Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW 1 se poprvé odhaluje. Jen facelift, nebo nová generace?

Ondřej Šámal
Diskuze (1)

Nejmenší BMW v nabídce je v aktuální generaci na trhu již pět let. K dvacátému výročí řady 1 si německá automobilka přichystala její pokračování.

Čas hrozně letí. Premiérová generace BMW 1 s označením E81 se totiž představila již v roce 2004. První dvě provedení ještě vycházela z „dospělých“ sourozenců se standardním pohonem zadních kol, což z jedničky dělalo jediný kompakt s touhle koncepcí na světě. Díky tomu jsme pod kapotou mohli mít také atmosférické a přeplňované zážehové šestiválce, jež přitom z téhle kategorie kvůli downsizingu rychle mizely.

Specifické nároky architektury upřednostňující zadní kola ovšem zároveň znamenaly menší vnitřní prostor než u konkurence s předním pohonem. Také proto se v Mnichově rozhodli, že svou kompaktní modelovou řadu přestaví na konvenční předokolku, jež využije již existující základ sesterské značky Mini a MPV BMW 2 Active/Gran Tourer. To mimo jiné znamenalo konec zmíněných šestiválců, současným vrcholem je „pouze“ přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec ve verzi M135i xDrive.

Video se připravuje ...

Nejinak tomu bude v případě nového provedení, které se představí ještě letos. Jeho přibližnou podobu zveřejnil Domagoj Dukec, německý šéf designu značky BMW s chorvatskými kořeny.

Zatím není zcela jasné, jestli se bude jednat o klasickou modernizaci, nebo o zcela novou generaci. Druhému tvrzení nahrává fakt, že vůz dostane jiné označení. Z F40 se totiž přejmenuje na F70. Tak či tak se o žádnou technologickou revoluci jednat nebude.

BMW 1 bude nadále využívat platformu UKL2 se standardním pohonem předních kol, čtyřkolka xDrive bude k dispozici u vybraných verzí. Vedle odlišného designu exteriéru se můžeme těšit také na zcela jiný interiér s multimediálním systémem iDrive s nejnovějším operačním systémem.

Nabídka motorů se velmi pravděpodobně silně inspiruje u technicky příbuzných SUV X1 a X2 a také nového Mini Countryman. To znamená například klasický diesel se 110 kilowatty, mild-hybridní variantu se 120 kW, zážehové tříválce o objemu 1,5 litru se 100 a 125 kilowatty či zmíněný vrcholný dvoulitr o výkonu 221 kilowattů.

Ondřej Šámal
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Ja Prvni 123
4. 6. 2024 20:52
Kazdopadne zprasene asistenty...
A smirivaci cernou skrinkou.

:-(