3 milionu korun. A pozor! Audi avizuje, že vůz se dostane i k zákazníkům do České republiky.

Sériově vůz dostává lakování v tmavě zeleném odstínu Tioman odkazujícím na Zelené peklo. Na přání mohou zákazníci zvolit bílou ibis, šedou Daytona nebo černou Mythos. Přední kapota, přední sloupky, střecha a záď mají na částech svého povrchu matně černou fólii ve stylu závodních vozů. Všechna auta budou mít navíc na dveřích velké, matně průsvitné číslice, které označují pořadí v rámci edice a zároveň připomínají startovní číslo. Vybrané detaily jsou barvené matně černou, napříč karoserií najdeme několik označení GREEN HELL R8 a třešničkou jsou 20palcová kola v dynamickém designu s dvojitými paprsky.

Uvnitř najdeme skořepinová sedadla s lehkou konstrukcí, přičemž prostřední části sedacích ploch jsou čalouněny alcantarou. Stejný materiál se nachází také na věnci volantu s červeným označením v poloze 12 hodin. Dále alcantaru vidíme na cloně nad digitálním přístrojovým štítem, na loketních opěrkách, ve výplních dveří či na čalouněných plochách pro ochranu oken. Téměř všechny tyto části pak zdobí kontrastní prošívání v modrozeleném odstínu.

video

R8 green hell vychází z Audi R8 V10 performance quattro v karoserii kupé. Atmosférický desetiválec se oproti sérii dalších úprav nedočkal, poskytuje nejvyšší výkon 456 kW (620 k) a spojen je se sedmistupňovou samočinnou převodovkou S tronic a pohonem všech kol. Supersport je na stovce za 3,1 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 331 km/h. Čtyřkolka quattro rozděluje točivý moment mezi nápravy zcela variabilně a je přizpůsobena koncepci s motorem uprostřed. Nechybí ani mechanická uzávěrka diferenciálu zadní nápravy.

Karoserie s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame) je vyrobena z hliníku a uhlíkových kompozitů. Podlaha supersportu včetně spojovacího hřídele je téměř kompletně zakryta rovnými panely. V přední části vedou vzduch do podběhů kol dva malé difuzory, které slouží také k chlazení brzd. Před zadní nápravou jsou zase do spodního ochranného panelu integrovány otvory pro vzduchové kanály, které přivádějí chladící vzduch k motoru a převodovce. Brzdové kotouče jsou vyrobeny z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny.

Výrobu specialitky obstará manufaktura Böllinger Höfe nedaleko výrobního závodu Audi Neckarsulm. Tady kladou velký důraz na flexibilitu výroby. V karosárně vyrábějí zaměstnanci souběžně se sériovými vozy také prostorové rámy Audi Space Frame pro závodní vozy Audi R8 LMS. Čtyři kruhy se chlubí, že díky tomu dochází k nepřetržitému transferu technologií z motorsportu.

Spojitost specialitky se závodním vozem pro 24 hodin na Nürburgringu poznáte i letos. Závodní vůz kategorie GT3 v barvách týmu Audi Sport Team Phoenix se startovním číslem 1 a tmavě zelenými fóliemi se až nápadně podobá edici R8 green hell. Za volantem závoďáku se budou střídat Nico Müller, Frank Stippler, Dries Vanthoor a Frédéric Vervisch. Každý z těchto čtyř jezdců Audi z závodě minimálně jednou zvítězil, tudíž není těžké uhádnout, jaký cíl si Audi Sport pro letošní ročník stanovilo…

Související články

Témata
25. 9. 2020 04:02
Re: nemas pravdu
TT RS a R8 podobný zážitek? Hmmm, jakože jedou dopředu, mají zpátečku a zatáčí je podobný zážitek? OK ;-)
25. 9. 2020 04:00
Re: rozpláclej brouk
Doplním před slovo parkoviště "imaginární" a znovu zopakuji před názvem města ;-)
Avatar - Machýrek
24. 9. 2020 22:28
Re: rozpláclej brouk
Naopak, doučit se musíte vy boomeři.
Každý vzdělaný přece ví, že hranici mezi obyčejným střepem a pořádnou károu definuje parkoviště v Saint Tropez.
24. 9. 2020 19:20
jo dyt jo
Verim a chapu a proto co říkáš “Jde jen o to, že R8 spravíš a oservisuješ mnohem levněji a dostupněji.” To sem myslel a to sem napsal. Je rozdíl rozbít r8 a nebo lambo. Víc náhradních dílu, lidi co maji zkušenosti, ceny. Pokud tu typek píše ze r8 vykrada a blbě vypada a ja nevim co jeste, tak je to shit. Nemusi se mu líbit, okej ale tvl dyt je to porad superauto. Sportak, co jede jak lambo a ta aktuální verze je jeste víc i daily. Přitom porad supersport. Majitel jako ty ma teda předpokládám rad perfektní jízdu, přesnost, a tam to riziko rozbití a opotřebení dílů je vetsi nez nastavit tempomat a doprdlat do prace. Pocitově bych proste věřil audi nez mit lambo, i kdyz to budu mit černý na bílým ze to jsou “stejný” auta, tak sahnu po audi.
Avatar - fostek
24. 9. 2020 17:49
Re: dyt ju
Já ji vlastním. A kupodivu...je přesně tak, jak říkám.
Technika R8 a Huracán je úplně stejná. A nediskutuj. Je stejná, pochop to a smiř se s tím. Ten rozdíl (není to dvojnásobek, ale asi 30%) v ceně je za značku a pár drobností (největší je lift). Já ušetřil, tak mám Audi. Za mega mi tam MTM dá komressor a bájbáj Huracáne - a furt mega ušetřený. Ale to jsem neudělal.
Poruchovost je stejná. Jse jen o to, že R8 spravíš a oservisuješ mnohem levněji a dostupněji.
Nemluv o Němcích, Italech a neblábol. Kdo má o těch pár peněz víc, nebojí se ani v Lambu.
Přestaň být jak ten Countach. Opravdu věř, že je to tak. Není to věc názoru mezi mnou a tebou. Je to realita, kterou ti sděluju. Přehodíš motor, převodovku nebo celou čtyřkolu i diferáky . Je to STEJNÝ. Ta první, cos s ní jezdil, byla zase Gallardo. Nemá smysl dál to mlet.
Je to asi takovej rozdíl, jako mezi Superbem a Passatem. Nebo Leonem a Golfem.
Jenom Aventador je jinde. Ale on je moc těžkej a dělaj se z něj limitky. Veneno atd. (Všechny maj v techničáku Aventador) Ale to je myslím i z menších lamb (sesto Elemento).
Jinak...současný Turbo S dělá z těchto aut (R8,Hura) nepotřebný střepy.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku