Nové BMW M2 CS bude mít přes 500 koní. Zadokolkou zůstane
Druhá generace ultimátního sportovního kupé se poprvé přehoupne přes hranici 500 koní. Na rozdíl od většího M4 si zachová koncepci čisté zadokolky.
Minulé BMW M2 patřilo mezi nejlepší modely z Mnichova. Bylo menší a o něco lehčí než BMW M4 Coupé stojící o stupínek výše, přitom nemělo o tolik slabší motor. Navíc víme, že výkon není všechno. Navíc se dalo pořídit za méně než 1,5 milionu.
Nástupce už takové nadšení nevyvolává. Kvůli absenci platformy s pohonem zadních kol totiž inženýři u M2 museli sáhnout po architektuře CLAR typu LK (Linie Klein), kterou používají například větší třídy 3 a 4. Kvůli tomu narostly rozměry a zvýšila se hmotnost. A to docela výrazně, zhruba o 250 kilogramů. BMW M2 tak ztratilo hravost předchůdce a stalo se spíše menší verzí zmíněného BMW M4 Coupé.
Přesto se jedná o vynikající sporťák na každý den, kterému BMW brzy nadělí ještě ostřejší provedení CS. To se vedle agresivnějšího vzhledu a o něco nižší hmotnosti bude moci pochlubit výrazně vyšším výkonem. Jestliže dosud M2 spoléhá na třílitrový šestiválec s 353 kilowatty, u CS by měl šestiválec produkovat až 386 kW. M2 CS se tak stane nejvýkonnější zadokolkou od BMW.
Spolu s tužším podvozkem a účinnějšími brzdami dostane CS také širší portfolio laků z programu BMW Individual. S manuální převodovkou se velmi pravděpodobně nepočítá, což vzhledem ke kvalitám těchto skříní od BMW vlastně není zase až taková škoda. Osmistupňový automat od ZF je objektivně mnohem lepší.
Základní cena nového BMW M2 CS se bude určitě blížit třem milionům. Ostatně předchozí varianta v roce 2020 začínala na 2.533.700 Kč, tedy zhruba o 842 tisíc výš než M2 Competition.