Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW M2 bude posledním M s čistě spalovacím motorem

Ondřej Mára Ondřej Mára 10. 6. 2022 • 00:25
16
9
Zobrazit náhledy (16)
BMW M2 BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition

Kompaktní sportovní kupé se jako poslední novinka z dílny divize M obejde i bez 48V mild-hybridu.

Včerejší rozhodnutí evropského parlamentu bylo jen dalším potvrzením skutečnosti, že se éra čistě spalovacích motorů pomalu blíží ke svému konci a elektrifikace bude jednoduše nevyhnutelná. Výjimkou přitom nebudou ani ryze řidičské sportovní modely, včetně skvostů z dílny divize BMW M.

Prvním krokem do elektrifikované budoucnosti se pro divize M stane sportovně laděné SUV BMW XM, které se zatím představilo v podobě konceptu. Představení produkčního vozu se však očekává ještě před koncem letošního roku.

Naopak posledním novým modelem M, který bude mít pod svou kapotou čistě spalovací motor bez jakékoliv elektrifikované asistence, se stane očekávané kompaktní kupé M2, jak v rozhovoru pro Bimmer Today potvrdil šéf divize BMW M Frank Van Meel.

Video se připravuje ...

BMW M2 s řadovým šestiválcem a pohonem zadních kol bude definitivně puristický řidičský stroj. V ostatních vozech uvidíme nárůst elektrifikace, samozřejmě v různých formách, startujících od 48V elektrických systémů a plug-in hybridů až po čistě elektrické pohony. Ano, tímto pohledem bude M2 posledním modelem M s čistě spalovacím pohonem a bez elektrické asistence, jako je 48voltová palubní síť,“ citují zahraniční kolegové šéfa mnichovské sportovní divize.

Nová generace BMW M2 se tak pro zákazníky nejspíš stane ještě vyhledávanějším modelem. Už nyní přitom láká na tradiční koncepci řadového šestiválce, pohonu zadních kol a chybět nebude ani klasická manuální převodovka. Ta se přitom ukázala být velmi populární i v zámoří, kde si ji volí údajně přes 50 % zákazníků.

Očekávané sportovní kupé zatím známe jen z uniklých fotografií, zatímco oficiální materiály ho ukazují ještě pod maskovací fólií. Termín premiéry zatím automobilka nezveřejnila, produkce by však měla začít koncem roku v Mexiku, takže se odhalení jistě dočkáme ještě letos.

Již za pár týdnů se však během Festivalu v rychlosti v Goodwoodu představí jiný zajímavý model z dílny BMW M, první kombík BMW M3 Touring, kterému zde bude dělat společnost nedávno představené BMW M4 CSL.

Doporučujeme

Témata
11. 6. 2022 07:15
Re: Cliche
718 v zakladu s 300k ctyrvalcem a byl bych spokojenej :-!
10. 6. 2022 20:37
Co bylo včera, dnes už neplatí
https://www.auto.cz/…-projektu-138342
Avatar - white label
10. 6. 2022 20:07
Re: Cliche
Pokud je to čistě v rovině snu, tak potom jasně, že spíš Spyder, než GTS.
Osobně bych šel u Porsche (v rovině snu) dál/výš...
Bez střechy by to byl poslední (911) Speedster, a se střechou aktuální GT3 Touring (to BYCH, v tom snu, proti Speedsteru, docela dost ušetřil). :-)
Avatar - fOE
10. 6. 2022 16:20
Re: Cliche
Tak snis o Seyselach, ne o Chorvatsku. :-[]
(a ano, to prirovnani ve vztahu GTS vs GT4 je nadsazka, nez se toho nekdo chytne)

Kazdopadne ja nejsem okruhovej kluk, tak bych stejne nejspis uprednostil boxster pred cockstrem :) Takze jeden pavouk v cervene pro foáče, a ze dekuje.
Avatar - speedfred
10. 6. 2022 16:18
Re: Cliche
GTS by bolo fajn. O GT4 počúvam že to tiež není nejaký spoľahlivostný etalón.